Gjest anobano Skrevet 22. september 2014 #1 Skrevet 22. september 2014 (endret) Viss du foreskempel skal kjøpe klær på nettet, hva slags stoff ser du etter i klærne du kjøper da? Hva er bra og hva er dårlig kvalitet? Hva nupper? og hva holder seg best/dårligst vask etter vask? Er det noe stoff du absolutt ikke kjøper? Endret 22. september 2014 av anobano
Puny Skrevet 22. september 2014 #2 Skrevet 22. september 2014 Kjøper bomull, ull og silke. Det skal være veldig billig for at jeg gidder akryl og nylon, da dette ikke er like holdbart...
Gjest Tigress Skrevet 22. september 2014 #3 Skrevet 22. september 2014 Bambus, silke, ullvariantar, viskose og bomull. Kan tole litt blanding, det gjer særleg ull litt meir solid.
Gjest anobano Skrevet 22. september 2014 #5 Skrevet 22. september 2014 Bambus, silke, ullvariantar, viskose og bomull. Kan tole litt blanding, det gjer særleg ull litt meir solid. Hva med polyster? Er det bra?
Unika Skrevet 22. september 2014 #6 Skrevet 22. september 2014 Hva med polyster? Er det bra? NEI. Absolutt ikke! Jeg ser etter ull, bomull, viskose, lin og silke. 2
Saunet Skrevet 23. september 2014 #7 Skrevet 23. september 2014 Bomull, forskjellige ulltyper, silke, lin, viskose og bambus er det jeg som oftest ser etter. Polyester eller blandingsplagg med stor blanding av syntetiske stoffer kjøper jeg bare vist plagget er noe jeg virkelig må ha eller ser som investerings verdig. Akryl er værst og noe jeg for alldel unngår. Har noen plagg med litt akryl, men 100% har jeg ikke eid på flere år.
Gjest Tigress Skrevet 23. september 2014 #8 Skrevet 23. september 2014 Hva med polyster? Er det bra? Det kjem an på kva det er i. Polyester og polyamid er billige stoff som ofte blandast inn i andre materiale for å gjere det billegare. Men, det gjer også materialet meir slitesterkt, og kan vere bra. Det er ulike kvalitetar polyester også, til dømes er jo polyester i det meste av treningstøy og stoff som skal puste. Eg har ein Burberry-trench frå det glade 70-tal, den er det bomull og polyester i, og ingen kan komme og seie at det stoffet ikkje har vore bra, det er like fint i dag som det var då eg fekk han for 20 år sidan, og då var han heilt plettfri - inga nupper og han luktar ikkje. Det er ofte problemet med syntet - det stinkar om du sveittar i det.
Fashionistaen Skrevet 23. september 2014 #9 Skrevet 23. september 2014 Naturfiber. Liker best silke, merinoull, kasjmirull og bomull.
murray Skrevet 23. september 2014 #10 Skrevet 23. september 2014 Naturfiber. Liker best silke, merinoull, kasjmirull og bomull. Samme her får helt noia av feks akryl. Det skjærer faktisk i tennene hvis jeg tar på en genser i akryl grusomt stoff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå