Gå til innhold

Er man "fin adel" om en vil ha vaskehjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et ganske møkkete hjem, alle gulver og især badet blir sjelden støvsuger og/eller vasket. Vi har små barn og begge jobber.

Jeg foreslo at vi leier vaskehjelp til støvsuging og gulvvask. Har forhørt meg og prisen er kr 150,-/timen og vil tro jobben tar ca 2 (maks 3 timer).

Samboer slengte ut av seg at han mente det kun er "fin adel" som skaffer seg vaskehjelp. Han virket svært negativ til forslaget og hadde ikke noe å si til at jeg bemerket at vi har det skittent i boligen. "Vask da vel", sa han.

Selv kjenner jeg jo til mange som leier inn hjelp til vask fordi de ikke har ork selv i en sliten hverdag.

Hva mener andre, er det kun "fin adel" som leier inn slike tjenester?

Anonymous poster hash: c4113...f2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I ditt/deres tilfelle vil jeg si det er kun late folk!

• Liker 5
Skrevet

Er student, jobber ikke, men har fortsatt vaskehjelp.

Anonymous poster hash: 22f2f...08f
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har hatt lyst på vaskehjelp siden jeg var fattig student.

Likevel ville jeg nok ikke skaffet hushjelp med mindre jeg virkelig ikke hadde hatt tid til vanlig renhold av boligen. Så det går nok mer på tid/økonomi enn "fin adel".

Og så latskap, da. Det er jo aldri GØY å vaske.

Men for all del. Det er dine penger. Om du vil bruke dem på å få vasket gulv, så gjør du det. :)

• Liker 3
Skrevet

hvorfor vasker du ikke?

Anonymous poster hash: 9d8c9...e44
  • Liker 8
Skrevet

Jeg har vaskehjelp. Vi har ikke barn engang. Vi synes igrunn begge at vi har andre ting vi heller vil bruke tiden på enn å vaske :)

Få deg vaskehjelp med god samvittighet TS, da bidrar du litt så en annen har jobb samtidig som du får mere overskudd i hverdagen.

• Liker 3
Skrevet

Med tre små barn og et hus på nærmere 250 kvm er vaskehjelpen beste investeringen ever!! Fantastisk å kunne nyte helgen uten å ha det hengende over seg :) Kjenner mange som har vaskehjelp, tror det er ganske vanlig nå etterhvert

Anonymous poster hash: 9b95b...671

• Liker 3
Skrevet

Det er helt vanlig, jeg bor i en mellomstor norsk by og kjenner mange som har det.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde skaffet vaskehjelp så fort jeg hadde hatt råd til det! :) Tenk så herlig med nyvasket hjem uten å ha løftet en finger selv!

Regner også med det blir lettere å ha det ryddig da (min synd = rot, ikke skitt) siden man må rydde før vaskehjelpen kommer.

• Liker 1
Skrevet

Får man vaskehjelp for 150 kr timen? Som rullestolbruker må jeg betale mer i egenandel for å få hjemmehjelp en knapp time annenhver uke for å vaske gulvene mine på 60kvm. Ikke kan dem komme på kveldstid heller så jeg må være hjemme fra jobb for å ta dem imot og jobben de gjør er tidvis ganske slurvete. Vurderer sterkt å kjøpe private tjenester når hjelpen man får fra bydelen ikke er bedre, gitt. Betaler gladelig det dobbelte for et strøkent hjem.

Anonymous poster hash: 31312...bea

• Liker 4
Skrevet

Vi synes igrunn begge at vi har andre ting vi heller vil bruke tiden på enn å vaske :)

Det er vel ingen som ikke kunne tenkt seg å slippet unna vasking sånn sett, men jeg for min del synes det bare blir enda et steg mot latskapen. Har tidsklemma virkelig blitt så ille? Det minner meg litt om Homer Simpson som blir misunnelig på en som ligger i respirator og sier "Og her går jeg rundt og puster selv som en annen idiot! Gi meg en sånn!".

Anonymous poster hash: da039...eea

• Liker 8
Skrevet

hvorfor vasker du ikke?

Anonymous poster hash: 9d8c9...e44

Av samme grunn som samboer: jobber, er slitne, har barn, lite energi, trett... Men vil gjerne ha vaskehjelp til gulvene hver 14.dag.

Anonymous poster hash: 534e5...7f4

• Liker 2
Skrevet

Det er vel ingen som ikke kunne tenkt seg å slippet unna vasking sånn sett, men jeg for min del synes det bare blir enda et steg mot latskapen. Har tidsklemma virkelig blitt så ille? Det minner meg litt om Homer Simpson som blir misunnelig på en som ligger i respirator og sier "Og her går jeg rundt og puster selv som en annen idiot! Gi meg en sånn!".

Men har det med latskap å gjøre eller prioriteringer? :)

I en travel hverdag vil jeg mye heller betale for å kunne frigjøre to timer til enten lek med ungen, avslapning, en film, tur, lese bok etc. Mange rekker jo omtrent ikke finne på noe med ungene i hverdagen, og venter på helgene til å ha noen timer ledig. Hvorfor ikke betale seg "fri" noen timer til det istedet for å gå med dårlig samvittighet?

• Liker 8
Skrevet

Hvorfor er det ett problem at man ikke gidder å vaske selv? Om det gjør meg lat så er det helt greit, jeg tar meg heller en skogstur enn å støvsuge :)

• Liker 2
Skrevet

Vi har et ganske møkkete hjem, alle gulver og især badet blir sjelden støvsuger og/eller vasket. Vi har små barn og begge jobber.

Jeg foreslo at vi leier vaskehjelp til støvsuging og gulvvask. Har forhørt meg og prisen er kr 150,-/timen og vil tro jobben tar ca 2 (maks 3 timer).

Samboer slengte ut av seg at han mente det kun er "fin adel" som skaffer seg vaskehjelp. Han virket svært negativ til forslaget og hadde ikke noe å si til at jeg bemerket at vi har det skittent i boligen. "Vask da vel", sa han.

Selv kjenner jeg jo til mange som leier inn hjelp til vask fordi de ikke har ork selv i en sliten hverdag.

Hva mener andre, er det kun "fin adel" som leier inn slike tjenester?

Anonymous poster hash: c4113...f2c

Kanskje det er bedre å være fin adel enn møkkete adel?

• Liker 1
Gjest Vinglasset
Skrevet

Jeg hadde vaskehjelp i mange år da vi hadde stort hus og hjemmeboende barn. Det var helt fantastisk å slippe å bruke helgene på vasking og bare slippe diskusjonen om når vi skulle vaske og hvem som skulle vaske hva.

Nå er det bare min mann og jeg og nå vasker jeg selv. Vi solgte huset og kjøpte en ny og lettstelt leilighet da ungene flyttet hjemmefra.

Når man har et travelt liv med hus, full jobb og barn så er vaskehjelp helt fantastisk. Vaskehjelp er ikke noe bare "adelen" benytter seg av lenger - synes omtrent alle har vaskehjelp for tiden.

Men nå når det bare er min mann og jeg her hjemme så liker jeg faktisk å vaske selv.

Skrevet

Jeg hadde vaskehjelp i mange år da vi hadde stort hus og hjemmeboende barn. Det var helt fantastisk å slippe å bruke helgene på vasking og bare slippe diskusjonen om når vi skulle vaske og hvem som skulle vaske hva.

Nå er det bare min mann og jeg og nå vasker jeg selv. Vi solgte huset og kjøpte en ny og lettstelt leilighet da ungene flyttet hjemmefra.

Når man har et travelt liv med hus, full jobb og barn så er vaskehjelp helt fantastisk. Vaskehjelp er ikke noe bare "adelen" benytter seg av lenger - synes omtrent alle har vaskehjelp for tiden.

Men nå når det bare er min mann og jeg her hjemme så liker jeg faktisk å vaske selv.

Da kjenner du nok stort sett folk som er full av penger. Jeg kjenner ingen som har vaskehjelp.

Anonymous poster hash: a51d7...ef5

• Liker 4
Skrevet

Vi har hatt vaskehjelp siden vi fikk barn nr 2, dvs. i 20 år... Har ikke et sekund tenkt at vi skulle være noe "fin" på det fordi vi bruker fritiden vår på andre ting enn å vaske...

Skrevet

Nei.Men det blir jo uglesett i Norge, selv om det er en av de største skilsmissegrunnene.

Mer tid med barn og mann, og penger til den som vasker. Alle tjener på det.

Skal ha en vaskedame hver mandag da vi flytter, da kan jeg være med barna mine og ikke løpe rundt og vaske! Herregud....

Anonymous poster hash: de769...764
  • Liker 1
Skrevet

Det er helt vanlig, jeg bor i en mellomstor norsk by og kjenner mange som har det.

Vanlig og vanlig...Det har nok blitt mer vanlig men så ekstremt mange som har det er det nok ikke. Med mindre begge jobber svært mye så er det som regel bare tull. Finnes masse produkter som gjør den daglige vasken til en lek, kombinert med at man planlegger at man ikke har for mange møbler som sperrer gulvet for vasking.

Anonymous poster hash: e7006...7ac

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...