Gå til innhold

Tanker man får når daten ikke vil prate om barn, men har sex uten prevensjon

En date som ikke vil diskutere om emne barn... men....  

33 stemmer

1. 1. Når daten ikke vil diskutere emne barn, og spør om du Må ha barn..., men har sex med deg uten prevensjon , hva tenker du da?

• Han håper du blir gravid
      1
    • Han er steril
      3
    • Han tar sjanser
      29
  2. 2. Kunne du vært sammen med en som ikke kan få eller vil ha barn?

• Ja
      17
    • Nei
      16
  3. 3. Ville du reagert på at vedkommende ikke ville ta barneemne opp?

• Ja
      29
    • Nei
      4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har møtt en fyr fra nettdating som jeg har blitt godt kjent med. I starten av datingen så fortalte jeg at jeg ønsket flere barn. Jeg fortalte det etter at vi kom innpå det søsken og familie osv, og så kom jeg bare naturlig innppå emne.

Han reagerte med å si: Må du ha flere barn? Da sa jeg: Nei, jeg har jo, men jeg ønsker. Ja , for dette er noe jeg ikke ønsker å snakke om nå sa han. Han har ingen barn, og er nesten 40. Han har hatt et veldig langt forhold bak seg, men de fikk ikke barn. Jeg tenker i ettertid på at jeg kan ha kommet innpå et litt kjedelig tema. Kanskje han ikke kan få barn?

Det som er merkelig er at han spør ikke om prevensjon når vi har sex, og tar sjansen på at jeg kan bli gravid hver gang.....

Hva hadde dere tenkt i en lignende situasjon?

Anonymous poster hash: 35ff2...e55
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tenkt at enten A) han kan ikke få barn, men er ikke ærlig nok til å fortelle meg det. Jeg ønsker ikke en person som ikke greie enkel kommunikasjon.

B) han tenker ikke så langt og antar at du går på piller. Ønsker ikke en så "teit" o uintelligent fyr...

C) han vil også ha barn og håper du blir gravid uten å si det høyt. Igjen, mangel på enkel kommunikasjon -deal breaker for min del.

Har kanskje høye krav til kommunikasjon, men uten at man kan snakke ordentlig sammen vil jo ikke et forhold fungere...

Anonymous poster hash: 3cc41...71f

• Liker 3
Skrevet

Hvor lenge har dere datet??

Anonymous poster hash: b8c14...32d
Skrevet

Trådstarter: Kanskje han ønsker at jeg skal bli gravid? Hvem vet? Men jeg synes at det er merkelig, for da skulle jo man tro at han hadde kunne prate om temaet siden jeg har sagt at jeg ønsker meg barn. Han virket helt allergisk ut temaet. Og allikevel så bryr han seg ikke om prevensjon når vi har sex.

Vi har kjent hveandre i to måneder, og hadde sex på andre date.

Det fins jo menn som er sterile også. Men jeg vet ikke... Det som er merkelig er at han og eksen fra et langt tidligere forhold fikk aldri barn sammen.

Skrevet

Jeg hadde tenkt at enten A) han kan ikke få barn, men er ikke ærlig nok til å fortelle meg det. Jeg ønsker ikke en person som ikke greie enkel kommunikasjon.

B) han tenker ikke så langt og antar at du går på piller. Ønsker ikke en så "teit" o uintelligent fyr...

C) han vil også ha barn og håper du blir gravid uten å si det høyt. Igjen, mangel på enkel kommunikasjon -deal breaker for min del.

Har kanskje høye krav til kommunikasjon, men uten at man kan snakke ordentlig sammen vil jo ikke et forhold fungere...

Anonymous poster hash: 3cc41...71f

trådstarter: ja, enig i disse tre punktene. Jeg tror mest på A. Men holder jo mulighetene for at B er rett, men tror ikke på C selv om den kan være mulig den og.

Skrevet

For meg hører ikke punktet å ikke kunne få barn sammen med å ikke ville få barn. Kan man ikke få barn så kan man finne ut av det sammen, vurdere adopsjon og gå gjennom en prosess sammen. Det er noe som kan skje oss alle.

Vil man ikke få barn så er det jo ikke noe å gjøre med det.

Skrevet

Bruker du prevensjon? Når det gjelder spørsmålene dine så blir jo alt i grunnen synsing. Han kan være steril men ikke føle seg klar for å fortelle deg om det. Det at han ikke fikk barn i sitt tidligere forhold kan jo like gjerne være fordi han ikke ønsket barn mens hun gjorde det, ergo tok forholdet slutt. Når det er sagt så finnes det flust av de mannfolka som går ut i fra at kvinnen går på p-piller om hun ikke sier noe, så en stor feil fra din side vil være å mistolke dette som et stille ønske fra hans side. Det finnes nok mange damer der ute som har gjort nettopp det og blitt fryktelig overrasket over reaksjonen når graviditeten var et faktum.

• Liker 1
Skrevet

For meg hører ikke punktet å ikke kunne få barn sammen med å ikke ville få barn. Kan man ikke få barn så kan man finne ut av det sammen, vurdere adopsjon og gå gjennom en prosess sammen. Det er noe som kan skje oss alle.

Vil man ikke få barn så er det jo ikke noe å gjøre med det.

Trådstarter: er helt eng i det. Det kan hende alle. Jeg tror at han er steril, for normalt sett pleier menn å spørre om pillen. Det fins nok av de som ikke går på den og.

men jeg vet jo ikke svaret...

Skrevet

Tr.starter: Jeg var i en lignende situasjon med en som jeg datet for over ett år siden, og han fortalte at grunn til at han tok sjansen på å ha sex uten prevensjon var fordi at han hadde sterilisert seg. Så tror ikke menn er så dumme at de tar så unødvendige sjanser med en date.

• Liker 1
Skrevet

Håper uansett dere har testet dere for kjønnsykdommer. Hadde vært skeptisk til å sexe på andre date uten kondom altså.

Anonymous poster hash: b64e8...211
Skrevet

Her tror jeg du fantaserer vilt.

Dere har ikke datet lenge og han vil ikke prate om "alvorlige" ting som barn med deg. Han vil antakeligvis ikke ha barn med deg, og i hvert fall ikke nå.

Det er massevis av menn som driter i prevensjon. Sex med kondom er ikke like deilig, så de vil heller ha uten. Mange regner simpelthen med at jenta går på pillen el.l. eller tar sjansen på at det ikke blir noe graviditet. Om det blir det, at hun tar abort når hun vet han ikke vil ha barn / det ikke er et etablert forhold. Uansvarlig ja, men veldig vanlig.

Selvsagt mulig han er sterilisert eller naturlig steril, men det er ikke antakelsen jeg ville gjort her.

Mange menn tar ikke opp kondom selv men regner med at hun ber om det om hun ikke går på noe. Hvilket du selvsagt skal om du har sex på andre date med en du knapt kjenner, og dere ikke er testet for sykdommer (og selvsagt dersom du ikke går på p-pillen).

Anonymous poster hash: d7d9a...49c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...