Charlav Skrevet 22. september 2014 #1 Skrevet 22. september 2014 Hei Er en jente på 19 år som har slitt med svie i underlivet siden juni. Hadde det så fint før dette, var ikke i et forhold men hadde perfekt sex med en perfekt gutt, tror faktisk aldri jeg har hatt det så fint før. Så kom plutselig svien, og jeg begynte etter utallige timer med lesing på nett på en canesten kur i sommer. dette hjalp ikke, så jeg gikk til gynekolog hos aleris (sykt hvor vanskelig det er å få komme til hos leger i ferien). Han sa han ikke fant noe og ba meg ta noen vagiatorer med melkesyrebakterier (vivag?). Dette var min første time hos gynekolog, og når jeg tenker på det i ettertid kan jeg egentlig ikke tro hvor lite denne gynekologen brydde seg, han så rett og slett ikke ut til å ha noe som helst mål om å hjelpe meg i løpet av timen jeg betalte over 1000 kr for. Disse vagiatorene hjalp selvsagt ikke, og jeg ble bare mer og mer deprimert, noe som er ufattelig trist med tanke på at jeg har vært trist ganske store deler av min ungdom og nå endelig hadde fått det bra. Vil så gjerne nyte livet nå, men føler jeg må stenge meg inne for meg selv fordi jeg ikke vet hva som feiler meg. Svir ikke konstant slik jeg har lest at det gjør for mange med vestibulitt, men det svir på en måte i huden rundt skjedeåpningen når jeg berører der, og samleie er helt umulig fordi det svir så mye. Lever i håpet om at dersom dette er vestibulitt som jeg tror, så skal jeg få fort hjelp så jeg ikke lar det gå for langt og må behandle meg til jeg er langt opp i 20 årene. Desverre er ikke dette særlig enkelt når det er så ufattelig vanskelig å komme til hos en gynekolog. De er enten vekkreist eller har lang ventetid eller kan ingenting om vestibulitt. Blir så ufattelig frustrert over at man ikke kan få den nødvendige hjelpen til en sykdom som kan påvirke en person så alvorlig? Kjenner rett og slett at jeg har nådd bunnen nå, har ingen livslyst. Har i tillegg fått søvnproblemer fordi jeg bare ligger våken og googler, tenker og griner om natten. I tillegg klarer jeg ikke lenger gjøre daglige gjøremål skikkelig. Er egentlig en livsglad person, og det plager livet av meg at tanken om å ta mitt eget liv har kommet i hodet på meg flere ganger den siste måneden. Jeg er redd for meg selv. Vet ikke hva jeg egentlig ønsker å få ut av dette innlegget, vil vel bare få ut det jeg ikke har noen andre å snakke med om, og kanskje høre fra noen andre som lider av det samme?
havanaa Skrevet 25. september 2014 #2 Skrevet 25. september 2014 Jeg har vestibulitt. Plagene dine ligner veldig på mine, så det er mulig det er dette du har også. Kan ikke hjelpe deg så mye dessverre, siden jeg ikke har startet behandlingen ennå. har sluttet med hormonprevensjon for å se om dette hjelper. Har hørt at dette har hjulpet for noen andre Har blitt henvist videre til vulvaklinikken på Rikshospitalet. Kanskje du kan be om en henvisning dit? Føler virkelig med deg, det er fryktelig plagsomt!!
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #3 Skrevet 27. september 2014 Jeg har også vestibulitt og kjenner meg igjen. Har heller ikke konstant smerte, kun ved berøring. Jeg sluttet på p-piller og bare det hjalp veldig. Smurte da i tillegg med xylocain (bedøvende salve) og fuktighetskrem. Er mye bedre nå og kan igjen gjennomføre samleie. Jeg har hatt det i flere år og vært hos utallige gynekologer som ikke har klart å påvise det, så fant jeg endelig en som bare trengte en rask sjekk og konstaterte at det var det det var. Jeg kjenner igjen tankene dine, har også grått i fortvilelse for det er virkelig veldig fortvilende. Men det fins råd! Det kan ta litt tid, men man kan bli frisk igjen . Så mitt råd er å få henvisning til en dyktig gynekolog og ta det derfra. Hvor i landet bor du?Anonymous poster hash: 0e88f...638
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå