Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller, egentlig ubrukte ting. Eg har så mye øredobber, smykker, armbånd, hårpynt, votter, skjerf, pyntehåndklær og duker osv. som eg enten har kjøpt selv eller fått i gave, tatt vare på i mange år og tenkt at eg skal få brukt det, og så har det bare blitt liggende. Mange av tingene har fremdeles prislappene på. Er dette ting som kan være greit å gi videre? Eg lurte f.eks. på å lage pakkekalender til to av venninnene mine, og tenkte å fylle dem med smykker og sånne småting.

Det blir jo ikke hovedgave i alle fall, men eg lurer på om folk har noen mening om dette?

Anonymous poster hash: 72c14...c63
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som ekstragave eller pakkekalender helt greit.

Jeg pleier ofte å gi videre ting jeg ikke bruker, men da ikke i situasjoner man får gave tilbake (jul, feks). Er også ærlig om at det ikke er en nykjøpt ting. "Har hatt denne liggende i skapet, og tenkte du kunne ha mer nytte av den en meg."

Pass på så ikke du gir i retur noe du har fått av vedkommende!

• Liker 3
Skrevet

Ok så lenge du faktisk tror mottakeren kommer til å like/bruke tingen.

Anonymous poster hash: 32c3f...96b
  • Liker 1
Skrevet

Helt ok det, sålenge du tror det er noe mottaker kommer til å sette pris på.

Anonymous poster hash: 26128...759
Skrevet

Jeg ser ikke problemet med det så lenge gaven passer mottaker :) Er bedre at tingen havner hos noen som får glede av den enn at den ligger og samler støv hjemme hos deg. Og selve tingen har da like mye verdi for mottaker enten du nylig har kjøpt den eller om du fikk den i gave for 2 år siden.

Skrevet

Jeg ser ikke problemet med det så lenge gaven passer mottaker :) Er bedre at tingen havner hos noen som får glede av den enn at den ligger og samler støv hjemme hos deg. Og selve tingen har da like mye verdi for mottaker enten du nylig har kjøpt den eller om du fikk den i gave for 2 år siden.

Joda, men litt pinlig hvis mottaker ønsker å bytte grunnet feil størrelse/farge, og ekspeditøren påpeker at de har ikke hatt denne inne på noen år... Da vet du at du har fått en restegave jah.

Skrevet

Gi det til noen som har glede av det:)

Ville som Chloe- her ikke gidd det vekk som hovedgave, ved mindre du vet det er full treff (og så lenge det er "tidløs" og at vedkommende ikke ser at det er fra sommerkolleksjonen til HM fra 2008)

Har en vennine som liker å gi bort ubrukte ting eller ting hun har bestilt via nettet som er for smått til henne. Fikk et skjørt som var hennes stil forige jul, men som jeg ikke ville blitt sett død i. Da tenker jeg at det ikke er tanken som teller, og at jeg heller kunne fått et fint kort av henne istenden.

Å lage en kalender til venninnene dine med disse tingene synes jeg var en super idé! Hadde blitt skikkelig glad om jeg var vennina di:)

Skrevet

Joda, men litt pinlig hvis mottaker ønsker å bytte grunnet feil størrelse/farge, og ekspeditøren påpeker at de har ikke hatt denne inne på noen år... Da vet du at du har fått en restegave jah.

Ikke alle nye ting kan byttes heller, hvis de f.eks. er bestilt fra utlandet, er kjøpt for noen måneder siden eller er hjemmelaget. Synes ikke at alle gaver absolutt kunne byttes.

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk engang en brødkurv (!) i gave, og det var svært tydelig at dette var noe personen selv hadde hatt på laget, da den ikke passet til min aldersgruppe eller setting i det hele tatt. Så som andre her nevner; har du et pent par nymotens øredobber som aldri er blitt brukt, så kanskje den kan passe til en venninne, mens din bestemor kanskje vil undre seg ...

Anonymous poster hash: 5d622...8fa
Skrevet

Re-gifting er bedre enn å kaste. Men ikke til en hver pris slik at venner blir søppelbøtta for god samvittighet.

Anonymous poster hash: 2ebf6...301
  • Liker 1
Gjest C'est la vie:)
Skrevet

Mener gaver burde komme fra hjertet, så dersom dette er noe du tror andre kommer til å like, kjør på :)

Skrevet

Jeg fikk engang et kjede som lå i en gavepose av merket "snö". Antok jo at dette smykket var kjøpt i en gullsmed som førte dette merket, og jeg dro for å bytte det i noe annet, da kjedet ikke var helt min stil. Fikk så vite at snø aldri hadde hatt dette kjedet :P Fant senere ut at det var fra Glitter................. wow..

Anonymous poster hash: 5d622...8fa
  • Liker 4
Skrevet

Ts her, takk for alle svar!

Ja det er viktig at gaven passer vedkommende veldig godt pga bytting ikke er mulig, så eg tror eg dropper å gi bort votter og skjerf og sånn. Men de to venninnene det er snakk om er veldig glad i glitter og bling, så eg tror eg lager en gavekalender til de med smykker og hårpynt, og så får de en hovedgave på julaften så klart :)

Anonymous poster hash: 72c14...c63
Skrevet (endret)

Kunne ikke falle meg inn, må jeg innrømme. :) Tror faktisk jeg heller jeg ville solgt tingene på nett, og kjøpt gaver for det jeg hadde tjent på det istedet. Er dog enig i med noen over ift. at en fulltreffer kan rettferdiggjøre å gi bort noe som er (pent!) brukt.

Endret av Cerasus
Skrevet

Jeg kjøpte meg en mengde med duftlys sist helg, og litt sminke. I dag da jeg tok en stor rydderunde i skapet fant jeg masse duftlys som jeg helt hadde glemt! Samme merke til og med, jeg er utrolig fjern noen ganger, hehe.. Så lysene jeg kjøpte i helgen skal en venninne få isteden. Og sminken jeg kjøpte la jeg like så godt med, jeg har massevis av sminke og dette er et merke jeg vet hun liker:)

MEN om det ikke passer til personen er svaret nei, som mange før har skrevet.

Jeg fikk en gang et tydelig brukt ullskjerf og noen øredobber. Jeg er allergisk mot ull og har ikke hull i ørene..

Anonymous poster hash: 8d3f2...2b9

Skrevet

Jeg liker ideen om byttefest jeg hvis man har mye liggende. Alle tar med ting de ikke bruker og så bytter man, sikkert fint å ha en sånn fest før jul i stede for å kjøpe små gaver til små summer til venninner.

Skrevet

Jeg ser virkelig ingen grunn til ikke å gjøre det.

Anonymous poster hash: cbf6f...118

• Liker 1
Skrevet

Skal du gi vekk ørepynt og hårpynt som du selv har brukt? Er jo bare ekkelt.

Anonymous poster hash: 94290...32e
Skrevet

Har du ting du ikke kan bruke selv og som ikke passer å gi til venninner - ikke kast de heller, gi det heller vekk til Fretex, andre brukthandler, Hjelp oss å hjelpe, eller lignende. Synd å kaste fullt brukbare ting som kanskje andre kan sette pris på (da forutsatt at det er ubrukt og/eller i god stand).

Anonymous poster hash: 32c3f...96b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...