Chocoholic Skrevet 22. september 2014 #1 Skrevet 22. september 2014 Jeg har alltid hatt sunt hår, og noenlunde grei hodebunn. Nå derimot, i løpet av to-tre uker, så har håret mitt blitt både fett og tørt samtidig og håret blir ikke ordentlig rent etter vask. Håret kjennes ut som strå, og hodebunnen er stram og klør som bare rakkern. Noen som har forslag til hvordan få bukt med problemet? Og eventuelt hvilke produkter jeg bør bruke?
pluttipott Skrevet 22. september 2014 #2 Skrevet 22. september 2014 Kanskje bare bytte shampoo? Man skal bytte shampoo innimellom har jeg hørt:) kan hende du er blitt allergisk mot noen av stoffene i shampooen/hårpleiemidlene du bruker.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #3 Skrevet 23. september 2014 castor oil, bare bruk det som kur, sjekk tråder her på forumet.. Anonymous poster hash: 0b21c...4b0
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #4 Skrevet 23. september 2014 Jeg har alltid hatt sunt hår, og noenlunde grei hodebunn. Nå derimot, i løpet av to-tre uker, så har håret mitt blitt både fett og tørt samtidig og håret blir ikke ordentlig rent etter vask. Håret kjennes ut som strå, og hodebunnen er stram og klør som bare rakkern. Noen som har forslag til hvordan få bukt med problemet? Og eventuelt hvilke produkter jeg bør bruke? Dette høres ut som en eller annen form for allergi eller overømfintlighet. Bytt sjampo, kutt ut parfymerte produkter i håret som skum, gele og hårspray. Dette får du helt parfymefritt. Hjelper ikke det, hadde jeg kuttet parfymen i sjampoen også. Anonymous poster hash: a132c...695
småsei Skrevet 23. september 2014 #5 Skrevet 23. september 2014 Bytt produkter og bruk kokosolje i hår og hodebunn. La det være i over natten- vask så ut.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #6 Skrevet 23. september 2014 Prøv parfymefri shampoo Gjerne en uten SLS også. Det har hjulpet for meg, spesielt mot kløe. Anonymous poster hash: 3d50b...fab
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #7 Skrevet 23. september 2014 Gå til frisør og spør om råd. Hadde akkurat samme problemet som deg, oppstod etter en tids bruk av maroccan oil, aldri mer sier jeg. Tok meg utrolig lang tid å gå bukt med igjen. Tror jeg brukte og fikk anbefalt ketastase. Hadde tørr hodebunn og fett hår siden huden prøvde å kompensere for tørrheten,Anonymous poster hash: 187c7...9ba
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #8 Skrevet 23. september 2014 Opplever det samme jeg også når jeg bruker shampooer av typen "ekstra mye næring og fuktighet til tørt og skadet hår". F.eks. shampooer med maroccan oil eller Kerastase nutritive bain og noen balsamer. Merker ikke noe ubehag i hodebunnen som kløe eller flass, bare tørt, stivt og fett hår på bakhodet. Og det er først nå det siste året (?) jeg har opplevd dette. Er det noe annet i disse "pleiende" shampooene i dag enn det var for ett par år siden, mon tro? Anonymous poster hash: ffbe9...ec1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå