Gå til innhold

Dere som har vært veldig overvektige

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange kilo hadde du gått ned når folk rundt deg begynte å kommentere at du var blitt slankere?

Min startvekt var på 140 kilo for 2 mnd siden, jeg har nå gått ned nesten 20 kilo. Jeg er høy og har kraftig beinbygning, så selv om målet er 75 kilo, ser jeg lubben ut, men ikke feit, når jeg veier 85 kilo f.eks.

Klærne strammer ikke like mye, jeg får igjen glidelåser jeg bare kunne drømme om for 20 kilo siden. Jeg ser selv jeg er slankere nå enn før, selv om jeg har mange kilo igjen som skal av.

Men ingen har kommentert det ennå. Hverken venner, familie eller kolleger. Og mange av de jeg omgås er veldig rett frem, så jeg vil ikke tro de lar være å si noe fordi de er redd det er noe jeg kan ta meg nær av.

Jeg tror rett og slett ikke omverdenen ser det ennå.

Den eneste som har sagt noe, på direkte spørsmål fra meg, er mannen min. Når jeg spurte om han så jeg hadde tatt av svarte han at han hadde lagt merke til det nå den siste tiden.

Så spørsmålet er, dere andre som har vært veldig overvektige, hvor mange kilo måtte dere ned før andre kommenterte at det syntes?

Anonymous poster hash: 0e7be...fcf

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått ned fra 126 til 99kg, og folk begynte å kommentere det etter ca 15kg tror jeg. Samboeren min så det egentlig ikke før han plutselig kom over et bilde av meg på mitt tyngste, da så han tydelig forskjell. Personer som ser deg ofte legger ikke like godt merke til nedgangen før du har mistet endel kg.

Anonymous poster hash: d65f1...3b9
Skrevet

Du bruker jo sikkert de samme klærne som før og jeg gjetter at de er store og formløse. Dermed så ser du egentlig ut som før og folk legger ikke merke til ditt vekttap.

• Liker 3
Skrevet

Min erfaring er at kommentarene først og fremst kommer fra folk du ikke har sett på en stund. Det er vanskelig for folk man omgås med ofte (f eks nær familie og venner) å se forskjellen fordi det skjer gradvis, mens de du ikke har sett på lenge kun husker "den gamle deg".

Jeg gikk ned ca 15 kg over 1,5 år og fikk flest kommentarer fra f eks folk jeg på videregående med og fjerne slektninger jeg ikke hadde sett på en stund.

Skrevet

Jeg er en av de som ikke ser sånne vekttap når personen er godt overvektig fra før.

Anonymous poster hash: a28d1...c8f

Skrevet

Etter 20 kilo, fra 120 til 100 var det noen få som så det.

Når jeg gikk ned 5 kilo til og kjøpte nye klær la plutselig "alle" merke til det.

Anonymous poster hash: 7bb6f...b56
  • Liker 1
Gjest Funky Punk
Skrevet

Veide 120, og folk begynte å kommentere det når jeg var nede på 90 kilo

Skrevet

Gikk fra 98 til 84 og de jeg ser daglig legger godt merke til det.

Anonymous poster hash: a3edf...3bb
Skrevet (endret)

Nå var jeg ikke kraftig overvektig, men jeg er ganske lav og har nylig gått ned 15 kg. Fikk ingen kommentarer på det før nå faktisk, da fikk jeg også kommentarer om at de hadde sett at jeg gikk ned i vår/sommer. Grunnen til at de ikke sa noe da var fordi det var ubehagelig å kommentere vekt før det ble "åpenbart".

20 kg er kjempebra! Du er flink :)

Endret av Juvel
Skrevet (endret)

Veide 120, og folk begynte å kommentere det når jeg var nede på 90 kilo

Samme her!

Til TS:

Problemet ligger vel kanskje litt i det at det er vanskeligere for folk å se forskjell fra 140-120 enn f eks 110-90, da man fortsatt er tykk i begge de første tilfellene, mens når man kryper under 100 så begynner man se mer "normal" ut og det lettere legges merke til forskjellen. Det er min personlige erfaring i alle fall. :)

Keep up the good work! :D

Endret av Spøkelseskladden
Skrevet

Jeg får kommentarer om kroppen min overalt. på sykehuset, på skolen, på jobben, hjemme, av folk på gata etc. Har aldri gått en dag uten å få kommentarer. Magen er rund, nå er den feit, overarmene dine ser store ut idag( ikke alle jenter ser ut som deg hint hint) speilet legger dessuten merke til alt. på sykehuset vet de alt som skjer med kroppen min som at jeg måtte gro det de kaller kukstripe pga psykiatrimedikamenter og hår på siden av ansiktet, var så fornøyd hadde endelig slanket meg( yndlingshobby) og så måtte jeg på jobben og vise magen foran en som har rumpehull til munn. jeg har prøvd å tenke at det ikke er et rumpehull men det er bare det jeg ser. jeg må sitte og komplementere folk for sveisene sine og høre på om de mister jobbene sine om de liker jobbene sine hva de synes om ditt og datt. HVER DAG. fy faen jeg blir lei.

Anonymous poster hash: 5943a...d7c
Skrevet

jeg sliter med feile tanker, jeg klarer ikke å tenke riktig. ser jeg et rumpehull eller en tyster eller en sviker eller en som juger for 1000 gang så hvordan kan jeg bli imponert og holde motet oppe. jeg tenker jo på blod og gørr for tida. og recycling.

Anonymous poster hash: 5943a...d7c
Skrevet

Er det så viktig for deg at folk kommenterer vektnedgangen din?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...