Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva liker dere best av Elia og Silas?

Elia med eller uten h?
Eliah

Anonymous poster hash: 0642b...508
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elia med eller uten h?

Eliah

Skal Elia være et guttenavn, siden du står mellom det og Silas? I så fall foretrekker jeg definitivt Silas, selv om jeg ikke liker det heller. Elia er jo bare en enda mer feminin versjon av Eli, som er et jentenavn i Norge.

Skrevet

Jeg venter to tvillingjenter i november :)

Har noen navn på lista, men tar gjerne imot forslag :) meg og mannen har bestemt at det skal være samme forbokstav på navnene :)

Ariel og Alise/Alice

Tuva og Tiril

Tonje og Tiril

Oline og Oleah

Eline og Erika/Erica

Leah og Louise

Lykke og Louise

Sofie og Sanne

Madelene og Michelle

Liker godt disse:

Tuva og Tiril

Sofie og Sanne

Skrevet

Hva synes dere om navnet Jarle?

Anonymous poster hash: d6bbe...adb

Med eller uten skarre r så er det et vedtlandsnavn for meg, i likhet med Bjarte og Magne... Men fint navn, det er det :)

Skrevet

Elia med eller uten h?

Eliah

Fine nok i og for seg, men jeg får veldig gladjristen vinner av det. De er såpass uvanlige i motsetning til andre bibelske barndom David og Peter, at jeg tenker med en gang at foreldrene må være strengt religiøse.

Anonymous poster hash: 85deb...170

• Liker 1
Skrevet

Hva syntes dere om Sverre? Står mellom det og Sondre til den lille gutten vår, og jeg er så usikker på hva jeg liker best...

• Liker 1
Skrevet

Hva syntes dere om Sverre? Står mellom det og Sondre til den lille gutten vår, og jeg er så usikker på hva jeg liker best...

Haha, da jeg skulle ha minsten, var også alternativene Sverre og Sondre! Vi endte opp med Sigurd, da, men jeg synes alle tre navnene er fine. Sverre er kjempefint.

Anonymous poster hash: cc2fb...b40

Skrevet

Jeg synes begge navnene er fine, men hvis dere er av typen som tenker på eventuell mobbing, må det jo sies at en Sverre er veldig utsatt for å bli kalt "dessverre" hele barndommen.

Skrevet

Haha, da jeg skulle ha minsten, var også alternativene Sverre og Sondre! Vi endte opp med Sigurd, da, men jeg synes alle tre navnene er fine. Sverre er kjempefint.

Anonymous poster hash: cc2fb...b40

Kjæresten min heter Sondre og han er sjeleglad for at han ikke heter Sverre, Snorre osv som moren hadde tenkt å kalle han.

Skrevet

Sverre er jo kjempefint. Synes overhodet ikke det er et "mobbenavn". Så mye rart som folk kaller ungene sine nå for tiden, vil neppe noen lee et øyelokk. Man skal hete noe veldig rart for at navnet i seg selv skal bli mobbegrunn. Barn som blir mobbet for navnet sitt, blir gjerne mobbet for noe annet i utgangspunktet, og så begynner mobberne å rakke ned på navnet i tillegg. Jeg heter noe minst 15.000 kvinner i Norge heter, og som i tillegg var et toppnavn i min generasjon, men fikk allikevel stygge kommentarer om navnet mitt. Med mindre man vil kalle barnet Analius, tror jeg man bare skal ta det navnet man ønsker og ikke tenke på sånt.

• Liker 1
Skrevet

Liker Sverre, liker ikke Sondre

Skrevet

Sverre er et nydelig navn. Liker ikke Sondre.
  • Liker 1
Skrevet

Sverre er jo kjempefint. Synes overhodet ikke det er et "mobbenavn". Så mye rart som folk kaller ungene sine nå for tiden, vil neppe noen lee et øyelokk. Man skal hete noe veldig rart for at navnet i seg selv skal bli mobbegrunn. Barn som blir mobbet for navnet sitt, blir gjerne mobbet for noe annet i utgangspunktet, og så begynner mobberne å rakke ned på navnet i tillegg. Jeg heter noe minst 15.000 kvinner i Norge heter, og som i tillegg var et toppnavn i min generasjon, men fikk allikevel stygge kommentarer om navnet mitt. Med mindre man vil kalle barnet Analius, tror jeg man bare skal ta det navnet man ønsker og ikke tenke på sånt.

Nettopp. Jeg har mange ganger tenkt at dersom navnet faktisk er grunn for mobbing, burde virkelig jeg ha blitt mobbet. Det ville i alle fall vært enkelt å mobbe meg med mitt navn. Den jenta som faktisk ble mobbet hadde et helt standard navn, men de klarte å finne grunn til å mobbe henne for navnet og. Mobbere leter etter grunner til å mobbe offrene sine, og finner en grunn uansett.

Skrevet

Hva synes man om disse navnene og hvilket er finest?

Beate

Åse

Idunn

Ine

Hanna

Anonymous poster hash: 93145...09e

Skrevet

Beate

Åse

Idunn

Ine

Hanna

Jeg liker Beate, Åse og Hanna. Liker Hanna best :)

Skrevet

Beate

Åse

Idunn

Ine

Hanna

Liker Idunn og Ine best, men alle er greie.

Skrevet

Beate

Åse

Idunn

Ine

Hanna

Liker kun Åse.

Anonymous poster hash: af95f...a57

• Liker 1
Skrevet

Beate

Åse

Idunn

Ine

Hanna

Liker bare Åse, men liker det veldig!

Skrevet

Beate

Åse

Idunn

Ine

Hanna

Beate! liker jeg best. Men de andre er ikke stygge, bare anonyme. Ikke noe i veien med det :)

• Liker 1
Skrevet

Hei! Hva synes dere om navnet Jesper? Er det et motenavn?

Anonymous poster hash: cda5f...32c

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...