Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min lyver om penger

Han har gjeld (Før jeg kom inn i bildet) på nesten 200 Tusen, vi sliter spesielt ang dette med gjelden hans siden den hindrer oss i å Gjøre ting, og kan kjøpe kle, ting som vi trenger osv: Men til poenget.

saken er at jeg fant ut alt av dette etter en liten stund etter vi ble samboere, han har kvittet seg med kredittkortene og tatt det seriøst. Jeg hjelper han med å holde oversikt over pengebruken og hjelper han å sette opp budsjett pluss at jeg hjelper han mye selv. Plutselig så fant jeg ut av at han hadde lånt 4000 kr av en kompis for å betale regninger ( der 1500 kr gikk på sko til seg selv) jeg ble sinna på at han gjorde dette fordi det er 4000 som vi ikke har og noe som vi kommer til å slite med å betale tilbake uten at vi må gå personlig konk i 2 mnd pga av noe som var unødvendig, men når jeg fant ut av dette så løy han meg rett opp i ansiktet flere ganger helt til jeg faktisk sa det rett ut at han kompisen hadde fortalt meg dette men ikke nok med det så har han bedt han kompisen om å overføre pengene på en konto som han ikke har brukt på 1 1/2 det mener jeg at han gjorde så jævlig bevist for å skjule det for meg. Noe som han seg nekter på

Sak nr 2: han sa at han fikk skattesmell på 11 Tusen og har begynt å betale ned på dette. Nå fant jeg en hau med regninger som han har lagt laangt inni skapet, noen fra visa osv. Jeg skreiv en meld til han og lurte på om jeg skulle oppe Dei opp å se på det, jeg fikk ikke svar og til slutt så Ga jeg meg faen i det og opna breva, blant annet fra skattekortet der han kun skal betale tilbake 6tusen og han sa til meg at det var 11. Jeg klarer ikke å tro på han lenger, hva skal Dei 5t kr til som skulle liksom til skattekontoret? ? Han må lyve om alt å jeg har sakt til han flere ganger at jeg er fritt lei. Men jeg er så gla i han og vil ikke reise ifra han. Er det så vanskelig å bare Vær ærlig?

Kan Vær en del skrive feil. Har knust skjerm på tlf så får ikke se alt som blir skrevet

Anonymous poster hash: a8874...977

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En person som lyver om penger vil gjerne lyve om andre ting også....Gjør kort prosess og hiv ham ut...eller at du flytter. Når man har tatt en person i å lyve flere ganger rakner tilliten og den kan være svært vanskelig å bygge opp igjen. Det vil alltid ligge i underbevisstheten noe som gjør det vanskelig å stole på ham 100% igjen.

Anonymous poster hash: ac98b...855
  • Liker 4
Skrevet

Så mye energi du har investert i at han skal komme på rett kjøl igjen, og så lite han respekterer deg ved å lyve deg opp i ansiktet.

Jeg hadde gått fra han.

• Liker 1
Skrevet

Orker du resten av ditt liv med økononisk drit..?? Han kommer nok ikke til å forandre seg.....

Skrevet (endret)

Huff.. Helt ærlig, dette hadde jeg aldri giddet.. Men hvorfor går det utover deg? Jeg mener, har ikke du din egen økonomi som du kan kose deg med? Er ikke ditt problem om han havner ute på kjølevannet når han ikke gidder å ta i mot din hjelp..

Edit: Å det er ikke DU som skal betale tilbake de pengene han skylder som han har lånt av kompiser osv.

Endret av Frk.K
Gjest Blomsterert
Skrevet

Så mye energi du har investert i at han skal komme på rett kjøl igjen, og så lite han respekterer deg ved å lyve deg opp i ansiktet.

Jeg hadde gått fra han.

Enig i dette.

Skrevet

Ikke rot din økonomi inn i hans, før du vet ordet av det har han ødelagt for deg også. Han høres upålitelig ut, kunne ikke vært med en sånn fyr selv.

Skrevet

I de fleste forhold vil det kunne oppstå problemer av ulike slag. Men problemer kan vel løses? Kjenner jeg blir helt matt av at løsningen alltid skal være å gå fra samboeren sin, slik du får råd om av flere over her. Verden er ikke så enkel.

Du sier at han kvittet seg med kredittkortene da dere ble samboere og at han tar dette seriøst. Det tyder jo på at han skjønner at han har et problem. Dette er noe dere har tatt opp og du har prøvd å hjelpe ham. Så har det kanskje gått bra en stund, men så har han fått et tilbakefall, lånt penger og holder det skjult for deg. Tror egentlig ikke det er så uvanlig at om en har et sånt problem så lyver en for å dekke over. Det betyr ikke nødvendigvis at han lyver om alt mulig annet også.

Jeg tror det er lurt å ta en alvorsprat med ham. Forklar at du blir lei deg når han ikke er ærlig mot deg og at det ikke er holdbart for deg å ha det sånn. Vis ham at du mener alvor.Sett opp et ordentlig budsjett så han ser hvor mye dere kan bruke og sørg for å ha hver deres lønnskonto med egne bankkort.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...