AnonymBruker Skrevet 26. august 2014 #1461 Skrevet 26. august 2014 Guttenavn-tips: Sønnen min har fått en ny venn på skolen som heter Olias ( Uttales som Elias, men med O). Synes det var et litt fint navn, er visstnok et veldig gammelt navn. Skal ikke ha flere barn selv altså, måtte bare dele det i tilfelle flere liker det Anonymous poster hash: b1f73...762
Gjest Belle âme Skrevet 26. august 2014 #1462 Skrevet 26. august 2014 Mulig jeg har spurt her inne tidligere, men finner det ikke igjen og er fortsatt på utkikk. Tips til jentenavn som ikke er søte, men som heller mer mot litt tøffe? Tenker ikke unisex-navn, men navn som også skulle passe type "tomboy" eller ei sterk og tøff jente/dame. Anonymous poster hash: e7685...d0d Dagmar eller Dina
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #1463 Skrevet 28. august 2014 Hva med navnet Willa til jente? pent? Anonymous poster hash: ee1e7...457
langbein86 Skrevet 28. august 2014 #1465 Skrevet 28. august 2014 Hva med navnet Willa til jente? pent? Anonymous poster hash: ee1e7...457 Ja det var uvant, men pent uttales det med trykk på I'en eller L'en? 1
umwar Skrevet 28. august 2014 #1466 Skrevet 28. august 2014 Hva med navnet Willa til jente? pent? Anonymous poster hash: ee1e7...457 Med trykk på i'en syns jeg det var nyydelig!! Fint uansett da
Gjest C'est la vie:) Skrevet 28. august 2014 #1467 Skrevet 28. august 2014 (endret) Nei. Veldig A4 navn. Et A4 navn mener jeg heller et et navn som alle foreldre velger fordi det ligger på "topp 20" listen over populære navn. Til kommende foreldre, vær så snill å la ungen få være den eneste med sitt navn i klassen, og vær mer kreativ. På barneskolen var det fire som hadde samme navn som meg i samme klasse. Det finnes nok av barn med navn som Elias, Tobias, Lucas, Emma, Linnea og Emilie nå (Fine navn, men alle kan ikke hete det). Det finnes flere alternativer! Endret 28. august 2014 av C'est la vie:)
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #1468 Skrevet 28. august 2014 Et A4 navn mener jeg heller et et navn som alle foreldre velger fordi det ligger på "topp 20" listen over populære navn. Til kommende foreldre, vær så snill å la ungen få være den eneste med sitt navn i klassen, og vær mer kreativ. På barneskolen var det fire som hadde samme navn som meg i samme klasse. Det finnes nok av barn med navn som Elias, Tobias, Lucas, Emma, Linnea og Emilie nå (Fine navn, men alle kan ikke hete det). Det finnes flere alternativer! Det var 3 som het det samme som meg på ungdomsskolen, to på VGs, og flere da jeg gikk på høyskole. Selv om navnet aldri har vært på noen toppliste. Så du er aldri garantert det, og det er heller ingen krise.Anonymous poster hash: 06a3f...c06
Gjest C'est la vie:) Skrevet 28. august 2014 #1469 Skrevet 28. august 2014 Det var 3 som het det samme som meg på ungdomsskolen, to på VGs, og flere da jeg gikk på høyskole. Selv om navnet aldri har vært på noen toppliste. Så du er aldri garantert det, og det er heller ingen krise.Anonymous poster hash: 06a3f...c06 Hva tror du er grunnen til at foreldre velger populære navn? :/ For min del er det kjedelig at "alle" barna har det samme navnet, når det finnes så utrolig mange fine navn å velge mellom...
AnonymBruker Skrevet 28. august 2014 #1470 Skrevet 28. august 2014 Ja det var uvant, men pent uttales det med trykk på I'en eller L'en? Tror det riktige er trykk på I'en men må innrømme jeg liker å si Willa som i Wilma, best. 'Wila' minner meg bare om klesbutikken egentlig:)Anonymous poster hash: ee1e7...457
AnonymBruker Skrevet 31. august 2014 #1471 Skrevet 31. august 2014 Hva tror du er grunnen til at foreldre velger populære navn? :/ For min del er det kjedelig at "alle" barna har det samme navnet, når det finnes så utrolig mange fine navn å velge mellom... De velger det vel fordi de synes det er fint..? Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Poenget mitt var bare at man ikke har noen garanti for at barnet blir det eneste med navnet i klassen osv, selv om man ikke velger navn på topplistene. Da må man i så fall finne på et navn selv/velge noe helt uvanlig. Og det er ingen krise at man er flere i klassen med samme navn. Heller det enn at alle sier "hæ?" Når du sier navnet ditt, og at du må stave det hele tiden.Anonymous poster hash: 06a3f...c06
Gjest C'est la vie:) Skrevet 31. august 2014 #1472 Skrevet 31. august 2014 De velger det vel fordi de synes det er fint..? Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Poenget mitt var bare at man ikke har noen garanti for at barnet blir det eneste med navnet i klassen osv, selv om man ikke velger navn på topplistene. Da må man i så fall finne på et navn selv/velge noe helt uvanlig. Og det er ingen krise at man er flere i klassen med samme navn. Heller det enn at alle sier "hæ?" Når du sier navnet ditt, og at du må stave det hele tiden.Anonymous poster hash: 06a3f...c06 Hehe, ser den. Selvsagt har en ikke har noen garanti for å være alene i klassen med sitt navn. Klart de synes navnene er fine, det synes jeg selv og. Men likevel er det litt ensformig dersom "alle" har samme navn...
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #1473 Skrevet 4. september 2014 Det kan bli for dumt med alle disse spesielle navnene. Siste baby i venneflokken: Leander Milian. Passe pretensiøst.Anonymous poster hash: 4f3a6...4ed 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #1474 Skrevet 4. september 2014 Hva syns dere om jentenavnet Noé? Det uttales som Zoe bare med N Anonymous poster hash: ee1e7...457
lillemeg90 Skrevet 4. september 2014 #1475 Skrevet 4. september 2014 Hva syns dere om jentenavnet Noé? Det uttales som Zoe bare med N Anonymous poster hash: ee1e7...457 Jeg vet ikke helt.. Er redd barnet kommer til å bli kalt "Noe" pga at folk ikke uttaler det rett:) 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #1476 Skrevet 4. september 2014 Filippa! Iben, Else, Konstanse, Augusta, Edvarda, Astrid Takk! Ett av de har jeg faktisk alt på listen. Noen flere som har forslag til ikke-søte jentenavn? Anonymous poster hash: e7685...d0d
Gjesten Skrevet 4. september 2014 #1477 Skrevet 4. september 2014 Hva syns dere om jentenavnet Noé? Det uttales som Zoe bare med NAnonymous poster hash: ee1e7...457 Jeg likte det ikke. Og barnet vil nok bli kalt "Noe" veldig mye. 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2014 #1478 Skrevet 4. september 2014 Takk! Ett av de har jeg faktisk alt på listen. Noen flere som har forslag til ikke-søte jentenavn?Anonymous poster hash: e7685...d0d Drita Anonymous poster hash: 12015...43d
Ulzzang Skrevet 5. september 2014 #1479 Skrevet 5. september 2014 (endret) Hva syns dere om jentenavnet Noé? Det uttales som Zoe bare med N Anonymous poster hash: ee1e7...457 Noé skrevet på den måten uttales ikke som Zoe på engelsk. Når é er skrevet på den måten så betyr det at trykket skal legges der. Det blir noe som Noeeeeee. Det er guttenavn på spansk forresten og når så mange millioner av mennesker snakker spansk som første språk er muligheten litt for stor for at det blir litt uheldig synes nå jeg da Edit : svarte på feil post. Endret 5. september 2014 av Ulzzang 1
lillemeg90 Skrevet 5. september 2014 #1480 Skrevet 5. september 2014 Noé skrevet på den måten uttales ikke som Zoe på engelsk. Når é er skrevet på den måten så betyr det at trykket skal legges der. Det blir noe som Noeeeeee. Det er guttenavn på spansk forresten og når så mange millioner av mennesker snakker spansk som første språk er muligheten litt for stor for at det blir litt uheldig synes nå jeg da Edit : svarte på feil post. Ja,tenkte litt på det etter at jeg hadde svart. Det vil jo bli trykk på e-en:) men barnet vil sikkert bli kalt Noe, en del her i Norge:) 1
Fremhevede innlegg