Summers Skrevet 23. september 2014 #1 Skrevet 23. september 2014 (endret) Virker som enkelte brukere bevisst prøver å danne et positivt bilde av deres virkelige liv på KG, er det noen her som kan si om dere selv faktisk gjør det og hva dere får ut av det? Lov å bruke AB-funksjonen:-) Endret 23. september 2014 av Summers
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #2 Skrevet 23. september 2014 Jeg har helt motsatt inntrykk. kg er stedet hvor man lufter tanker og ideÈr og ikke minst PROBLEMER, som er private og pinlige. Det er jo ikke en dagbok man skriver her, det er jo et nettforum. Men om problemene skriver man jo under anonym bruker selvfølgelig. Er det noe galt i å prøve å fokusere positivt? Jeg har ikke dette inntrykket, men jeg henger ikke her hele tiden heller da. Jeg kom tilfeldigvis inn på Kvinneguiden fordi hver gang jeg googlet noe fikk jeg svar her. Anonymous poster hash: 58a8e...d23 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #3 Skrevet 23. september 2014 Virker som enkelte brukere bevisst prøver å danne et positivt bilde av deres virkelige liv på KG, er det noen her som kan si om dere selv faktisk gjør det og hva dere får ut av det? Lov å bruke AB-funksjonen:-) Kan du forklare hva du mener? Anonymous poster hash: e36e3...e72 1
absinthia Skrevet 23. september 2014 #4 Skrevet 23. september 2014 De fleste går vel under " anonym bruker" når,de skal fortelle/ diskutere eller trenger råd i forhold til noe negativt. Man går jo ikke rundt og forteller Gud og hvermann om alt man sliter med til vanlig heller, dersom man har littegrann sosiale antenner. 2
Gjest Bud Skrevet 23. september 2014 #5 Skrevet 23. september 2014 ..men som egentlig er massemordere..?
Gjest Emera Skrevet 23. september 2014 #6 Skrevet 23. september 2014 (endret) Jeg ser ikke sånt nå lenger. Men i gamle dager, da jeg var mye mer aktiv i debatter og ble mer "kjent" med brukerne, da så jeg stadig slike. De som anså KG som et slags julebrev. De deltok i alt av debatter med innlegg som fortalte hvilket fortreffelig liv de hadde. I matforumet postet de om all sin hjemmelagede, supersunne mat, i barneforumet hadde de prinser og prinsesser som kom hjem fra barnehagen med de nusseligste historier, i samlivsforumet... ja... kaskader av underbar kjærlighet. For ikke å snakke om møbelkatalogstriglede blidene i hus- og hageforumet. Og trening. Her var det ikke snakk om mosjonister, nei. Og så videre, og så videre. Endret 23. september 2014 av Emera
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #7 Skrevet 23. september 2014 Jeg ser ikke sånt nå lenger. Men i gamle dager, da jeg var mye mer aktiv i debatter og ble mer "kjent" med brukerne, da så jeg stadig slike. De som anså KG som et slags julebrev. De deltok i alt av debatter med innlegg som fortalte hvilket fortreffelig liv de hadde. I matforumet postet de om all sin hjemmelagede, supersunne mat, i barneforumet hadde de prinser og prinsesser som kom hjem fra barnehagen med de nusseligste historier, i samlivsforumet... ja... kaskader av underbar kjærlighet. For ikke å snakke om møbelkatalogstriglede blidene i hus- og hageforumet. Og trening. Her var det ikke snakk om mosjonister, nei. Og så videre, og så videre. hva er et julebrev? Anonymous poster hash: 58a8e...d23
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #8 Skrevet 23. september 2014 Jeg ser ikke sånt nå lenger. Men i gamle dager, da jeg var mye mer aktiv i debatter og ble mer "kjent" med brukerne, da så jeg stadig slike. De som anså KG som et slags julebrev. De deltok i alt av debatter med innlegg som fortalte hvilket fortreffelig liv de hadde. I matforumet postet de om all sin hjemmelagede, supersunne mat, i barneforumet hadde de prinser og prinsesser som kom hjem fra barnehagen med de nusseligste historier, i samlivsforumet... ja... kaskader av underbar kjærlighet. For ikke å snakke om møbelkatalogstriglede blidene i hus- og hageforumet. Og trening. Her var det ikke snakk om mosjonister, nei. Og så videre, og så videre. Sikker på at alt var oppspinn, da? Det er mange som feks lager hjemmelaget mat hver dag og har mye kunnskap om saken de kan dele med andre. Og det er mange som har interiør som hobby og interesse, legger ned masse tid og penger i det, og følgelig har lyst til å dele det de brenner for. Og det er noen som har grønne fingre, masse kunnskap om planter og har bugnende hager. Sikker på at de faktisk skrøt av dette i den grad du oppfattet? Eller fortalte/nerdet de bare ofte og detaljert om noe du ikke bruker like mye tid på eller har samme interessen for? Dvs sånn at du ble litt sur i lengden av å lese om det? (Jeg har vært på den "andre siden" her, nemlig, og blitt uforvarende angrepet og mistenkeliggjort for det, så jeg ser litt annerledes på saken). Anonymous poster hash: 591e3...1ce 3
Gjest Hummels Skrevet 23. september 2014 #9 Skrevet 23. september 2014 (endret) hva er et julebrev? Anonymous poster hash: 58a8e...d23 brev man får om jula Endret 23. september 2014 av Blåtime 3
QueenOfTheSidewalk Skrevet 23. september 2014 #12 Skrevet 23. september 2014 Hvem da?? Ingen er konstant lykkelig.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #13 Skrevet 23. september 2014 Hvem da?? Ingen er konstant lykkelig. Ikke sant? Jeg forstår hvertfall ikke hvem han mener Anonymous poster hash: e36e3...e72
Gjest Emera Skrevet 23. september 2014 #14 Skrevet 23. september 2014 hva er et julebrev? Anonymous poster hash: 58a8e...d23 Det er et brev en del sender rundt til venner og bekjente til jul, hvor de forteller hvor mye de og familien deres har lykkes gjennom året. Sikker på at alt var oppspinn, da? Det er mange som feks lager hjemmelaget mat hver dag og har mye kunnskap om saken de kan dele med andre. Og det er mange som har interiør som hobby og interesse, legger ned masse tid og penger i det, og følgelig har lyst til å dele det de brenner for. Og det er noen som har grønne fingre, masse kunnskap om planter og har bugnende hager. Sikker på at de faktisk skrøt av dette i den grad du oppfattet? Eller fortalte/nerdet de bare ofte og detaljert om noe du ikke bruker like mye tid på eller har samme interessen for? Dvs sånn at du ble litt sur i lengden av å lese om det? (Jeg har vært på den "andre siden" her, nemlig, og blitt uforvarende angrepet og mistenkeliggjort for det, så jeg ser litt annerledes på saken). Anonymous poster hash: 591e3...1ce Oppspinn var det garantert ikke. Jeg tror du misoppfatter meg her. Det var derfor jeg kalte det julebrev, altså innlegg hvor KUN det som er bra blir skrevet. Negative eller triste ting som skjer i alles liv utelates helt. En aktiv bruker her på forumet vil lett kunne oppfattes som en skrythals når det er så lite balanse i det hun formidler. Hun deltar kun der det er mulighet for å fortelle hvor fantastisk hennes liv er. Og det er så gjennomsiktig, synes jeg. Jeg har ikke vært sur over det, ei heller angrepet noen for det. Vil noen framstille livet sitt som perfekt så må de gjerne det. Men som du jo selv har opplevd så blir en jo gjerne oppfattet som overflatisk og uten fasetter når en gjør det. De beste julebrevene jeg får inneholder reflekterte elementer fra et helt vanlig liv. De KG-brukerne jeg liker best er også slik.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #15 Skrevet 23. september 2014 Det er et brev en del sender rundt til venner og bekjente til jul, hvor de forteller hvor mye de og familien deres har lykkes gjennom året. Oppspinn var det garantert ikke. Jeg tror du misoppfatter meg her. Det var derfor jeg kalte det julebrev, altså innlegg hvor KUN det som er bra blir skrevet. Negative eller triste ting som skjer i alles liv utelates helt. En aktiv bruker her på forumet vil lett kunne oppfattes som en skrythals når det er så lite balanse i det hun formidler. Hun deltar kun der det er mulighet for å fortelle hvor fantastisk hennes liv er. Og det er så gjennomsiktig, synes jeg. Jeg har ikke vært sur over det, ei heller angrepet noen for det. Vil noen framstille livet sitt som perfekt så må de gjerne det. Men som du jo selv har opplevd så blir en jo gjerne oppfattet som overflatisk og uten fasetter når en gjør det. De beste julebrevene jeg får inneholder reflekterte elementer fra et helt vanlig liv. De KG-brukerne jeg liker best er også slik. Det sa jeg ikke. Men mye kommer an på øyene som ser, det er mitt poeng. Det noen kan oppfatte som ensporet kan for andre være helt normalt. Det som utenfra framstår som skryt kan innenfra være pur entusiasme. Vi har forskjellige interesser, og ulikt nivå av kunnskap om ting. Anonymous poster hash: 591e3...1ce
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #16 Skrevet 23. september 2014 Du forresten er det på sexfoumet?Anonymous poster hash: e36e3...e72 1
Gjest Silverstream Skrevet 23. september 2014 #17 Skrevet 23. september 2014 Det har ikke jeg lagt merke til hvertfall
QueenOfTheSidewalk Skrevet 23. september 2014 #18 Skrevet 23. september 2014 ..men som egentlig er massemordere..? Dum massemorder, om man virker overlykkelig til en hver tid, retter man en skeptisk oppmerksomhet mot seg. Det er ikke særlig lurt
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #19 Skrevet 23. september 2014 Virker som enkelte brukere bevisst prøver å danne et positivt bilde av deres virkelige liv på KG, er det noen her som kan si om dere selv faktisk gjør det og hva dere får ut av det? Lov å bruke AB-funksjonen:-) Om du har begynt å spekulere i om noen brukere har det sånn eller slik, burde du kanskje logga av herifra oftere. Dette er ikke virkeligheten. Det er kg. Anonymous poster hash: 48cac...18e
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #20 Skrevet 23. september 2014 Om du har begynt å spekulere i om noen brukere har det sånn eller slik, burde du kanskje logga av herifra oftere. Dette er ikke virkeligheten. Det er kg. Anonymous poster hash: 48cac...18e Litt OT, eller kanskje ikke, når jeg tenker meg om: Dette absolutte skillet mellom nettet og Det Virkelige Livet er temmelig oppkonstruert, etter mitt syn. Mye av de samme sosiale spillereglene er i spill på nettforum omtrent nøyaktig på samme måte som IRL. Og det at man i sosiale sammenhenger forsøker å gjøre et godt inntrykk ved å iscenesette seg selv så fordelaktig som mulig er da virkelig noe man opplever hvor som helst der mennesker møtes og samhandler. Anonymous poster hash: 591e3...1ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå