AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #1 Del Skrevet 22. september 2014 Hei. Er veldig frustrert her jeg sitter nå. Kjøpte i sommer en hytte tomt på fjelle av en fyr som drev med dette som buisness. Tok over tomta nå i August og planlegger og begynne å bygge alerede nå i høst. Fikk telefon fra en advokat for ett par dager siden som sa at han som solgte tomta er konkurs. Som jeg forsto så mente han vistnok at da hadde tomta gått tapt for meg og nå tilhørte konkurs boet? Ba han ryke å reise men han truet med å gå rettens vei hvis jeg ikke vil gå med på det. Han kan da ikke ha rett på sin side? Skal jeg liksom tape på at hytte selgeren går konkurs når jeg har betalt for tomta med ærlige og redlige penger? Anonymous poster hash: d959f...f61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #2 Del Skrevet 22. september 2014 Hva mener du? At konkursboet selges? Anonymous poster hash: 8f239...fcf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilma- Skrevet 22. september 2014 #3 Del Skrevet 22. september 2014 Mest ulogiske jeg har hørt. Når man selger noe så har man jo ingenting med gjenstanden / eiendommen / whatnot å gjøre lengre? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #4 Del Skrevet 22. september 2014 Hva mener du? At konkursboet selges?Anonymous poster hash: 8f239...fcf Nei det vet jeg ikke. Men konkursboet mener å ha krav på hytte tomta selv om jeg har kjøpt den. Anonymous poster hash: d959f...f61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #5 Del Skrevet 22. september 2014 Mest ulogiske jeg har hørt. Når man selger noe så har man jo ingenting med gjenstanden / eiendommen / whatnot å gjøre lengre? Ja det er det ikke jeg skjønner heller. Anonymous poster hash: d959f...f61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #6 Del Skrevet 23. september 2014 Det kan jo hende at du ble svindlet, og at han allerede var konkurs og ikke eide tomta lenger da han solgte den til deg. Men er tomta tinglyst på deg er det jo du som eier den.Anonymous poster hash: 7bb2e...eff 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 23. september 2014 #7 Del Skrevet 23. september 2014 Hei. Er veldig frustrert her jeg sitter nå. Kjøpte i sommer en hytte tomt på fjelle av en fyr som drev med dette som buisness. Tok over tomta nå i August og planlegger og begynne å bygge alerede nå i høst. Fikk telefon fra en advokat for ett par dager siden som sa at han som solgte tomta er konkurs. Som jeg forsto så mente han vistnok at da hadde tomta gått tapt for meg og nå tilhørte konkurs boet? Ba han ryke å reise men han truet med å gå rettens vei hvis jeg ikke vil gå med på det. Han kan da ikke ha rett på sin side? Skal jeg liksom tape på at hytte selgeren går konkurs når jeg har betalt for tomta med ærlige og redlige penger? Anonymous poster hash: d959f...f61 Hva sier kontrakten og er tomta tinglyst på deg? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #8 Del Skrevet 23. september 2014 Det kan jo hende at du ble svindlet, og at han allerede var konkurs og ikke eide tomta lenger da han solgte den til deg. Men er tomta tinglyst på deg er det jo du som eier den.Anonymous poster hash: 7bb2e...eff Hvorfor skulle selgeren svindle meg? Jeg har jo svart på hvitt at jeg har kjøpt tomta av han også. Har skrevet kontrakt med han og han har latt meg ta over tomta. Har prøvd å kontakte han men han svarer desverre ikke. Jeg er mer skeptisk til denne advokaten. Hva har han med dette og gjøre? Skjønner ærlig talt ikke hva dette konkursboet er heller. Hva sier kontrakten og er tomta tinglyst på deg? Kontrakten sier svart på hvitt at jeg er kjøper og han selger. Så det er ikke no problem for meg å bevise at tomta tilhører meg nå. Hva mener du med tinglyst? Anonymous poster hash: d959f...f61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #9 Del Skrevet 23. september 2014 Kan legge til at jeg alerede har hatt en enteprenør på befaring og betalt masse penger til arkitekt. Regner jo med at dette løser seg men begynner og bli litt urolig. Advokaten har prøvd å ringe meg igjen flere ganger men da har jeg ikke tatt telefonen. Anonymous poster hash: d959f...f61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #10 Del Skrevet 23. september 2014 Hvorfor skulle selgeren svindle meg? Jeg har jo svart på hvitt at jeg har kjøpt tomta av han også. Har skrevet kontrakt med han og han har latt meg ta over tomta. Har prøvd å kontakte han men han svarer desverre ikke. Jeg er mer skeptisk til denne advokaten. Hva har han med dette og gjøre? Skjønner ærlig talt ikke hva dette konkursboet er heller. Kontrakten sier svart på hvitt at jeg er kjøper og han selger. Så det er ikke no problem for meg å bevise at tomta tilhører meg nå. Hva mener du med tinglyst?Anonymous poster hash: d959f...f61 En kar som går konkurs like etter at du har kjøpt en tomt av han og som du så ikke får tak i... Nei, det er jo selvfølgelig helt utenkelig at han kan ha svindlet deg...Anonymous poster hash: 7bb2e...eff 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Lucky Skrevet 23. september 2014 #11 Del Skrevet 23. september 2014 Har du bare en hjemmelaget kontrakt eller et tinglyst skjøte på tomten ? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #12 Del Skrevet 23. september 2014 Har du bare en hjemmelaget kontrakt eller et tinglyst skjøte på tomten ? Har en kontrakt som selgeren har lagd men som ser veldig proff og troverdig ut (han driver sitt eget firma). Er en kontrakt på flere sider underskrevet av begge parter. Står der om kjøpe sum, overtakelses dato, om eiendommens stand og reklamasjon osv. Anonymous poster hash: d959f...f61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #13 Del Skrevet 23. september 2014 Vet ikke hva du mener med tinglyst skjøte på tomta? Anonymous poster hash: d959f...f61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Lucky Skrevet 23. september 2014 #14 Del Skrevet 23. september 2014 Vet ikke hva du mener med tinglyst skjøte på tomta?Anonymous poster hash: d959f...f61 http://www.statkart.no/eiendom-og-areal/tinglysing-av-eiendom/hvordan-tinglyse/tinglyse-ny-eier/skjote/ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #15 Del Skrevet 23. september 2014 Vet ikke hva du mener med tinglyst skjøte på tomta? Anonymous poster hash: d959f...f61 https://www.advokatonline.no/ny/document_new.jsp?documentid=129 Anonymous poster hash: 682ed...8ec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #16 Del Skrevet 23. september 2014 http://www.statkart.no/eiendom-og-areal/tinglysing-av-eiendom/hvordan-tinglyse/tinglyse-ny-eier/skjote/ "En person kan gyldig erverve eiendomsrett til en eiendom uten å tinglyse det, men vil da ikke få rettsvern, og kan i verste fall miste eiendomsretten hvis hjemmelshaveren for eksempel skulle gå konkurs."Anonymous poster hash: 7bb2e...eff 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Lucky Skrevet 23. september 2014 #17 Del Skrevet 23. september 2014 Og dette fant jeg i en rettsavgjørelse MANGLER SKJØTE: Alle er enige om at SMS Fabrikken kjøpte Verpetveien 20 i Vestby for 8,5 millioner kroner i 2000. Men overdragelsen ble aldri tinglyst. Dermed er konkursboet etter Wistex tilkjent eiendomsretten. ... Så ut fra dekke kan det se ut som om du har tråkket i salaten om du ikke har et tinglyst skjøte på eiendommen 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #18 Del Skrevet 23. september 2014 Nå har jeg kun lest overskriften.. Hytte selger konkurs? Kan man selge konkurs? Kan en hytte selge noe som helst? Eller er hytte et navn? Anonymous poster hash: c8fae...bef 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #19 Del Skrevet 23. september 2014 "En person kan gyldig erverve eiendomsrett til en eiendom uten å tinglyse det, men vil da ikke få rettsvern, og kan i verste fall miste eiendomsretten hvis hjemmelshaveren for eksempel skulle gå konkurs."Anonymous poster hash: 7bb2e...eff Og dette fant jeg i en rettsavgjørelse MANGLER SKJØTE: Alle er enige om at SMS Fabrikken kjøpte Verpetveien 20 i Vestby for 8,5 millioner kroner i 2000. Men overdragelsen ble aldri tinglyst. Dermed er konkursboet etter Wistex tilkjent eiendomsretten. ... Så ut fra dekke kan det se ut som om du har tråkket i salaten om du ikke har et tinglyst skjøte på eiendommen Herregud nå merker jeg at jeg blir litt nervøs her. Jeg har kjøpe kontrakten svart på hvitt men er ikke sikker på dette med tinglysing. Har ikke en gang hørt om dette før men det kan da ikke føre til at jeg mister eiendommen min bare fordi selgeren min har gått på en smell? Jeg har hvertfall bevis for at jeg har eiendoms retten til denne eiendommen så jeg kommer jo så klart ikke til og gi meg. Skjønner bare ikke hvorfor en advokat fra konkursboet mener å ha noe rett til MIN eiendom! Anonymous poster hash: d959f...f61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 23. september 2014 #20 Del Skrevet 23. september 2014 Ser ut som om du kan gå på en smell her. Du MÅ finne deg en advokat i dag. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå