Gå til innhold

Wayahs bryllupsreferat(laaaaaaaangt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen alle sammen! Hadde tenkt å gjøre dette mye tidligere, men så endte vi opp med å reise på bryllupsreise til Kreta i to uker, så nå er jeg hjemme igjen og kan gi mitt referat :) Dette bør leses sammen med en kopp te eller liknende

Altså: Dagen før gikk med til å pynte lokalene, og min stakkars svigermor og hennes gode hjelpere holdt på til kl 3 på morgenen. Vi slapp hjem litt tidligere, og fikk skrevet ut og brettet og stiftet på kirkeprogram og sanghefter. Min forlover sov hos meg, og det endte med omtrent 2 timers søvn før den store dagen.

Dagen kom nå uansett, og hele morgenen og formiddagen gikk med til håroppsett og sminking av meg, forloveren og brudepikene, stakkars frisørkusine rakk ikke kirka selv. Jeg ble ikke nervøs før vi skulle til kirka, men da var jeg imidlertid stiv som en pinne, og kunne ikke huske hvordan man pustet. Mamma ga meg en kvikk innføring i kunsten, og så bar det inn i kirka. I følge forloveren min hadde alle, til og med helten min en tåre i øynene da vi kom inn(jeg var for opptatt med å holde tilbake mine egne).

-Åh, forresten, buketten min var perfekt! Jeg var knallfornøyd! Bilde kommer!

Vi hadde tekstlesning av lillesøster på 12 og av forloveren hans. Min tante sang The Rose, og presten var flott avbalansert mellom humor og alvor. Pappa satt pent og stille, og bruden slapp å angre bittert over at hun ikke hadde puttet kleenex i lomma(som hun ikke hadde).

Utenfor kirka hadde vi foto- og smaskesession, og så bar det til fotografering med hest(to råflotte døler) og vogn(En av Ugland-guttene sin stasvogn). Og etter fotograferingen var det fest!

Dennne startet imidlertid litt hektisk, da polet hadde prestert å glemme å sende med oss sprudlevinen som skulle brukes i velkomsten. Vi klarte å bestemme oss for å droppe hele saken, og det så egentlig ikke ut som noen savnet den heller.

Middagen var helgresk, til gjestenes store forbauselse, og senere fryd. Det var noe annet enn stek og brun saus! De ble så mette at de omtrent rullet, men brudeparet hadde opp-og-ned trim på stolene hver gang gjestene fant ut at det var altfor lenge siden siste smask, så for oss gikk den delen strykende. Uten altfor mange tårevåte taler så kom vi oss også gjennom den biten, bruden fikk lurt seg til å holde talen sin veldig tidlig(anbefales kraftig!).

Etter en bitteliten pause så var det kaffe og kaker, og jeg tror aldri jeg har sett så mange bilder tatt av en bryllupskake. Vi hadde fått konditorene til å lage et marsipanbrudepar på toppen, men ikke et hvilket som helst brudepar! De var små, runde og blide, og de gikk i gi("karatedrakter")! :-) Vi er nemlig veldig aktive Jiu Jitsu-utøvere, så vi hadde til og med fått med den riktige fargen på beltene våre. Legger kanskje ut bilde av dem når jeg får tak i ett.

Kaka fikk vi delt opp uten å velte den, ei av våre flotte servitørdamer holdt i den for sikkerhets skyld, og så fikk resten en bit. Etter litt prating og drikking og gavekikking kom musikerne, og vi skulle danse brudevals, en takt vi to aldri har prøvd samtidig før. Heldigvis kom forloverne og toastmasteren og kona hans oss til unnsetning nokså tidlig, men jeg tror det gikk sånn ok. Neste dans var Robbie Williams' Let me entertain you, og de rettet vi opp ethvert bilde gjestene måtte ha fått av våre dansekunnskaper. Det var så det lyste i øynene på oss, og gjestene tok opp tråden, og til tider var det direkte farlig å våge seg ut på dansegulvet :ler:

Klokka halv ett var det tid for litt nattmat, kyllingsuppe a'la onkel(namnam :P ) og baguetter i skiver, det kan også anbefales, for på den tida var det nok noen gjester som kunne trenge noe uten prosenter ned svelget...

Minst 300 bilder og noen VELDIG såre dansebein seinere var det på tide å bryte opp. Klokka var vel 1, og hans forlover hadde fått "æren" av å kjøre oss til hotellet, som ligger 1 time unna. I løpet av bilturen klarte jeg å kvitte meg med minst 100 hårnåler, som hadde gnagd meg i hodebunnen hele dagen, og det var det nydeligste som skjedde den dagen :wink: . På rommet vårt hadde et par venner klart å komme seg inn tidligere på dagen(under overvåkning) og spredd roseblader i senga.

Konklusjon for hele dagen er vel at mottoet "Det ordner seg" er essensielt for at dagen skal lykkes. Såre bein må påregnes, og krampe i smilemusklene kan få folk til å tro at du skal grine litt, selv om du bare prøver å smile til enda en hobbyfotograf. En absolutt vellykket dag var det, og jeg er sjeleglad for at vi fikk hyret en onkel til å filme, og for at det finnes en haug hobbyfotografer med digitalkamera, det får en mye moro av seinere :)

Lykke til dere som skal i ilden seinere, gled dere!

Ps, bilde kommer så snart jeg forstår hvordan jeg skal få lagt det ut på albummet... Finner ikke knappen, tror ikke den registrerer at jeg er logga på... Hmmmm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med en vellykket og strålende bryllupsdag!

Vi gleder oss til bilder! :P

Gjest Tabby
Skrevet

Gratulerer så masse som nygifte! Høres ut som dere hadde en strålende dag!

P.s. Øverst på siden her har du mange knapper; forumet, hjelp/regler, søk og slik. Til venstre i andre linje finner du albumet. Trykk der så kan du legge ut bilder. :-)

Skrevet

Gleder meg til å se bilder.

Høres ut som en flott dag...

Skrevet

For et flott referat!!

En særdeles fin dag hørtes det ut som!

Skrevet

Gratulerer med vel overstått! Høres ut som dere koste dere fælt og gjennomførte med glans :).

Skrevet

Gratulerer så mye!

Venter spent på bilder nå.....

Gjest Madley
Skrevet

Gratulerer så mye med vel overstått bryllup!

Høres ut som dere hadde en utrolig flott dag!

Skrevet

Gratulerer!

Hørtes skikkelig gøy ut :P

Skrevet

Hørtes ut som en super dag :wink: Gleder meg til bilder :-)

Skrevet

Gratulerer så mye! :P

Gleder meg til bildene!

Skrevet

Hørtes ut som en superflott dag :tommelsmil: Gratulerer så mye!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...