Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva synes dere om Alvilde? :)

Anonymous poster hash: 13ab5...86a

Grusomt :(

Anonymous poster hash: f2456...668

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grusomt :(

Anonymous poster hash: f2456...668

Okei? Hvilke type navn liker du da?

Skrevet (endret)

Hva synes dere om navnene Anne og Josva?

Endret av Pompom
Skrevet

Jeg får veldig gammel dame-assosiasjoner, men det er ikke direkte stygt. Men jeg liker det ikke.

Jeg liker Anne, ikke Josva.

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig pent og pyntelig. Dersom dere har et stilig etternavn så kan det bli ganske så kult

Så bra, pappaen er ikke norsk så etternavnet blir ganske uvanlig;)

Skrevet

Jeg liker det :)

Så bra, takk :)

Skrevet

Jeg liker Anne, ikke Josva.

Takk for tilbakemelding :) Hvorfor ikke Josva?

Skrevet

Takk for tilbakemelding :) Hvorfor ikke Josva?

Jeg vet ikke, jeg synes bare ikke det er pent. Det er veldig jødisk, så det er mulig jeg bare synes det er rart når jeg forestiller meg et norsk barn (nå vet jeg jo selvfølgelig ikke om dere er norske, men jeg går liksom ut fra det med mindre jeg blir fortalt noe annet).

Skrevet

Så bra, pappaen er ikke norsk så etternavnet blir ganske uvanlig;)

👍

Skrevet (endret)

Anne minner meg om hun jenten i Hide and seek! Dakota Fanning som barn? Aaaaner ikke hvorfor :P Det er jo et klassisk og pent, norsk navn så hvorfor jeg har så rare assosiasjoner er underlig! Endret av Talbot
Skrevet

Jeg vet ikke, jeg synes bare ikke det er pent. Det er veldig jødisk, så det er mulig jeg bare synes det er rart når jeg forestiller meg et norsk barn (nå vet jeg jo selvfølgelig ikke om dere er norske, men jeg går liksom ut fra det med mindre jeg blir fortalt noe annet).

Vet at det er veldig bibelsk. Jeg er færøysk, navnet er derfra :) Synes også Samuel er fint, men tror det blir litt for tungt.

Anne minner meg om hun jenten i Hide and seek! Dakota Fanning som barn? Aaaaner ikke hvorfor :P Det er jo et klassisk og pent, norsk navn så hvorfor jeg har så rare assosiasjoner er underlig!

Haha, jeg har ikke sett hide og seek. Men tør ikke google i frykt for å "ødelegge" navnet. Synes det er så pent.

Skrevet

Haha, jeg har ikke sett hide og seek. Men tør ikke google i frykt for å "ødelegge" navnet. Synes det er så pent.

Jenta heter ikke Anne i filmen en gang :P og hun er ikke ekkel/stygg, bare en vanlig skjønn jente... vet ikke hvorfor jeg tenker på henne. Pent er det uansett 😊

Skrevet

Vet at det er veldig bibelsk. Jeg er færøysk, navnet er derfra :) Synes også Samuel er fint, men tror det blir litt for tungt.

Jeg synes faktisk Josva er tyngre enn Samuel, men begge er jo sterke bibelske navn, så assosiasjonene vil være gitt for mange. Jeg synes imidlertid Josva er mer maskulint enn Samuel, hvis det spiller noen rolle :)

Skrevet

Hva med Joel?

Anonymous poster hash: c854f...df6

Skrevet

Det er et pent navn, men det er jo veldig i "tiden" da, så det hadde ikke vært noe for meg. Men hvis dere liker det synes jeg dere skal bruke det :)

Anonymous poster hash: faf06...6df

Skrevet

Frøya?:-)

For meg er det litt hestenavn siden jeg vet om flere fjordinger som heter det hehe..

Men det er jo et fint navn da :)

Skrevet

Josva er litt spesielt, men det er mulig det bare er uvant for meg, og litt tungvindt å uttale kanskje.

Anne er kjempe fint :)

Skrevet

Hva synes dere om Åse?

Anonymous poster hash: db091...eb0

Det er et koslig navn synes jeg :)

Ikke noe "alle" heter, men samtidig ikke kjempe spesiellt (type; Ofelia).

Skrevet

Hva heter broren/søstera til Brage?

Eirik

Lars

Sondre

Sunniva

Oda

Nora

Andre forslag?

Anonymous poster hash: a0f9f...c79

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes faktisk Josva er tyngre enn Samuel, men begge er jo sterke bibelske navn, så assosiasjonene vil være gitt for mange. Jeg synes imidlertid Josva er mer maskulint enn Samuel, hvis det spiller noen rolle :)

Ja, Samuel får meg egentlig til å tenke på en liten gutt. Litt upraktisk når gutten blir stor. :P Tror Josva er såpass nøytralt for meg siden flere i familien min heter det.

Hva med Joel?

Anonymous poster hash: c854f...df6

Nei, det er for vanskelig å si i min dialekt, og det blir for utradisjonelt. Vil ha enten veldig norske/færøyske navn, eller et navn som går igjen i slekta.

Josva er litt spesielt, men det er mulig det bare er uvant for meg, og litt tungvindt å uttale kanskje.

Anne er kjempe fint :)

Hmm. Det har jeg ikke tenkt på. Josva er veldig enkelt å uttale i min dialekt. Petter er vanskelig for meg å si :P

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...