Gå til innhold

Kjempe trøtt av visse matvarer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har lagt mekre til at når jeg spiser mat som pasta, brød og poteter så blir jeg skikelig døsig og slapp, det å tenke skrive eller kominisere med andre føles kjempe slitsomt ut. I sosiale situasoner så merker jeg at jeg helt endrer personlighet fra blid og frampå til stresset redd og tilbake trukken. Dette har gjort at jeg har kuttet ut ut pasta, brød og poteter fullstendig.

Samme skjer også med saft, brus og juice, bare at det er mye værre. Et halv glass juice til frokost og dagen min er ruinert for de neste åtte timene.

akuratt nå spiste jeg kinamat og i det var det kjøtt, grønnsaker og ris. Og det føles ut som at maten var frtiyr kokt i sovemiddel fordi jeg føler meg fullstendig neddopet, jeg er så slapp og døsig og ufokusert at jeg vet ikke hva.

Jeg reagerer ikke på kjøtt eller grønnsaker, men ris er noe jeg omtrent aldri spiser så jeg tror det kan være det som gjør at jeg føler meg utslapepeet.

så det jeg egentlig lurer på er hav dette kan vøre. Tror kanskje jeg muligens har blitt gluten allergi, men er det gluten i poteter?

Anonymous poster hash: 63d7f...d73
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg har lest en gang at karbohydrater og fett gjør en søvnig, fordi kroppen reagerer med å måtte roe ned kroppen for å fordøye det. Jeg har også hørt at folk med søvnproblemer bør spise en stor porsjon pasta før de legger seg, da vil de sovne fortere.

Googlet det for en stund siden da jeg oppdaget det samme som deg. Jeg la om kostholdet, og trives mye bedre når mesteparten av innholdet i maten min er proteiner i frohold til fett og karbo.

Skrevet

Du har helt sikkert ikke noen form for allergi i det hele. Det du kan ha er noen intolleranser, men det er det mange som har.

Trøttheten du merker er rett og slett kroppen som bruker mye energi på å fordøye og dermed har du ikke mye energi til overs til andre gjøremål. Den enkleste utveien er å kutte kraftig på sukker, stivelse og karbohydrater fremover og spise mye grønt og se om det bedrer seg. Bedrer det seg så har du et sunt kosthold med mye grønnsaker (prøv bønner også) og bedrer det seg ikke så gå til legen.

Det sagt så kan du bli slapp av alle de merksnodige kunstige tilsetningsstoffene som er i ferdigprodusert mat (som kinamat) så akkurat den reaksjonen ville jeg ikke sett så nøye på.

Anonymous poster hash: ea9b3...686
Skrevet

Du har helt sikkert ikke noen form for allergi i det hele. Det du kan ha er noen intolleranser, men det er det mange som har.

Trøttheten du merker er rett og slett kroppen som bruker mye energi på å fordøye og dermed har du ikke mye energi til overs til andre gjøremål. Den enkleste utveien er å kutte kraftig på sukker, stivelse og karbohydrater fremover og spise mye grønt og se om det bedrer seg. Bedrer det seg så har du et sunt kosthold med mye grønnsaker (prøv bønner også) og bedrer det seg ikke så gå til legen.

Det sagt så kan du bli slapp av alle de merksnodige kunstige tilsetningsstoffene som er i ferdigprodusert mat (som kinamat) så akkurat den reaksjonen ville jeg ikke sett så nøye på.

Tussen takk for svr. Kjeg sovntet brått foram vasken på badet etter en tur på badet. Våknet opp på varmmmmeka blene dynket i sveete,men føler mye meg bedre nå. Takk for sv:-)ar.

det at krpopen bruker sp mye energi pååfordøye mat er sklimelt, temk on en hadde kjrt bil. takk for svar.

Skrevet

Tussen takk for svr. Kjeg sovntet brått foram vasken på badet etter en tur på badet. Våknet opp på varmmmmeka blene dynket i sveete,men føler mye meg bedre nå. Takk for sv:-)ar.

det at krpopen bruker sp mye energi pååfordøye mat er sklimelt, temk on en hadde kjrt bil. takk for svar.

Det her er ikke normalt.

Oppsøk lege.

• Liker 2
Skrevet

Det her er ikke normalt.

Oppsøk lege.

Ja det tror jeg faktisk er helt nødvendig at jeg gjør. Hendelsen isted var rimelig skremmende når jeg tenker på det i ettertid(trodde faktisk på at det var kroppen som "krevde" energi for å fordøye maten. Så jeg tok det med ro og tenkte at det ikke var noe farlig i det heletatt, selv etter jeg svimet av på badet og slo hodet i vasken). Jeg var helt klart ikke ved mine fulle fem isted.

En venninne av meg som er legestudent mente det kanskje var oversekresjon av insulin fra bukspyttkjertelen som førte til for lavt blodsukker som førte til apati, sløvhet og bevisthetstap.

Skrevet

Ja det tror jeg faktisk er helt nødvendig at jeg gjør. Hendelsen isted var rimelig skremmende når jeg tenker på det i ettertid(trodde faktisk på at det var kroppen som "krevde" energi for å fordøye maten. Så jeg tok det med ro og tenkte at det ikke var noe farlig i det heletatt, selv etter jeg svimet av på badet og slo hodet i vasken). Jeg var helt klart ikke ved mine fulle fem isted.

En venninne av meg som er legestudent mente det kanskje var oversekresjon av insulin fra bukspyttkjertelen som førte til for lavt blodsukker som førte til apati, sløvhet og bevisthetstap.

Du bør oppsøke lege, folk med narkolepsi har større følsomhet for karbohydrater.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...