Gå til innhold

Hva slags lokale kan vi velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ser med stor sannsynlighet på et 2016-bryllup :) Vi har ikke klart å bestemme oss for noe enda, men vi har et par ønsker som vi håper kan gå i orden.

Jeg lurer veldig på om vi skal gå for et privat lokale, eller være på et hotell?

Vi ønsker å selv komponere menyen, men vil ikke sette venner/frivillige til å lage og servere den. Finnes det cateringselskaper som kan sette sammen menyen sammen med oss, og i tillegg stå for servering under middagen, samt sette frem kaker etc slik at vi som brudepar slipper å bekymre oss for at ting blir gjort? Rett og slett ta seg av hele pakka i forhold til middag/kaffe? Vi ordner med kaker selv, pluss vin som svigerfar forhåpentligvis skal velge ut og importere for oss. Da er det viktig at evt de som leverer/serverer også kan ta seg av den biten også. Vi kan også tenke oss litt ryddehjelp / oppvaskhjelp.

Vi skal ha fri bar, men ønsker å begrense det til øl/vin og avec. Går det greit å "sette det frem", eller bør vi ha noen som serverer og passer litt på? Kommer til å være flere under 18 år på festen.

I tillegg må vi ha en scene med mulighet for band mm.

Håpet er at det skal bli en middag og fest som gjenspeiler oss, vår matglede og interesse for vin. Slik jeg har forstått det er hotell litt utelukket om man ønsker å detaljstyre så mye som det vi vil. Men samtidig trenger vi servicen som et hotell yter. Er det mulig å få det til å gå i orden? Kanskje man må gå gjennom en sånn bryllupsarrangør? :)

(Poster som anonym da jeg ikke vil avsløre så mye for folk som vet hvem jeg er på forumet) :)

Mvh TS

Anonymous poster hash: db080...560
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har valgt å bestille catering og de er helt åpne på at vi kan ha egen meny som vi bestiller. De kan stille med servitører/bar-personell om ønskelig. Vi hadde flere steder å velge i mellom da det gjaldt å velge lokalet.

Så det høres veldig mulig ut. Vi kommer til å gifte oss høst 15.

Skrevet

Dere får nok ikke ha egeninnkjøpt alkohol på et hotell. Men dere kan jo ønske dere vin etter svigerfars råd, og se hva hotellet kan skaffe og hva de vil ta per flaske.

Skrevet

Så bra :) Jeg var redd for at ønskene våre var litt for pirkete.. Vinen er litt vanskelig, da det ikke er produsenter som leverer til Norge. Har hørt historier om folk som tar med egen vin på restaurant, og hvor de må betale litt ekstra for det. Kanskje det også er mulig på et hotell. Ellers ser jeg nå muligheten for et eget lokale, med cateringfirma som tar seg av alt det praktiske, og det er kanskje det vi burde gå for.

Anonymous poster hash: db080...560

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...