Gå til innhold

Elsker kjæresten, betatt av en annen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt hjelp her. Føler meg så dum.

Har verdens beste kjæreste. Trygg, snill, god i sengen, til å stole på og kan snakke med han om alt. Han er som en bestevenn for meg, i tillegg til intense følelser.

Før jeg møtte kjæresten min for tre år siden var jeg hemmelig betatt av en som er en god del år eldre enn meg. Vi flørtet, men det ble aldri noe mer. Nå er han blitt singel etter et langt forhold, og fortalte meg at han alltid hadde hatt følelser for meg. Jeg har ikke ofret han en tanke før han fortalte meg dette, og jeg har møtt han ofte gjennom disse tre festene da vi har felles venner. Etter jeg fikk vite dette derimot har jeg hatt vanskeligheter med å ikke tenke på han. Han var liksom drømmemannen min. Hva skal jeg gjøre? Er dette normalt? Jeg vet jo jeg elsker kjæresten min og vil være sammen med han :( Føler meg så slem.

Anonymous poster hash: 7660b...b78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gammlinger har nok lyst på litt ung fitte nå som han er singel. Dropp alt det fine du har med kjæresten din eller vær en sleip jævel å gå bak ryggen hans å ha deg med gammlingen fram til han finner seg noe bedre :P synes synd på typen din, han fikk seg en dårlig kjæreste...

Anonymous poster hash: aa711...da5
  • Liker 2
Skrevet

Hvorfor ble det ingenting mellom deg og drømmemannen tidligere?

Det virker jo som at du har det veldig bra med han du er sammen med nå. At man blir betatt av andre kan skje, men vanner man eget gress, bryr man seg ikke nevneverdig om hvor grønt det evt. er på andre siden av gjerdet.

Anonymous poster hash: 718a5...4aa
Skrevet

Du bør nok kutte all kontakt med ''drømmemannen'' din, du elsker jo kjæresten din. Så hvorfor i all verden skal du holde kontakt med han andre? Ikke gjør noe dumt, som går utover partneren din! Tenk om det var motsatt? hva hadde du syntes om det?

• Liker 1
Skrevet

Det er helt vanlig, hatt det sånn mange ganger selv når jeg har vært i forhold. Saken er om man gjør noe med det eller lar det gå over av seg selv. Lynet må virkelig slå ned for at man skal hoppe over på en annen tenker jeg.

Anonymous poster hash: 481d7...d13
Skrevet

Hvis du faller for den andre mannen nå, er det kun din egen feil. Dette vil gå den gale veien kun dersom du tillater det.

• Liker 1
Skrevet

Syns det er rart at du har "drømmemannen" på en side og "kjæresten din" på en annen side.

Ut i fra innlegget forstår jeg ikke helt hva du egentlig ønsker å gjøre. Vil du beholde typen i håp om at han blir drømmemannen?

Skrevet

Kanskje du bare er smigret over at denne personen har erklært sine følelser for deg, da du likte han tidligere. Gi det litt tid, ikke gjør noe mer for å "dyrke" denne forelskelsen. Dvs. ikke møt ham, prøv å ikke tenk for mye på ham/tenke for deg en fremtid med ham. Disse følelsene tror jeg vanligvis går over av seg selv. Hvis de ikke gjør det, burde du vurdere forholdet ditt til kjæresten.

Skrevet

Takk for alle svar.

Var kanskje litt vanskelig å forstå i hovedinnlegget. Jeg ville ALDRI vært utro mot kjæresten min. Det er han jeg vil ha, derfor er det plagsomt at jeg innimellom tar meg selv i å tenke på han andre.

Var vel ikke noe spørsmål om hva jeg bør gjøre og ikke, men mer om det er normalt å bli litt betatt av andre selv om man er i et godt forhold.

Selv tenker jeg at jeg tror det er oppmerksomheten jeg tenker på. Da jeg har møtt han andre mange ganger før jeg fant ut at han hadde følelser for meg, og ikke ofret han en tanke. Uansett, sykt plagsomt. Sliter jo på samvittigheten!

Ts

Skrevet

Var vel ikke noe spørsmål om hva jeg bør gjøre og ikke, men mer om det er normalt å bli litt betatt av andre selv om man er i et godt forhold.

Tankene er dine, og følelser er litt vanskelig å kontrollere! Handling er lettere. Men det hjelper å forstå seg selv, og her tror jeg rett og slett du er smigret av oppmerksomheten. Det er ikke uvanlig nei, hvis det føles bedre sånn :)

Skrevet

Takk for alle svar.

Var kanskje litt vanskelig å forstå i hovedinnlegget. Jeg ville ALDRI vært utro mot kjæresten min. Det er han jeg vil ha, derfor er det plagsomt at jeg innimellom tar meg selv i å tenke på han andre.

Selv tenker jeg at jeg tror det er oppmerksomheten jeg tenker på. Da jeg har møtt han andre mange ganger før jeg fant ut at han hadde følelser for meg, og ikke ofret han en tanke. Uansett, sykt plagsomt. Sliter jo på samvittigheten!

Ts

Det er ikke uvanlig å bli betatt av andre, selv om man er i et godt forhold. Når den første forelskelsen har lagt seg, så vil man jo plutselig kunne få øynene opp for noen andre enn kjæresten (også). Sånt kan man ikke styre utover hva man velger å gjøre i situasjonen. Jeg hadde nok prøvd å unngå denne andre personen så godt det lar seg gjøre, og prøvd å styre tankene bort fra han. Fokuser på det som er bra i forholdet du er i nå. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...