AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #1 Skrevet 23. september 2014 Noen som vet om en type (helst økologisk) som faktisk er full? Irriterer meg grenseløst over at halve boksen bare er vann.. Kjøper den økologiske fra Santa Maria. Anonymous poster hash: 162bb...37d
Gjest multibox Skrevet 23. september 2014 #2 Skrevet 23. september 2014 Du er klar over at du må røre ikkesant? Melken har skilt seg, så nei, halve boksen er ikke vann. 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #3 Skrevet 23. september 2014 Varm den opp, så blander det øverste, harde kokosfettet seg med den flytende nederst. Anonymous poster hash: bb402...a95
illywhack Skrevet 23. september 2014 #4 Skrevet 23. september 2014 Jeg kjøper kokoskrem/fløte fra invandrerbutikker, og blander den selv med vann i det forholdet jeg ønsker. Kokosmelk i butikken er også dette - kokoskrem og vann (bl.a. for å kunne selge det som "light") Med kokoskrem er boksen alltid full. Bruker sjeldent vann uansett, blir mye bedre og kremete konsistens av a bruke kokoskrem. Nam nam! Mer kalorier, men mye bedre smak. Ang. det økologiske spørsmålet er jeg ikke sikker, men jeg ville tatt meg en tur i større utelandske butikker og kikket. Mye spennede å finne der
Gjest Runforit Skrevet 23. september 2014 #5 Skrevet 23. september 2014 Noen som vet om en type (helst økologisk) som faktisk er full? Irriterer meg grenseløst over at halve boksen bare er vann.. Kjøper den økologiske fra Santa Maria. Anonymous poster hash: 162bb...37d Du blander kokosmelk med kokoskrem.
Supraspinatus Skrevet 23. september 2014 #6 Skrevet 23. september 2014 Biona kokosmelk er 50% kokosnøtt (17% fett) som er blant det meste du får som kokosmelk. Det finnes dog noen med fettinnhold opp mot 23%. Husk at dette tross alt er kjøttet inni kjørt med melken og gjerne litt vann for å få riktig konsistens. Siden mesteparten av fettet er mettet vil det stivne ved lavere temperatur enn romtemperatur og derfor skille seg. Jeg pleier som oftest å bare bruke kokoskremen og så spe med vannet om nødvendig. Hendig tips: Kokoskremen kan piskes til stiv krem som kan brukes til kake. Et godt alternativ dersom noen er laktoseintolerante eller man vil ha en litt gøyal vri på høstkakaoen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå