AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #1 Skrevet 23. september 2014 Bærbare ladere som man kan lade tlf, nettbrett osv. Powerbank fra Netprylar. Denne som jeg allerede har kjøpt, har ett eksternt batteri på 2600 mAh. Men hvor lenge varer de? Når har de ladet nok, liksom? Kan man da evt. bytte noe inni de eller må det da kastes å kjøpes ny? Jeg er jente, og er lite teknisk anlagt, så eventuelle svar må forklares enkelt.. Anonymous poster hash: f2133...2b6
Kamikatze Skrevet 23. september 2014 #2 Skrevet 23. september 2014 (endret) Et eksempel på at de som selger et produkt heller ikke har peiling, og oversetter teknisk informasjon i Google Translator. Først de gode nyhetene: Du har ikke eksternt batteri - det er innebygget i nødladeren. Så resten av nyhetene: Det er nok langt fra 2600mAh kapasitet i batteriet. Trolig er det kinesiske milliamper, og de kan skryte på seg både det dobbelte og tredobbelte av virkelig kapasitet. Men dette behøver du ikke å bekymre deg over, for du skjønner likevel ikke forskjellen. Greia funker ved at du stapper ledningen som fulgte med i en USB-kontakt i PC-en eller hvilkensomhelst USB i noe som får strømmen sin fra veggen. Den andre enden stapper du i nødladeren, og så lades den opp. Enten endrer lyset farge, eller tennes en annen lysdiode for å vise at den er full, det finner du i bruksanvisningen. Å lade den opp kan ta alt fra en til tolv timer, avhengig av hvor sterk USB du er tilkoblet, hvor mye kineserne bløffet om batteriet og hvor tom den er. Hvor mange ganger du kan tømme den og fylle den opp igjen, som du spør om i innlegget? Kommer helt an på batterikvaliteten. Hvis du er påpasselig med å aldri tømme den mer enn halvveis, varer nok batteriet like mange ladinger som et vanlig mobilbatteri. Den dagen du tapper det nesten tomt, blir det merket for livet. Mobiltelefoner tillater ikke at batteriet tømmes til et skadelig nivå. Hvor godt beskyttet en billigsak fra kina er, vet jeg intet om. Merker du at telefonlading begynner å gå tregere, så fyll opp. Er du nær USB-kontakt etter at du har brukt nødladeren, så fyll opp. Lithiumbatterier trives best når de er fulle. Hvor stor kapasitet den har til å levere lading? Funker sikkert greit en gang til mobil, kanskje fler. Til nettbrett tror jeg det blir marginalt, kanskje nok til å fullføre det du holdt på med der og da. Dette må du bare prøve deg frem med. Siden snart alt kan lades med miniUSB kan det ofte være greit å ha en lader i bilen også, som du plugger i sigarettenneren. Det kan gå kjappere når telefonen trenger strøm. Selv har jeg brukt en liknende type, men den var så svak at den fulladet ikke mobilen, den ga bare hjelpestrøm nok til å kunne ta noen samtaler, og lade noen titalls prosent, men det tok evigheter. Fant ut at det ble enklere med to ekstra mobilbatterier i tursekken. Men slike nødladere er greie hvis du har ulike dupeditter, slik at batteriskift tar for mye plass. Endret 23. september 2014 av Kamikatze 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå