Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt MD formulations cleanser en stund. Men har lyst å prøve noe nytt. Men så søker jeg litt rundt og syntes der er vanskelig å vite hvilken type hud jeg har! Så jeg kunne trengt litt hjelp. :fnise:

Jeg har litt atopisk eksem så har lett for å bli veldig tørr rundt hake partiet og rundt øynene, men ellers har jeg mye talg og store porer i huden og endel hvite komedomer. Har jeg blandet ansiktshud? fet hud? sensitiv? Kunne trengt litt hjelp!

Setter pris på alle svar :danse:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det høres ut som du er en kombinert hudtype som er sensitiv.

Det at du har store porer, komedomer, mye talg tilsier fet hud, tørre partier rundt

hake og øyne sier kombinert, og eksem hud er gjerne sensitiv.

Jeg er selv en kombinert sensitiv fuktfattig hudtype, med andre ord, ikke velsignet.

Men har funnet produkter som fungerer for meg, så per nå er ikke huden så ille.

Anonymous poster hash: a167c...666
Skrevet

Jeg syns det høres ut som du er en kombinert hudtype som er sensitiv.

Det at du har store porer, komedomer, mye talg tilsier fet hud, tørre partier rundt

hake og øyne sier kombinert, og eksem hud er gjerne sensitiv.

Jeg er selv en kombinert sensitiv fuktfattig hudtype, med andre ord, ikke velsignet.

Men har funnet produkter som fungerer for meg, så per nå er ikke huden så ille.

Tusen takk for svar! :laugh: Hvilke hudprodukter bruker du? :) har du noen å anbefale?

Skrevet

Det er også forskjell på hudtilstander og hudtyper. Atopisk eksem, fuktfattig hud og sensitiv hud er hudtilstander. Dette er fordi det er noe som forandrer seg etter hvordan det er rundt deg (miljø, psykisk tilstand etc etc). Når du har atopisk eksem er det også helt vanlig å ha sensitiv hud i tillegg.
Men det virker også som om du har en fet/kombinert hud som hudtype. Det kommer litt ann på hva du føler er viktigst å behandle, men jeg hadde anbefalt å bruke rens som er for Sensitiv hud og kjøpe to kremer der den ene er for tørr hud, mens den andre er for fet hud og smurt de på områdene hvor det er tørr/fet hud. Det er viktig å gi den fete huden fukt også, for hvis du gir for lite fukt til de fete områdene vil det bare produsere mer talg og forverre.

Har det akkurat som deg, da denne atopiske eksemen føler for å blusse opp i tide og utide sammen med kviser, hudormer og komedomer. Skal aldri ha fin hud vet du..
Personlig liker jeg rensen fra REN, den som er for Sensitiv hud, SOS serumet fra Guerlain og Clarins sine gel fondant kremer. Den ene for normal til kombinert hud og den andre for veldig tørr hud. Disse kjøper jeg på parfymerier. REN finnes også på Vitus apotek, om jeg ikke tar helt feil.
Håper svaret hjalp litt :-)

http://www.renskincare.com/p/3381/Hydra-Calm+Cleansing+Gel

http://www.guerlain.com/int/en-int/skincare/complementary-care-and-secrets/serum-sos-sensitive-and-intolerant-skin-care-pump-bottle

http://www.clarins.co.uk/hydraquench-cream-gel-normal-to-combination-skin/C010404022.html

http://www.clarins.co.uk/rich-cream-for-very-dry-skin/C010404026.html?start=1

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for svar! :laugh: Hvilke hudprodukter bruker du? :) har du noen å anbefale?

Det jeg bruker fungerer for meg, men alles hud er forskjellig, så det behøver jo ikke

fungere for deg, krevde mye prøving, testing før jeg fant hva som passet for akkuratt

meg og min hud, men de produktene jeg per nå bruker er:

- Emergin C pomegranate rens og Emergin C Peach toner, eventuelt

Clinique cleansing balm + Emergin C Peach toner, og Decleor Micellar cleansing water

- Decleor Ylang Ylang serum på kvelden og Emergin C Vitamin C serum dagtid,

hvis huden er ekstremt sår, solbrent, tørre partier osv bruker jeg Linda Johansen

TLC serum

- Emergin C Protocell Bio active krem som dagkrem, eventuelt Matis Vitalitè

energising cream, men dagkrem er noe jeg bytter etter årstid og hva huden trenger.

Sommertid bruker jeg gjerne Matis Purete dagkrem som er mattende og talgreduserende.

- Decleor Neroli Essential balm som nattkrem ett par kvelder i uken,

ellers bytter jeg mellom Emergin C Organics phytocell krem og

Decleor Aroma White C recovery brightening night cream.

For øyeblikket bruker jeg Emergin C sin, men brukte Decleor sin frem til nylig,

og tror jeg foretrekker Decleor sin.

En gang pr uke skrubber jeg huden med MD Formulation face & body scrub,

tar en dyprensende maske og en fuktmaske.

Dyprensende maske bytter jeg også på, har brukt

MD Formulations clearing complex mask og GlamGlow den hvite, men akkuratt

nå bruker jeg Emergin C Degalzing mask. Vil si at GlamGlow sin er mest dyprensende,

mens Emergin C sin passer for mer senstiv hud. GlamGlow sin er mer passende en

gang pr mnd eller noe, føler den blir for aktiv ellers.

Fuktmaske er jeg på leting etter en ny, da min favoritt Decleor Hydra Floral har

fullstendig ødelagt sin med å lage en ny versjon som absolutt ikke fungerer,

så per nå bruker jeg den "gamle" typen som jeg kjøpte opp mye av når den nye

kom på markedet.

Ca 3 kvelder i uken bruker jeg Emergin C Peel Pads kittet med peel pads og toner pads.

1 kveld i uken samtidig som jeg bruker Emergin C Peel pads kittet bruker jeg også

Emergin C Organics Phytocell detox mask, eller jeg dropper peel pads og bruker

MD Formulations vit a plus firming treatment mask som har trippel peeling effekt.

Øyekrem jeg bruker er Emergin C Protocell bio active eye cream på dagtid og

Ole Henriksen Ultimate lift eye gel på natten. Har brukt Emergin C enlighten me eye gel,

og denne elsker jeg, men jeg gikk tom for denne og føler jeg må bruke opp de to andre

jeg har før jeg kjøper inn en ny.

Får jeg eksem og veldig senstiv hud så bruker jeg Linda Johansen TLC daily moisturiser

på kvelden sammen med Linda Johansen TLC serumet, da dette roer ned huden,

ikke svir på allerede sår hud, og gjør at huden roer seg til dagen etter.

Dette høres utrolig mye ut, særlig når jeg skriver det ned, men det har ført til at min

før så problematiske hud nå stråler, nesten aldri en urenhet, de store porene ved

nesen innerst på kinnene er nesten usynlige og jeg får kanskje en liten kvise i forbindelse

med mens eller lignende. Kutter jeg ut noe av dette, bryter urenheter ut igjen.

Håper dette var til hjelp :)

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar begge to!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...