Gå til innhold

Fjerne polypp i livmoren før IVF

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Var på forsamtale på Riksen for IVF. Ble bestemt at vi skal utføre IVF på Ullevål, siden mannen har gode svømmere. Ble også avdekket at jeg har en polypp i livmorne som må fjernes i forkant av forsøk. Er nå en måned siden vi var på Riksen, ikke hørt fra Ullevål ennå.

Har noen andre fjernet polypp i livmor, hvor lenge ventet dere på å få fjernet den? Og hvor lang tid gikk det fra den var fjernet til IVF kunne sette i gang?

Syns ventetiden er så lang, over ett år siden vi var hos gynekolog for henvisning videre, virker som vi bare venter og venter, og hele tiden er det ting som gjør ventetiden lenger.. Først lap(har endometriose) og nå denne polyppen.. er så lei :-(

Anonymous poster hash: e1aae...387
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Var på forsamtale på Riksen for IVF. Ble bestemt at vi skal utføre IVF på Ullevål, siden mannen har gode svømmere. Ble også avdekket at jeg har en polypp i livmorne som må fjernes i forkant av forsøk. Er nå en måned siden vi var på Riksen, ikke hørt fra Ullevål ennå.

Har noen andre fjernet polypp i livmor, hvor lenge ventet dere på å få fjernet den? Og hvor lang tid gikk det fra den var fjernet til IVF kunne sette i gang?

Syns ventetiden er så lang, over ett år siden vi var hos gynekolog for henvisning videre, virker som vi bare venter og venter, og hele tiden er det ting som gjør ventetiden lenger.. Først lap(har endometriose) og nå denne polyppen.. er så lei :-(

Jeg har klippet bort en liten polypp, det ble gjort under hysteroskopi uten narkose. Ventet i 2 dager, men det var privat, så jeg fikk bare første ledige time. Jeg har også senere operert bort en muskelknute i livmor, og ventetid til å starte ivf etter det var 6 uker, så det skulle ikke være så lenge å vente etter bare en polyppfjerning, kanskje du kan starte i neste syklus, i hvertfall den etter?

Siden du ikke har hørt noe på 1 mnd, ring klinikken og hør at henvisningen er mottatt og spør om den er vurdert. Noen ganger blir det papir-rot.

Anonymous poster hash: 56cad...7f0

Skrevet

Hei,

Det tok for oss tre måneder før vi fikk komme inn for å fjerne polyppen. Lang tid å vente for noen som venter på å få starte med Ivf. Når den først var fjernet ventet vi i en måned før vi fikk starte opp med behandlingen. Så hele prosessen ble 4 mnd....

Anonymous poster hash: 7af21...a08

Skrevet

takk for svar..frustrerende at det skal ta så lang tid! Har jo alt prøvd i mange år, og virker som vi aldri kommer helt i mål :-S Håper på baby 2015 da :-D

Skrevet

jeg er også i samme situasjon, da jeg fikk høre at det er 20 uker med vente tid på ullevål for å få fjernet pollyp, da ringte jeg til fritt sykehusvalg og fikk time par dager etter at jeg sendte henvisning, jeg skal til ålesund 2 oktober nå for å fjerne pollyp, jeg vil komme i gang med IVF fort,

Anonymous poster hash: a4b7b...d78

Skrevet

Tråden er ryddet for reklame,

ninuska_, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...