Gå til innhold

Hytte selger konkurs

Fremhevede innlegg

Skrevet

En kjøpekontrakt er ikke godt nok når det gjelder kjøp og salg av eiendom. I følge statens kartverk er det ikke din eiendom om du ikke har et tinglyst skjøte, dessverre.

Ta en telefon til statens kartverk og spør hvem eiendommen står registrert på

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil ønske deg masse lykke til, TS. Advokaten og selgeren burde kjølhales.

Anonymous poster hash: 44e1c...29e
  • Liker 4
Skrevet

En kjøpekontrakt er ikke godt nok når det gjelder kjøp og salg av eiendom. I følge statens kartverk er det ikke din eiendom om du ikke har et tinglyst skjøte, dessverre.

Ta en telefon til statens kartverk og spør hvem eiendommen står registrert på

Ikke godt nok? Har kjøpt eiendom noen ganger tidligere men har ikke opplevd no lignende før. Hvis dette med tinglysing er så viktig så burde vel selgeren som driver med dette profft opplyse litt bedre om det. Må ærlig si at disse lenkene dere viser til er litt som gresk for meg. Er så mange ord jeg ikke vet hva betyr.

Anonymous poster hash: d959f...f61

Skrevet

Takk for det. Ja en sånn frekkhet har jeg ikke opplevd før. Han advokaten var også meget uhøffelig i telefonen. Veldig ovenfra og ned holdning.

• Liker 2
Skrevet

Tinglysing og skjøte er et must ved kjøp og salg av alle eiendommer ja. Men finnes mange skurker der ute som vet å utnytte godtroende uvitende kjøpere. Godt mulig det står noe i kontrakten eller prospektet til eiendommen med liten skrift at eiendommen ikke vil bli tinglyst på deg?

Blir nesten litt som å kjøpe en bil uten å omregistrere den

• Liker 1
Skrevet

Tinglysing og skjøte er et must ved kjøp og salg av alle eiendommer ja. Men finnes mange skurker der ute som vet å utnytte godtroende uvitende kjøpere. Godt mulig det står noe i kontrakten eller prospektet til eiendommen med liten skrift at eiendommen ikke vil bli tinglyst på deg?

Blir nesten litt som å kjøpe en bil uten å omregistrere den

Hvis dette er et must så er det litt rart at dette ikke har vært ett problem før når jeg har kjøpt leilighet. Tror ikke det står noe om tinglysing i kontrakten nei.

Skrevet

Hvis dette er et must så er det litt rart at dette ikke har vært ett problem før når jeg har kjøpt leilighet. Tror ikke det står noe om tinglysing i kontrakten nei.

Når du kjøper leilighet skjer det vanligvis gjennom meglerfirma, og da ordner de med det formelle, som for eksempel tinglysning.

Du kjøpte hyttetomten privat, og da må du selv gjøre slike ting.

Anonymous poster hash: 6b65e...db3

• Liker 13
Skrevet

Har du kjøpt leilighet er den garantert tinglyst. Det er en del av standardkravene.

Anonymous poster hash: 0dc2f...243

• Liker 1
Skrevet

Leiligheten din er gjerne kjøpt via en eiendomsmegler, og da passer megleren på at ting er på stell.

Sjekk papirene på leiligheten din. Står som regel spesifisert tinglysningsavgift.

Her er det en god sjanse for at du har fått masse problemer!

Skaff deg advokat snarest!

• Liker 3
Skrevet

Det har sikkert blitt gjort når du har kjøpt leilighet uten at du helt vet om det.

Godt mulig det er blitt gjort når du kjøpte denne tomten også, men det kan dessverre høres ut dom det er en sleiping du har kjøpt av, som enten bevist har unngått å ordne med tinglysningen, evt allerede var i deep shit og uten kontroll da du kjøpte og dermed ikke har tinglyst og gjort ting som det skal.

Skrevet

Wow.. Ser ut som du kan ha gjort en brøler her! Skaff advokat NÅ, ikke vent!

• Liker 5
Skrevet

Leiligheten din er gjerne kjøpt via en eiendomsmegler, og da passer megleren på at ting er på stell.

Sjekk papirene på leiligheten din. Står som regel spesifisert tinglysningsavgift.

Off. :

Off. :( Jeg skal gå gjennom alle papirer jeg har i forhold til kjøpet av leiligheten og hytte tomta. Har helt ærlig ikke lyst til å skaffe advokat. Synes de virker veldig sleipe og koster alt for mye.

Skrevet

Kontrakten sier svart på hvitt at jeg er kjøper og han selger. Så det er ikke no problem for meg å bevise at tomta tilhører meg nå. Hva mener du med tinglyst?

Tinglysning er vern for tredjeperson. Skjøte er det dokumentet som brukes for å overdra fast eiendom. Når et skjøte tinglyses får den nye eieren rettsvern for sin eiendomsrett. Det heter da at eieren får grunnbokshjemmel til eiendommen. Det innebærer at eiendomsretten er beskyttet mot konkurrerende rettserverv, for eksempel hvis en annen person også hevder å være eier av den samme eiendommen, forutsatt at hjemmelshaveren er i god tro. Dette er regulert i tinglysingsloven § 21 flg

Har selger underskrevet skjøte?

Les ellers mer på: http://www.statkart.no/Eiendom-og-areal/Tinglysing-av-eiendom/Hvordan-tinglyse/Tinglyse-ny-eier/

Gjest gurimalla
Skrevet

Hvis advokaten er bobestyrer gjør han bare jobben sin. Han skal sørge for å selge midlene i boet. Dersom eiendommen er registrert på tidligere eier blir eiendommen solgt på nytt.

Som noen andre her har sagt; skaff deg en advokat.

• Liker 12
Skrevet (endret)

Det har sikkert blitt gjort når du har kjøpt leilighet uten at du helt vet om det.

Godt mulig det er blitt gjort når du kjøpte denne tomten også, men det kan dessverre høres ut dom det er en sleiping du har kjøpt av, som enten bevist har unngått å ordne med tinglysningen, evt allerede var i deep shit og uten kontroll da du kjøpte og dermed ikke har tinglyst og gjort ting som det skal.

Til orientering ble ikke adkomstdokumenter til borettslagsleiligheter tinglyst før i 2006 så det er ikke sikkert trådstarter har vært igjennom tinglysning tidligere.

Endret av Illuminatum
Skrevet

Det enkleste er å ringe karverket å høre hvilke eiendommer som står registrert på deg. Står ikke hyttetomten der sliter du

Mulig det går ann å sjekke på altinn eller noe lignende også hvilke eiendommer som står registrert på deg

• Liker 3
Skrevet

Det står ikke nødvendigvis om tinglysning i kontrakten men ofte står det at kjøper bærer kostnadene. Du skal ha underskrevet skjøte samtidig ved kontraktsinngåelsen og det er den du skulle hatt tinglyst.

Gjest gurimalla
Skrevet

Du kan sjekke hjemmelsinnehaver via seeiendom.no til kartverket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...