Gå til innhold

Hvorfor er enkelte så sta og ikke innser at det alltid er flere sider av en sak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det lurer jeg på.

Enkelte mennesker er så utrolig stae. Har f.eks ei venninne som fikk høre at hun hadde blitt baksnakket av ei annen. Det endte med at hun la denne jenta som angivelig skulle ha snakket stygt om henne for hat, slettet henne fra alle sosiale medier osv, men gav aldri beskjed til den det gjaldt at hun hadde fått høre disse ryktene..

Jeg prøver å få henne til å forstå at det alltid er flere sider av en sak. Selv om hun har fått vite at hun har blitt baksnakket er det vel best å ta kontakt med den som har sagt tingene for å høre hva som er sant? Det er jo ofte slik at en fjær blir til 10 høns osv..

Er dere flinke til å se at det er flere sider av en sak?

Anonymous poster hash: 77e0c...edb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ofte,men ikke alltid. Av og til så blir man revet med og hjerte banker høyere enn hjernen.

Men jeg prøver så godt jeg kan. Tror at det er veldig lite av det på KG..

Skrevet

Det kommer helt an på hva det er snakk om. Noen ganger jeg er meget sta, og dersom noen har oppført seg som en dritt, så får enten de ta kontakt og be om pent vær og be om unskyldning eller så er de ute av mitt liv.

Eksempel en person som gikk inn for å ødelegge mitt forrige forhold med løgner og sladder. Jeg har sett FB chatten av hva hun forsøkte på, så da trenger jeg strengt tatt ikke å høre hennes versjon av det, eller årsaken til at hun gjorde det.

Anonymous poster hash: fcbfb...594
Skrevet

Oppsøker kilden før jeg reagerer stort egentlig.

Skrevet

Nå tar jeg utgangspunkt i spørsmålet i overskriften, og til dels i innlegget ditt, men det er ikke myntet på akkurat den situasjonen du beskriver.

Tror det handler mye om umodenhet. Veldig mange umodne mennesker (i alle aldre) synes å tro at verden er svart-hvit. Enten er du med oss, eller så er du mot oss, liksom. De er opptatt av å plassere ting i båser, innenfor gitte rammer, det man ofte kaller å være firkantet. "Er du ikke sånn, så er du sånn". De ser ikke nyansene, og at en ting kan forstås ut i fra flere ulike vinkler, ikke bare akkurat sånn de ser det selv.

Veldig mange unge mennesker er veldig bastante, og har slike holdninger som jeg snakker om over, men når man selv utvider horisonten litt, leser, ser og opplever ting fra andre vinkler så ser man at det ikke er sånn man alltid har trodd. Derfor blir de fleste mer modne med alderen. Dessverre gjelder det ikke alle, og da tror jeg det handler mye om omgangskretsen (alle er like bastante), og at man faktisk ikke er åpen for andre impulser.

Har selv ei tante på snart femti som er akkurat som jeg beskriver, og hun er så navlebeskuende at det er nesten skummelt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...