Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg advarte min samboer om at du må være forsiktig med hvem du knytter deg til. Fordi du vet ikke hvordan de er når du ikke har møtt personen og ikke hatt noe forhold til familiemedlemmer siden du var liten.

Og nå har det skjedd..

Jeg har aldri likt den personen som han hang med, det var familie medlemmet hans. Vil ikke gå så mye inn på det. Jeg sa til meg selv at han bestemmer selv hva han vil. men ba han om å være forsiktig så det ikke blir problemer. men nå har det skjedd, som jeg skrev...

Samboer tok over en hund fra familiemedlemmet. Og det har vært lite trening på bikkja, men det har vært 1 1/2 time hver dag med små turer på 30 min på kveldene.Men det mener den personen er for lite! Han har akkurat fått ny jobb og skal på kurs osv.. Og han er så glad, men idag kom henne og hentet hunden og han vet ikke om dette. Han kommer til å bli knust. Vi har ikke kontrakt på at vi har overtatt den, så vi har ikke noe å stille opp med. Og ho manipulerte meg og ho fikk meg til å tro på henne. Så ho bare hentet buret og tok med bikkja. Vi vet ikke engang om vi får den tilbake!

Men jeg er så redd at han skal bli så sint og lei seg at han ikke klarer å konsentrere seg på den nye jobben. Jeg sa til henne at må du ta henne, fordi han vil bli knust og han må ha konsentrasjonen sin i ny jobb. men det dreit ho veldig i og bare dro.

Som sagt, jeg advarte han og han hørte ikke etter.

Hva bør jeg gjøre?

Anonymous poster hash: e618d...2df
Videoannonse
Annonse
Skrevet

løp å finne ei akkurat lik bikkje som den dere hadde ;)

• Liker 3
Skrevet

løp å finne ei akkurat lik bikkje som den dere hadde ;)

Tror du det at vi gjør det når vi er knyttet til akkurat den bikkja og ho trivdes her? En hund er ikke bare kast og bruk og er ferdig med bikkja etter noen timer..

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ingenting.

Dere fikk en hund? Hvorfor fikk dere hunden? Hvorfor ble den tatt tilbake?

Si det som det er, det er ikke så mye du kan gjøre.

• Liker 4
Skrevet

Skjønner ingenting.

Dere fikk en hund? Hvorfor fikk dere hunden? Hvorfor ble den tatt tilbake?

Si det som det er, det er ikke så mye du kan gjøre.

Vi fikk hunden fordi ho ikke passet inn i hennes hundeflokk fordi de alltid gikk på henne og dro ho ned i grusen hele tiden, fordi ho ikke trivdes der. Derfor vi fikk den. ho mente den ikke fikk det den skulle ha av trim her. Vi tok vare på henne og har gjort det nå i 3-4 mnd. Vi har chippet henne som ikke ho hadde gjort og vi måtte gjøre det. Og nå har ho tatt bikkja.

Jeg komme til å si det at ho ikke får lov til å komme inn denne døra av meg lenger. Og det står jeg for altså! Det kommer jeg til å si til han.. Ho har tatt å utnyttet seg av oss og vaskemaskinen vår og hjulpet ho. Men det er takken?

Skrevet

Vi fikk hunden fordi ho ikke passet inn i hennes hundeflokk fordi de alltid gikk på henne og dro ho ned i grusen hele tiden, fordi ho ikke trivdes der. Derfor vi fikk den. ho mente den ikke fikk det den skulle ha av trim her. Vi tok vare på henne og har gjort det nå i 3-4 mnd. Vi har chippet henne som ikke ho hadde gjort og vi måtte gjøre det. Og nå har ho tatt bikkja.

Jeg komme til å si det at ho ikke får lov til å komme inn denne døra av meg lenger. Og det står jeg for altså! Det kommer jeg til å si til han.. Ho har tatt å utnyttet seg av oss og vaskemaskinen vår og hjulpet ho. Men det er takken?

Har hun papirer på hunden? Om ikke så er den jo chippet i deres navn.. da er det vel bare til å anmelde da ;)

Skrevet

Har hun papirer på hunden? Om ikke så er den jo chippet i deres navn.. da er det vel bare til å anmelde da ;)

Ja, hunden er chippet og registrert i samboers navn. Nei, det er det jeg ikke vet.. Om ho har papirer har ho ikke nevnt til meg men jeg regner med det..

Skrevet

Ja, hunden er chippet og registrert i samboers navn. Nei, det er det jeg ikke vet.. Om ho har papirer har ho ikke nevnt til meg men jeg regner med det..

Du får be samboer trappe opp på døren å hente hun igjen, eventuelt spørre politiet om det er noe de kan gjøre om dere forklarer saken til de.

• Liker 1
Skrevet

Hun har utnyttet dere og vaskemaskinen?

Anonymous poster hash: 048a8...c35
  • Liker 7
Skrevet

Du får be samboer trappe opp på døren å hente hun igjen, eventuelt spørre politiet om det er noe de kan gjøre om dere forklarer saken til de.

Problemet er at vi ikke har lappen, og det går ikke ofte buss opp til henne. Så det blir vanskelig. Skal snakke med han når han kommer hjem fra jobben og høre med han om hva han tenker.

Skrevet

Hun har utnyttet dere og vaskemaskinen?

Anonymous poster hash: 048a8...c35

Ja. Ho har ikke vaskemaskin, så ho kommer hitt en gang i uka for å vaske klær. Og ho har trengt seg på selvom ho vet at jeg og samboer skal ha tid for oss selv, fordi det var en stund de bare var sammen. Og når vi først var sammen, så pressa ho seg på når ho visste det at vi skulle ha en kveld sammen alene.

Skrevet

Som sagt, jeg advarte han og han hørte ikke etter.

Dette har du gjentatt nok i denne tråden. Vær så snill å ikke si til typen "I told you sooo!" for det er så himla lite støttende og hjelpsomt oppi det hele.

Anonymous poster hash: c2a6d...b03

• Liker 9
Skrevet

Dette har du gjentatt nok i denne tråden. Vær så snill å ikke si til typen "I told you sooo!" for det er så himla lite støttende og hjelpsomt oppi det hele.

Bare fordi jeg skriver det her. Så betyr ikke det at jeg skal si det til han?! Jeg kommer bare til å si det at ho ikke er velkommen hitt igjen og kommer bare til å si hva ho skrev. Ja, jeg advarte han, men det er bare det jeg har sagt her. Jeg har bare advart han en gang, og det var da jeg så hvordan ho er.

Skrevet

mente hva ho sa, ikke skrev...

Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg er på deres side i denne saken, med tanke på at hun tok hunden fordi hun mener den får for lite mosjon hos dere...

Skrevet

Problemet er at vi ikke har lappen, og det går ikke ofte buss opp til henne. Så det blir vanskelig. Skal snakke med han når han kommer hjem fra jobben og høre med han om hva han tenker.

Kjenner dere ingen med lappen som kan hjelpe til med transport da for en 100-lapp eller noe?

Enig.. Siste han trenger er en moral preken eller sånne ord for å dra han lengre ned i dritten... Støtt han, prøv å finne en løsning på problemet

Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg er på deres side i denne saken, med tanke på at hun tok hunden fordi hun mener den får for lite mosjon hos dere...

Jeg skrev der at ho får 1 1/2 time og får lov til å løpe fritt på den turen, siden det går ingen personer der. Og da løper ho og får ut mye energi. + at ho får kveldtur som tar 20-30 min hver kveld og får lov til å løpe i hagen hver dag fri. så jeg ser ikke problemet?

Skrevet

Kjenner dere ingen med lappen som kan hjelpe til med transport da for en 100-lapp eller noe?

Enig.. Siste han trenger er en moral preken eller sånne ord for å dra han lengre ned i dritten... Støtt han, prøv å finne en løsning på problemet

Jeg/vi kjenner ingen her nede, fordi vi skal flytte om et års tid fordi vi skal flytte ditt vi har venner.

Nei, så dere mener jeg ikke støtter han? Skrev jo over her at jeg ba ho om å ikke gjøre dette fordi dette vil knuse han og ødelegge mye ang nye jobben. Men ho hørte ikke. Jeg skrev også at han skal ikke få høre dette, jeg vil bare si det at jeg ikke vil ha ho i nærheten lenger. Og det har jeg rett til å si, og det tror jeg også han er enig i. Kommer til å støtte han. Eneste jeg skriver her er at jeg har advart han en gang, og når han ikke hørte etter nevnte jeg det ikke igjen fordi jeg respekterer hans valg!

Skrevet

Tror du det at vi gjør det når vi er knyttet til akkurat den bikkja og ho trivdes her? En hund er ikke bare kast og bruk og er ferdig med bikkja etter noen timer..

Altså det var ironi, at du skulle kjøpe ei lik bikkje så han ikke forsto at hun var tatt ifra dere.

Pappa har hund selv, og er svært knyttet til den! Jeg skjønner at slike situasjoner ikke alltid er like lett når man får så godt ett bånd med dyra. Jeg synes denne dama er egoistisk, hun tenker ikke på hunden i det hele tatt.. En hund har ikke godt av å flytte frem og tilbake, skifte familie heller.

Skrevet

Jeg skrev der at ho får 1 1/2 time og får lov til å løpe fritt på den turen, siden det går ingen personer der. Og da løper ho og får ut mye energi. + at ho får kveldtur som tar 20-30 min hver kveld og får lov til å løpe i hagen hver dag fri. så jeg ser ikke problemet?

Jeg er ikke et hundemenneske, så jeg vet ikke om det er nok for den rasen det er snakk om. Derfor skrev jeg at jeg ikke vet om jeg er på deres side, for alt jeg vet har hun et poeng. Om det derimot skal være nok for denne typen hund, ser jeg ingen grunn til at dere ikke skal kunne få ha hunden.

Og uansett om det er grunn for å ta hunden tilbake eller ei; det skulle vært gjort på en mye smidigere måte.

Hun har vel har funnet nye eiere som er villige til å betale for hunden, eller noe sånt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...