Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva synes man om disse navnene og hvilket er finest?

Beate

Åse

Idunn

Ine

HannaAnonymous poster hash: 93145...09e

Av navnene i listen din, liker jeg spesielt navnene Åse og Idunn. (Selv om at navnet Idun skrives med en "n" i mitt hode, men det handler kanskje mer om hva jeg er oppvokst med.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beate

Åse

Idunn

Ine

Hanna

Anonymous poster hash: 93145...09e

Hanna :D Åse er heller ikke så verst :D

Anonymous poster hash: b1f73...762

Skrevet

Beate

Åse

Idunn

Ine

Hanna

Ine er finest. Styrer unna Hanna, og foretrekker Idun med en n

Gjest crazycatlady
Skrevet

Hei! Hva synes dere om navnet Jesper? Er det et motenavn? Anonymous poster hash: cda5f...32c

Venninna mi har en gutt som heter jesper. Syns det er et fint navn. Brødrene hans heter Kasper og Jonatan.

Skrevet

Beate

Åse

Idunn

Ine

Hanna

Liker Hanna og Ine

Anonymous poster hash: 472e6...b7a

• Liker 1
Skrevet

Alma

Milly

Stella

❤️

Anonymous poster hash: d1275...3f4

Skrevet

Jeg elsker dobbeltnavn jeg haha :)

Anonymous poster hash: e82a8...580

Skjønner virkelig ikke greia med dobbeltnavn når det ikke blir brukt. Ingen jeg kjenner, inkludert meg selv, bruker dobbeltnavnet sitt. Ikke en gang foreldre bruker det jo!

• Liker 2
Skrevet

Hva syns dere om navnet Aurore? Uttales som Auror.

Anonymous poster hash: f6e62...e4f
Skrevet

Et navn som må tygges litt på. AUror eller Aurooor? Dropp ekstra e på slutten. Jeg hadde lett trodd navnet uttaltes Aurore da.
Skrevet

Jeg tenker at alle som leser det kommer til å gå ut fra at det uttales "AurorE", siden Aurora er et såpass vanlig navn. Hvis du vil at det skal uttales "Auror", ville jeg droppet e-en. Jeg synes imidlertid Auror høres ut som et guttenavn, og jeg synes ikke det er pent. Aurora, derimot, er veldig pent.

• Liker 1
Skrevet

Et navn som må tygges litt på. AUror eller Aurooor? Dropp ekstra e på slutten. Jeg hadde lett trodd navnet uttaltes Aurore da.

Aurooor. Som Leonore, man uttaler ikke e-en her heller.

Skrevet

Det uttales vel egentlig "Årår" :P

Ikke spesielt pent uansett. Nå liker jeg ikke Aurora spesielt godt heller, synes den første stavelsen med ÆVV er grusom. Auror høres egentlig bare ut som om man egentlig ville kalle ungen Aurora, men syntes ikke det var spesielt nok :P Ville styrt unna, gitt...

Skrevet

Aurooor. Som Leonore, man uttaler ikke e-en her heller.

Det er omtrent ingen som heter Leonore i Norge, og jeg ville tro de få som gjør det uttaler e-en, jo. Vi driver ikke med stumme e-er i slutten av ord i Norge, derfor er det naturlig å anta at de e-ene som er der skal uttales.

Anonymous poster hash: c1e39...4f9

• Liker 2
Skrevet

Det uttales vel egentlig "Årår" :P

Ikke spesielt pent uansett. Nå liker jeg ikke Aurora spesielt godt heller, synes den første stavelsen med ÆVV er grusom. Auror høres egentlig bare ut som om man egentlig ville kalle ungen Aurora, men syntes ikke det var spesielt nok :P Ville styrt unna, gitt...

Hvem uttaler Aurora med ÆVV???? De fleste uttaler det vel med AU?

• Liker 3
Skrevet

Og hvordan uttales "au" da? Det uttales jo ævv. Eller sier du a-uuu?

• Liker 2
Skrevet

Og hvordan uttales "au" da? Det uttales jo ævv. Eller sier du a-uuu?

Ja, AU som i tAU og mAUr... Er ikke det vanlig?

• Liker 2
Skrevet

Ja, AU som i tAU og mAUr... Er ikke det vanlig?

Men sier du ta-u og ma-ur? Jeg uttaler det tæv og mævr. AU er en diftong, som trekkes sammen til en lyd i retning av ÆV, det er ingen tydelig u-lyd. Akkurat som EI - du uttaler det jo ÆJ, ikke e-iii.

• Liker 1
Skrevet

Men sier du ta-u og ma-ur? Jeg uttaler det tæv og mævr. AU er en diftong, som trekkes sammen til en lyd i retning av ÆV, det er ingen tydelig u-lyd. Akkurat som EI - du uttaler det jo ÆJ, ikke e-iii.

Det er sikkert en dialekt ting, her jeg bor vill man si tau med tydelig au lyd, som lyden "au" ( som i når man får vondt)

• Liker 1
Skrevet

Datteren min på 12 heter Aurora. Og vi uttaler det AUrora, ikke Ævvrora! Har aldri hørt noen som sier noe annet enn AUrora!

(sier forsåvdit AU når jeg slår meg, også tAU, mAUr......)

Anonymous poster hash: 5d83d...88e

• Liker 4
Skrevet

Dere uttaler altså både a-lyden og u-lyden? Det har aldri jeg hørt før i alle fall. A-u-rora klatrer i et ta-u?

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...