AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #1 Skrevet 22. september 2014 Når mitt barn kommer tilbake etter helgesamvær i samme klær, uten å ha skiftet undertøy, og hun sier at pappaen ikke har mat i kjøleskapet annet enn middag, er det rart man blir bekymret da? Det er ikke første gang det skjer, han skifter på henne også, men like ofte ikke. Hun har flere ganger luktet vondt og har veldig skittent undertøy. Når jeg spør henne sier hun at hun har hatt det bra og ikke vært sulten. Pappaen legger ikke til rette for måltider unntatt middag men ber henne å si fra om hun er sulten. Jeg synes dette er for defensivt, dette er et barn på fem år som skal læres gode vaner og få omsorg. Han sender med mat i barnehagen, den kjøper de på veien sier hun siden det er ikke noe i kjøleskapet. Hva synes dere andre mødre, bør jeg la det gå selv om jeg ikke synes dette er god kvalitet, eller skal jeg ta det opp med han? Han hører bare ikke på meg, så føler det er nytteløst. Anonymous poster hash: f72ee...694
Frisørdama Skrevet 22. september 2014 #2 Skrevet 22. september 2014 Hadde bedt om samtale på familieverkontoret hvis han ikke vil snakke med deg eller bedrer dette. Dette er ikke bra! Hvis de i barnehagen bli oppmerksom på både dårlig hygiene og får høre at det ikke er mat i kjøleskapet og hun kun får middag er veien kort til å ringe barnevernet tenker jeg..... 4
Miss moneypenny Skrevet 23. september 2014 #3 Skrevet 23. september 2014 Jeg hadde ikke latt det fare.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #4 Skrevet 23. september 2014 Hadde uten tvil fått møte på fam.vernkontor. De har også plikt om å varsle barnevern om det er grunn til det. Dette er så alvorlig om det stemmer att jeg hadde ringt de asap. Min eks var også litt sløv på å ha måltider til faste tidspunkt men han tok det til seg etter att vi snakket om det der. Men dette høres mye mer alvorlig ut. Synes nesten det blir omsorgssvikt det du beskriver. Min eks var uerfaren og gjorde det ikke av latskap eller noe, men dette var virkelig illeAnonymous poster hash: 97a4b...692
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #5 Skrevet 23. september 2014 Min eks har aldri vært nøye med noen av de tingene. Ikke hørte han etter på råd fra fam.vern kontoret heller. Tørsten var at barnet ble eldre- og tok ansvar selv. Barnet er instruert opp til at man pusser tenner morgen og kveld-selvom pappa sier bi ikke trenger på morgenen..... Det er et stort spenn på normalen- men min eks ligger utenfor vil jeg si. Uansett barnet har vokst seg selvstendig og trygt- til tross for. Hjemme hos meg har jeg vært ekstra påpasselig m både rutiner og kost. Det er her barnet bor fast, og her det lærer de viktigste tingene...Anonymous poster hash: 397e5...f65
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #6 Skrevet 25. september 2014 Når mitt barn kommer tilbake etter helgesamvær i samme klær, uten å ha skiftet undertøy, og hun sier at pappaen ikke har mat i kjøleskapet annet enn middag, er det rart man blir bekymret da? Det er ikke første gang det skjer, han skifter på henne også, men like ofte ikke. Hun har flere ganger luktet vondt og har veldig skittent undertøy. Når jeg spør henne sier hun at hun har hatt det bra og ikke vært sulten. Pappaen legger ikke til rette for måltider unntatt middag men ber henne å si fra om hun er sulten. Jeg synes dette er for defensivt, dette er et barn på fem år som skal læres gode vaner og få omsorg. Han sender med mat i barnehagen, den kjøper de på veien sier hun siden det er ikke noe i kjøleskapet. Hva synes dere andre mødre, bør jeg la det gå selv om jeg ikke synes dette er god kvalitet, eller skal jeg ta det opp med han? Han hører bare ikke på meg, så føler det er nytteløst.Anonymous poster hash: f72ee...694 Det med at hun ikke skifter undertøy å vasker seg nedentil når hun er hos han syns jeg er bekymringsverdig. Men kan det være han syntes det er ubehagelig å vaske henne nedentil å derfor ber hun gjøre det selv også gjør hun det ikke? Ville snakket med han. Viktig å lære seg god hygiene. Anonymous poster hash: ee416...755
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #7 Skrevet 25. september 2014 Hun kan lære selv å ta en kattevask med klut om kvelden, og bytte underbukse. Vet ikke hvor lang 'en helg' er, men er det fra fredag morgen til søndag kveld, er det hygenisk nok å skifte, og ta en skikkelig dusj søndag kveld. Lukter hun fordi hun ikke kan tørke seg skikkelig? Da må du jo sette inn syøtet der, at hun både tør å spørre om hjelp, og øver seg selv. Maten syns jeg det var verre med, men at han kjøper niste på veien til barnehagen er ikke akkurat omsorgssvikt. Anonymous poster hash: 20e67...fda
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #8 Skrevet 25. september 2014 Snakk sammen!! Anonymous poster hash: 3f490...bf3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #9 Skrevet 25. september 2014 Jeg hadde tatt meg en prat med barnefar og bedt han om å kjøpe inn noe brød, pålegg, yohurt osv. barnet må jo få i seg frokost, lunsj og kveldsmat. Når det kommer til klær og undertøy så burde en 5åring klare å skifte dette selv. Om barnet ikke klarer dette så er det på tide at dere foreldre lærer barnet deres dette.Anonymous poster hash: f5d35...de6
Gjest ryllikblomsten Skrevet 25. september 2014 #10 Skrevet 25. september 2014 Mange gode tips angående mat. Angående hygiene kan det hende at barnefar er litt redd..? Om så hadde det ikke forbauset meg. I dag er man i verste fall pedofil om man som mann dusjer sammen med barna sine, eller vasker dem nedentil. -Ja det er jo nesten slik ganske ofte! Ta en prat med faren, evt kan barnet læres til å ta en liten vask og bytte undertøy hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå