Gjest Embla s Skrevet 11. juli 2004 #1 Del Skrevet 11. juli 2004 Inspirert av Poriots tråd lager jeg en ny, for å ikke avspore hennes: Hva med utvalget på klær for gutter kontra piker? (snakker her om barn). Jeg syns butikkene bugner over av antrekk for piker, det er ulike stiler, alt fra tøffe tomboy-klær til sukkersøte prinsesse outfits. Men hva får guttene? En bitteliten bortgjemt krok i et hjørne av butikken med utrolig kjedelige og ensartede klær i grumsete farger. I en butikk hadde de tydeligvis satset på "bokse-stil", alle shortser og t-skjorter for guttene var utformet som miniatyr bokseantrekk. Ikke snakk om å finne en normal shorts.. Eller hva mener dere? Er det bare jeg som ikke ser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 11. juli 2004 #2 Del Skrevet 11. juli 2004 Nå har jeg ikke sett veldig etter gutteklær, men synes det virker som om jentene har langt større utvalg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 11. juli 2004 #3 Del Skrevet 11. juli 2004 Nå vet ikke jeg så mye om barneklær, men jeg vet ihvertfall at mine venninder med barn er MYE strengere mht hva de tar på gutter enn jenter. En jente kan eks gå i ulike farger og litt tøffe ting, mens gutter ikke en gang får ha på seg klær med blomster, fordi det er for jentete. Om mange er slik vil det vel påvirke utvalget noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BritElin Skrevet 11. juli 2004 #4 Del Skrevet 11. juli 2004 JA Mye større utvalg for jenter enn gutter. Synes utvalget for gutt er tragisk dårlig. Hilsen BritElin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 11. juli 2004 #5 Del Skrevet 11. juli 2004 Jeg synes også at det er bedre utvalg til jenter enn til gutter. Har to tenåringer i huset og synes det er lite å velge mellom til gutten. Det blir Cubus, H&M, Kaphal og JC. Ser fram til han går i herrestørrelse jeg. Jada, han velger klær selv og da ender vi alltid opp på jc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 11. juli 2004 #6 Del Skrevet 11. juli 2004 No var eg med i barneavdelinga i førre veke, og ja, utvalget til jenter er allereie så tidleg (små born) mykje større enn for gutar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 11. juli 2004 #7 Del Skrevet 11. juli 2004 Ja, det er større utvalg til jenter, men jeg synes gutte-klærne er finere enn jente-klærne. Jente-klærne er som regel samme gamle, kjedelige,..mens gutte-klærne ser finere ut, og er mer moderne. (Synes kvaliteten ser bedre ut på gutte-klærne også...) Synes butikkene legger altfor mye opp til at jenter skal være kledt i rosa/rødt/lilla, helst med sløyfe i håret, mens guttene skal ha "tøffe" klær... Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Esther Skrevet 11. juli 2004 #8 Del Skrevet 11. juli 2004 Det er mye tøffere klær til gutter nå enn for endel år siden. Da var det rett og slett tragisk når jeg prøvde å finne f.eks. finklær til min eldste sønn. Skal være enig i at Hennes & Mauritz har tapt seg når det gjelder gutteklær - der finner man ikke mye fint lenger. Cubus går jeg sjeldent til - synes det er altfor mye kjedelig der. JC har endel fint - spesielt hvis jeg går i avdelingen for litt eldre ungdom. Carlings har også mye fint - det går an å kjøpe enkelte plagg til yngstemann der hvis jeg kjøper "small". Den lokale "skate-butikken" er jo hans yndlings-sjappe, der er det svindyrt, men jeg er enig med ham at klærne de selger er de tøffeste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liljedugg Skrevet 12. juli 2004 #9 Del Skrevet 12. juli 2004 Gutter /menn er heldige! De trenger ikke tråle seg gjennom metervis av hyller med rare moteklær for å ha noe praktisk å iføre seg... Det samme med finklær, en dress, skjorte og evt. slips... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 13. juli 2004 #10 Del Skrevet 13. juli 2004 Nåja - heldige kun dersom dei ikkje er interesserte i anna enn det vesle utvalget som finst. Dersom menn vil ha noko litt anna enn det alle andre går i, eller berre vil ha litt fargar i klesvegen, då byrjar problema. Først med å finna kleda, og om du er uheldig; fordommar og negative kommentarar. (Joda, sjølv vanlege men moderne herreklede kan skapa negative reaksjonar. Berre spør svoger'n min. :-? ) Nei, før du påstår at menn er heldige i klesvegen - prøv å lev slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå