Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Guttenavn-tips:

Sønnen min har fått en ny venn på skolen som heter Olias ( Uttales som Elias, men med O). Synes det var et litt fint navn, er visstnok et veldig gammelt navn. Skal ikke ha flere barn selv altså, måtte bare dele det i tilfelle flere liker det :)

Anonymous poster hash: b1f73...762
Videoannonse
Annonse
Gjest Belle âme
Skrevet

Mulig jeg har spurt her inne tidligere, men finner det ikke igjen og er fortsatt på utkikk.

Tips til jentenavn som ikke er søte, men som heller mer mot litt tøffe?

Tenker ikke unisex-navn, men navn som også skulle passe type "tomboy" eller ei sterk og tøff jente/dame.

Anonymous poster hash: e7685...d0d

Dagmar eller Dina

Skrevet

Hva med navnet Willa til jente? :) pent?

Anonymous poster hash: ee1e7...457

Skrevet

Hva syntes dere om Marina? :)

Skrevet

Ja det var uvant, men pent :) uttales det med trykk på I'en eller L'en?

• Liker 1
Skrevet

Med trykk på i'en syns jeg det var nyydelig!! Fint uansett da :)
Gjest C'est la vie:)
Skrevet (endret)

Nei. Veldig A4 navn.

Et A4 navn mener jeg heller et et navn som alle foreldre velger fordi det ligger på "topp 20" listen over populære navn.

Til kommende foreldre, vær så snill å la ungen få være den eneste med sitt navn i klassen, og vær mer kreativ. På barneskolen var det fire som hadde samme navn som meg i samme klasse.

Det finnes nok av barn med navn som Elias, Tobias, Lucas, Emma, Linnea og Emilie nå (Fine navn, men alle kan ikke hete det). Det finnes flere alternativer! :)

Endret av C'est la vie:)
Skrevet

Et A4 navn mener jeg heller et et navn som alle foreldre velger fordi det ligger på "topp 20" listen over populære navn.

Til kommende foreldre, vær så snill å la ungen få være den eneste med sitt navn i klassen, og vær mer kreativ. På barneskolen var det fire som hadde samme navn som meg i samme klasse.

Det finnes nok av barn med navn som Elias, Tobias, Lucas, Emma, Linnea og Emilie nå (Fine navn, men alle kan ikke hete det). Det finnes flere alternativer! :)

Det var 3 som het det samme som meg på ungdomsskolen, to på VGs, og flere da jeg gikk på høyskole. Selv om navnet aldri har vært på noen toppliste. Så du er aldri garantert det, og det er heller ingen krise.

Anonymous poster hash: 06a3f...c06

Skrevet

Det var 3 som het det samme som meg på ungdomsskolen, to på VGs, og flere da jeg gikk på høyskole. Selv om navnet aldri har vært på noen toppliste. Så du er aldri garantert det, og det er heller ingen krise.

Hva tror du er grunnen til at foreldre velger populære navn? :/

For min del er det kjedelig at "alle" barna har det samme navnet, når det finnes så utrolig mange fine navn å velge mellom...

Skrevet

Ja det var uvant, men pent :) uttales det med trykk på I'en eller L'en?

Tror det riktige er trykk på I'en men må innrømme jeg liker å si Willa som i Wilma, best. 'Wila' minner meg bare om klesbutikken egentlig:)

Skrevet

Hva tror du er grunnen til at foreldre velger populære navn? :/

For min del er det kjedelig at "alle" barna har det samme navnet, når det finnes så utrolig mange fine navn å velge mellom...

De velger det vel fordi de synes det er fint..? Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Poenget mitt var bare at man ikke har noen garanti for at barnet blir det eneste med navnet i klassen osv, selv om man ikke velger navn på topplistene. Da må man i så fall finne på et navn selv/velge noe helt uvanlig. Og det er ingen krise at man er flere i klassen med samme navn. Heller det enn at alle sier "hæ?" Når du sier navnet ditt, og at du må stave det hele tiden.

Skrevet

De velger det vel fordi de synes det er fint..? Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Poenget mitt var bare at man ikke har noen garanti for at barnet blir det eneste med navnet i klassen osv, selv om man ikke velger navn på topplistene. Da må man i så fall finne på et navn selv/velge noe helt uvanlig. Og det er ingen krise at man er flere i klassen med samme navn. Heller det enn at alle sier "hæ?" Når du sier navnet ditt, og at du må stave det hele tiden.

Hehe, ser den. :) Selvsagt har en ikke har noen garanti for å være alene i klassen med sitt navn. Klart de synes navnene er fine, det synes jeg selv og. Men likevel er det litt ensformig dersom "alle" har samme navn...

Skrevet

Det kan bli for dumt med alle disse spesielle navnene. Siste baby i venneflokken: Leander Milian.

Passe pretensiøst.

Anonymous poster hash: 4f3a6...4ed

• Liker 2
Skrevet

Hva syns dere om jentenavnet Noé? Det uttales som Zoe bare med N

Skrevet

Hva syns dere om jentenavnet Noé? Det uttales som Zoe bare med N Anonymous poster hash: ee1e7...457

Jeg vet ikke helt.. Er redd barnet kommer til å bli kalt "Noe" pga at folk ikke uttaler det rett:)

• Liker 4
Skrevet

Filippa! Iben, Else, Konstanse, Augusta, Edvarda, Astrid

Takk! Ett av de har jeg faktisk alt på listen.

Noen flere som har forslag til ikke-søte jentenavn?

Skrevet

Jeg likte det ikke. Og barnet vil nok bli kalt "Noe" veldig mye.

• Liker 2
Skrevet

Takk! Ett av de har jeg faktisk alt på listen.

Noen flere som har forslag til ikke-søte jentenavn?

Drita :)

Anonymous poster hash: 12015...43d

Skrevet (endret)

Noé skrevet på den måten uttales ikke som Zoe på engelsk. Når é er skrevet på den måten så betyr det at trykket skal legges der. Det blir noe som Noeeeeee. Det er guttenavn på spansk forresten og når så mange millioner av mennesker snakker spansk som første språk er muligheten litt for stor for at det blir litt uheldig :) synes nå jeg da

Edit : svarte på feil post.

Endret av Ulzzang
  • Liker 1
Skrevet

Noé skrevet på den måten uttales ikke som Zoe på engelsk. Når é er skrevet på den måten så betyr det at trykket skal legges der. Det blir noe som Noeeeeee. Det er guttenavn på spansk forresten og når så mange millioner av mennesker snakker spansk som første språk er muligheten litt for stor for at det blir litt uheldig :) synes nå jeg da

Edit : svarte på feil post.

Ja,tenkte litt på det etter at jeg hadde svart. Det vil jo bli trykk på e-en:) men barnet vil sikkert bli kalt Noe, en del her i Norge:)

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...