AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #1 Skrevet 23. september 2014 Jeg har aldri klart å legge på foundation skikkelig. Jeg blir seende ut som en tørr liten brødskalk hver gang jeg prøver. Kom over en Max Factor Whipped creme som kjentes fløyelsmyk ut når jeg testet på hånden. Så jeg kjøpte en og testet. Men det ser rett og slett grusomt ut. Selv om jeg har på fuktighetskrem først så blir den tørr og det ser ut som jeg flasser. Jeg har ganske sensitiv hud som er tørr samtidig som den er fet i t-sonen. Jeg har sorte prikker på nesa som ble enda mer fremtredende med foundationen, bare at de ble lyse. Er det noe håp for meg? Har en del rødhet i huden som hadde vært fint å kunne dekke over. Har samme problem med vanlig pudder. Det eneste jeg får til å bruke er litt solpudder, men i løpet av dagen har jeg som regel gnidd av mesteparten. Anonymous poster hash: 6d241...773
pluttipott Skrevet 23. september 2014 #2 Skrevet 23. september 2014 (endret) Jeg har aldri klart å legge på foundation skikkelig. Jeg blir seende ut som en tørr liten brødskalk hver gang jeg prøver. Kom over en Max Factor Whipped creme som kjentes fløyelsmyk ut når jeg testet på hånden. Så jeg kjøpte en og testet. Men det ser rett og slett grusomt ut. Selv om jeg har på fuktighetskrem først så blir den tørr og det ser ut som jeg flasser. Jeg har ganske sensitiv hud som er tørr samtidig som den er fet i t-sonen. Jeg har sorte prikker på nesa som ble enda mer fremtredende med foundationen, bare at de ble lyse. Er det noe håp for meg? Har en del rødhet i huden som hadde vært fint å kunne dekke over. Har samme problem med vanlig pudder. Det eneste jeg får til å bruke er litt solpudder, men i løpet av dagen har jeg som regel gnidd av mesteparten. Anonymous poster hash: 6d241...773 Jeg har det akkurat samme problemet med flytende foundation, fikser ikke å påføre det og det blir ikke jevnt eller pent. Men med presset pudderfoundation går det fint, sålenge pudderet passer min hud (ikke alle pudder er like pent på, det kommer an på hudtype og alder) og jeg er nødt til å bruke en god kost. Har nettopp kjøpt meg en Sigma Flat Kabuki F80 og skal teste ut hvordan denne er på pudderfoundation, men ellers bruker jeg faktisk den store solpudderkosten til IsaDora til foundationen min (body bronzer- kosten altså.) eller en annen svæær kost. Føler jeg får dekke over hele ansiktet mitt da, men dette er jo helt individuelt. Nå vet ikke jeg om du har prøvd presset foundation, men jeg ville anbefalt deg å prøve det, sammen med en god kost ikke alltid jeg bruker noe under heller, men en god primer kan sikkert vært greit å bruke, sålenge du lar det trekke litt inn i huden før du sminker deg. Endret 23. september 2014 av pluttipott
umwar Skrevet 23. september 2014 #3 Skrevet 23. september 2014 Kan jo godt være du bør skifte hvis du blir tørr av den du har. Jeg har hatt utallige bomkjøp. Huden er ikke lik hele året, år etter år, så det hjelper å bytte i ny og ne. Påføringsmessig bruker jeg fingertuppene og masserer lett inn i huden. På samme måte som jeg påfører ansiktskrem. Pleier å få et naturlig og fint resultat.
pluttipott Skrevet 23. september 2014 #4 Skrevet 23. september 2014 Kan jo godt være du bør skifte hvis du blir tørr av den du har. Jeg har hatt utallige bomkjøp. Huden er ikke lik hele året, år etter år, så det hjelper å bytte i ny og ne. Påføringsmessig bruker jeg fingertuppene og masserer lett inn i huden. På samme måte som jeg påfører ansiktskrem. Pleier å få et naturlig og fint resultat. Nå er ikke jeg TS, men må si du er heldig som får det til bare ved å påføre med fingertuppene. Det har jeg aldri fått til, blir skjoldete, stygt og jeg ser ut som en sandkake. Så du er ikke alene TS
småsei Skrevet 23. september 2014 #5 Skrevet 23. september 2014 Bruk en stor rund kost til å legge på med. Tilføre huden mye fukt. La huden være sminkefri så mye som mulig.
Gjest BabyBlue Skrevet 23. september 2014 #6 Skrevet 23. september 2014 Jeg har aldri klart å legge på foundation skikkelig. Jeg blir seende ut som en tørr liten brødskalk hver gang jeg prøver. Kom over en Max Factor Whipped creme som kjentes fløyelsmyk ut når jeg testet på hånden. Så jeg kjøpte en og testet. Men det ser rett og slett grusomt ut. Selv om jeg har på fuktighetskrem først så blir den tørr og det ser ut som jeg flasser. Jeg har ganske sensitiv hud som er tørr samtidig som den er fet i t-sonen. Jeg har sorte prikker på nesa som ble enda mer fremtredende med foundationen, bare at de ble lyse. Er det noe håp for meg? Har en del rødhet i huden som hadde vært fint å kunne dekke over. Har samme problem med vanlig pudder. Det eneste jeg får til å bruke er litt solpudder, men i løpet av dagen har jeg som regel gnidd av mesteparten. Anonymous poster hash: 6d241...773 Har den foundationen selv, og det stemmer det med at den fester seg lite pent til tørre områder. Forstørrer porer gjør den også. Får den til å funke gjennom å eksfoliere huden, påføre godt med fuktighetskrem, tar på litt primer, tar på foundation i små striper over ansiktet som jeg så blender inn med en kabukikost. Bruker også settingpudder og en settingspray, og da ser den helt OK ut. Men ikke noe jeg bruker hver dag, har den kun fordi fargematchen er såpass bra. Gir meg kviser gjør den også, fatter ikke hvorfor jeg av og til begir meg ut på billigfoundationstyret... blir aldri vellykket jo
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #7 Skrevet 24. september 2014 Takk for tilbakemeldingene. Tror faktisk dette er den første foundationen jeg har kjøpt selv. Har tidligere bare testet prøver som følger med ukeblad og mamma sine med dårlig resultat. Og så har jeg kjøpt et pudder selv som funket dårlig. Jeg har testet utallige ansiktskremer og noen kan funke en stund, men så endrer vi årstid eller så virker det som huden blir resistent mot kremene på en måte og så må jeg skifte igjen. Er veldig lei av bomkjøp der, og det er kanskje grunnen til at jeg ikke har orket å kjøpe mye forskjellig sminke som jeg ikke vet at vil se bra ut. Prøvde å ha på foundationen i går hvor jeg ikke hadde den på nesa eller panna. Bruker svam for å påføre den. Og så hadde jeg litt solpudder utenpå. Kommentaren fra samboeren etter en suss lød som følger: Eeeh, har du prøvd å sminke deg eller? Konklusjonen var altså at det så helt greit ut på avstand, mens på nært hold blir det veldig tydelig og ikke så veldig pent. Jeg skrubber huden kanskje 1 gang i uka, men tror jeg skal prøve meg på to ganger. Har ikke testet primer før, så kanskje det hadde hjulpet. Og så heller ha et transparent pudder utenpå i stedet for solpudder (etter å ha googla og funnet ut at solpudder er ut om høsten). Noen som har tips til gode og ikke alt for dyre primere og transparente pudder? TS Anonymous poster hash: 6d241...773
Santflows Skrevet 24. september 2014 #8 Skrevet 24. september 2014 Jeg bruker Foundation fra MakeUpMekka, og syntes denne både dekker og fungerer veldig bra - altfor dyr er den heller ikke. Jeg bruker ikke fuktighetskrem, og har kombinert hud, men allikavel får jeg en fin glød gjevnt over. Bruker også transparent pudder fra samme merke, og syntes den er like flott
umwar Skrevet 24. september 2014 #9 Skrevet 24. september 2014 Takk for tilbakemeldingene. Tror faktisk dette er den første foundationen jeg har kjøpt selv. Har tidligere bare testet prøver som følger med ukeblad og mamma sine med dårlig resultat. Og så har jeg kjøpt et pudder selv som funket dårlig. Jeg har testet utallige ansiktskremer og noen kan funke en stund, men så endrer vi årstid eller så virker det som huden blir resistent mot kremene på en måte og så må jeg skifte igjen. Er veldig lei av bomkjøp der, og det er kanskje grunnen til at jeg ikke har orket å kjøpe mye forskjellig sminke som jeg ikke vet at vil se bra ut. Prøvde å ha på foundationen i går hvor jeg ikke hadde den på nesa eller panna. Bruker svam for å påføre den. Og så hadde jeg litt solpudder utenpå. Kommentaren fra samboeren etter en suss lød som følger: Eeeh, har du prøvd å sminke deg eller? Konklusjonen var altså at det så helt greit ut på avstand, mens på nært hold blir det veldig tydelig og ikke så veldig pent. Jeg skrubber huden kanskje 1 gang i uka, men tror jeg skal prøve meg på to ganger. Har ikke testet primer før, så kanskje det hadde hjulpet. Og så heller ha et transparent pudder utenpå i stedet for solpudder (etter å ha googla og funnet ut at solpudder er ut om høsten). Noen som har tips til gode og ikke alt for dyre primere og transparente pudder? TS Anonymous poster hash: 6d241...773 Jeg er langt ifra noen ekspert på området, og skriver ut fra egne erfaringer. Det er vanlig å måtte skifte både ansiktskrem og foundation etter årstidene. Huden holder seg jo ikke stabil, og har ulike behov. Jeg bruker to ulike ansiktskremer, avhengig av sesong. Gå på Kicks/Parfymeri og prat med de som jobber der. De har ikke alltid like god peilig etter min erfaring, men du kan ofte få med deg små prøver hjem. Da får du prøvd litt selv hjemme. Akkurat nå bruker jeg en fra Maxfactor. Har ikke hørt om så mange utenom meg som liker den, men den funker på meg og dekker mine behov. Jeg har brukt en primer fra Lancome som jeg likte kjempe godt. Den var dyr, men dryg i bruk. Ellers har jeg likt Smashbox Photo Finish sin. Litt rimeligere. Poenget er at du må finne ut hvilken hudtype du har, og finne ansiktskrem og primer ut fra den. Så kommer det jo an på hva du ønsker av dekkevne osv. Jeg bruker lett pudder fra Clinique over foundationen. Har prøvd transparant pudder, og det var ikke en suksess hos meg. Solpudder funker fint året rundt, men du må regulere etter årstidene og brunfargen din. Sminke er en treningssak. Det tar tid å få det til å sitte naturlig. Ofte går noen sure penger ut vinduet og.
pluttipott Skrevet 24. september 2014 #10 Skrevet 24. september 2014 Og så heller ha et transparent pudder utenpå i stedet for solpudder (etter å ha googla og funnet ut at solpudder er ut om høsten). Eeh, mulig det er ut altså, men jeg bruker solpudder sommer som vinter, som vår og som høst. Gir meg en fin glød til den bleke høst/vinter/vår-huden min, og jeg ser friskere ut.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #11 Skrevet 25. september 2014 Jeg er langt ifra noen ekspert på området, og skriver ut fra egne erfaringer. Det er vanlig å måtte skifte både ansiktskrem og foundation etter årstidene. Huden holder seg jo ikke stabil, og har ulike behov. Jeg bruker to ulike ansiktskremer, avhengig av sesong. Gå på Kicks/Parfymeri og prat med de som jobber der. De har ikke alltid like god peilig etter min erfaring, men du kan ofte få med deg små prøver hjem. Da får du prøvd litt selv hjemme. Akkurat nå bruker jeg en fra Maxfactor. Har ikke hørt om så mange utenom meg som liker den, men den funker på meg og dekker mine behov. Jeg har brukt en primer fra Lancome som jeg likte kjempe godt. Den var dyr, men dryg i bruk. Ellers har jeg likt Smashbox Photo Finish sin. Litt rimeligere. Poenget er at du må finne ut hvilken hudtype du har, og finne ansiktskrem og primer ut fra den. Så kommer det jo an på hva du ønsker av dekkevne osv. Jeg bruker lett pudder fra Clinique over foundationen. Har prøvd transparant pudder, og det var ikke en suksess hos meg. Solpudder funker fint året rundt, men du må regulere etter årstidene og brunfargen din. Sminke er en treningssak. Det tar tid å få det til å sitte naturlig. Ofte går noen sure penger ut vinduet og. Men mitt problem er at av 98% av ansiktskremene jeg prøver så får jeg rødt sviende utslett i ansiktet. Dette går som regel bort en stund etter påføring, men tror ikke det skal være sånn akkurat. Har vært hos hudpleier som har prøvd å finne kremer som passer og jeg har testet meg for allergier hos hudavdelingen på sykehuset uten at det slo ut noe der. Jeg har fått utallige prøver fra parfymeri og kjøpt mange kremer fra apoteket etc. etc. Men tror jeg skal dra på det lokale parfymeriet for å få tips om primer. Virker som de som jobber der har greit med peiling. Så får jeg øve, øve og øve litt mer. Og ang. solpudderet så var det bare en artikkel jeg kom over der det stod. Kommer nok til å fortsette å bruke det uansett. Anonymous poster hash: 6d241...773
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #12 Skrevet 26. september 2014 Men mitt problem er at av 98% av ansiktskremene jeg prøver så får jeg rødt sviende utslett i ansiktet. Dette går som regel bort en stund etter påføring, men tror ikke det skal være sånn akkurat. Har vært hos hudpleier som har prøvd å finne kremer som passer og jeg har testet meg for allergier hos hudavdelingen på sykehuset uten at det slo ut noe der. Jeg har fått utallige prøver fra parfymeri og kjøpt mange kremer fra apoteket etc. etc. Men tror jeg skal dra på det lokale parfymeriet for å få tips om primer. Virker som de som jobber der har greit med peiling. Så får jeg øve, øve og øve litt mer. Og ang. solpudderet så var det bare en artikkel jeg kom over der det stod. Kommer nok til å fortsette å bruke det uansett. Anonymous poster hash: 6d241...773 Har du prøvd Matis Delicate sin serie for hud? Denne er super for sensitiv hud som lett reagerer på produkter med rødhet, sårhet, eksem osv, den er rett og slett super. En annen krem som er helt fantastisk hvis du har vond, solbrent, sår, sensitiv, eksemhud er faktisk Linda Johansen TLC daily moisturiser, denne bruker jeg fast hvis huden min er vrang, og jeg har faktisk brukt den på min sønn på 7 år som har atopisk eksem med positiv effekt. Han ble mye bedre med denne kremen enn med noen av de kremene legene og apotekene har anbefalt for hans ansikt. Faktisk ble han til og med bedre med denne enn han ble med reseptbelagt kortisonsalve som ble skrivd ut av hudspesialist på sykehuset etter mange runder. Så nå kombinerer jeg det som er reseptbelagt med denne kremen på han, og han er så mye bedre. Og dette er den eneste kremen som ikke har svidd på ansiktet hans, så at den er mild mot huden er tydelig. Anonymous poster hash: e7803...ea4
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2014 #13 Skrevet 26. september 2014 Har du prøvd Matis Delicate sin serie for hud? Denne er super for sensitiv hud som lett reagerer på produkter med rødhet, sårhet, eksem osv, den er rett og slett super. En annen krem som er helt fantastisk hvis du har vond, solbrent, sår, sensitiv, eksemhud er faktisk Linda Johansen TLC daily moisturiser, denne bruker jeg fast hvis huden min er vrang, og jeg har faktisk brukt den på min sønn på 7 år som har atopisk eksem med positiv effekt. Han ble mye bedre med denne kremen enn med noen av de kremene legene og apotekene har anbefalt for hans ansikt. Faktisk ble han til og med bedre med denne enn han ble med reseptbelagt kortisonsalve som ble skrivd ut av hudspesialist på sykehuset etter mange runder. Så nå kombinerer jeg det som er reseptbelagt med denne kremen på han, og han er så mye bedre. Og dette er den eneste kremen som ikke har svidd på ansiktet hans, så at den er mild mot huden er tydelig. Anonymous poster hash: e7803...ea4 Takk for tips.
Zionnas Skrevet 26. september 2014 #14 Skrevet 26. september 2014 Høres ut som huden din er veldig dehydrert Du må kjøpe produkter med MASSE fukt Bestill deg time hos hudpleieren så får du anbefalt produkter tilpasset din hud Om du føler at du er veldig tørr så hadde jeg brukt en foundation med mer fukt, ikke så mattende for da blir det enda mer tørt Bruk heller litt transparant pudder i t-sonen
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #15 Skrevet 27. september 2014 Har du prøvd Matis Delicate sin serie for hud? Denne er super for sensitiv hud som lett reagerer på produkter med rødhet, sårhet, eksem osv, den er rett og slett super. En annen krem som er helt fantastisk hvis du har vond, solbrent, sår, sensitiv, eksemhud er faktisk Linda Johansen TLC daily moisturiser, denne bruker jeg fast hvis huden min er vrang, og jeg har faktisk brukt den på min sønn på 7 år som har atopisk eksem med positiv effekt. Han ble mye bedre med denne kremen enn med noen av de kremene legene og apotekene har anbefalt for hans ansikt. Faktisk ble han til og med bedre med denne enn han ble med reseptbelagt kortisonsalve som ble skrivd ut av hudspesialist på sykehuset etter mange runder. Så nå kombinerer jeg det som er reseptbelagt med denne kremen på han, og han er så mye bedre. Og dette er den eneste kremen som ikke har svidd på ansiktet hans, så at den er mild mot huden er tydelig.Anonymous poster hash: e7803...ea4 Ikke testet disse så takk for tipset. TSAnonymous poster hash: 6d241...773
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #16 Skrevet 27. september 2014 Høres ut som huden din er veldig dehydrert Du må kjøpe produkter med MASSE fukt Bestill deg time hos hudpleieren så får du anbefalt produkter tilpasset din hud Om du føler at du er veldig tørr så hadde jeg brukt en foundation med mer fukt, ikke så mattende for da blir det enda mer tørt Bruk heller litt transparant pudder i t-sonen Har vært hos hudpleier og fikk prøver på dag- og nattkrem, maske og serum og jeg vet ikke hva alt var. Men jeg bruker rensemelk som jeg kjøper der i merket exuviance. Brukte kremen før, men ble "imun".Anonymous poster hash: 6d241...773
PrinsesseNila Skrevet 28. september 2014 #17 Skrevet 28. september 2014 Eneste måte jeg får flytende foundation fint på er med BeautyBlender. Men da blir det faktisk så bra at det ser profejonellt sminket ut. Hatet flytende foundation frem til jeg kjøpte beauty blender, så elsker jeg det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå