Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ingunn synes jeg er finest alene, men hvis det skal være et dobbelt navn går jo Ingunn Marie eller Ingunn Sofie o.l. Synes dine forslag ble litt mye egentlig.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

:)

Endret av mrs.Kiara
AnonymBruker
Skrevet

Beklager, men jeg syns Ingunn virker veldig tungt og traurig (ala Gunda). Det må vel bli noe litt lettere etter det;for eksempel Ingunn Mari, med trykk på i-en.<br /><br />Dersom det er oppkalling: Hva med å spille på begynnelsen eller slutten på ingunn-navnet, for eksempel INGeborg eller IDunn?

Anonymous poster hash: 56cdb...06e

Ingunn synes jeg er finest alene, men hvis det skal være et dobbelt navn går jo Ingunn Marie eller Ingunn Sofie o.l. Synes dine forslag ble litt mye egentlig.

Tro meg hadde det vært opp til meg hadde jeg kalt ungen min Ingeborg. Både etter mamma som heter Ingerborg og som en oppkalling etter farmor Ingunn. Men det er vel så opptatt som det kan bli på min manns sin side. :(

Og ja, når jeg ser her og "smaker" litt på navnet er jeg enig i at det står veldig godt alene! Kanskje til og med best alene!

Anonymous poster hash: d26e1...eaf

Skrevet

Ingunn Elise, Alida, Emine, Tomine.

Skrevet (endret)

Ingunn Helen

Ingunn Helene

Ann Ingunn

Anonymous poster hash: 9b574...cf2

Tenkte også på Ingunn Helen, det bare poppa opp i hodet mitt. De to navnene som er foreslått i hovedinnlegget synes jeg ikke var fine :/ Ingunn er et fint navn, som best står alene.

Endret av Aryamili
AnonymBruker
Skrevet

Gunn Ingunn.

Neida...;)

Hva med:

Ingunn Oline

Ingunn Merethe

Ingunn Olava

Ingunn Anna

Ingunn Paula

Ingunn Alva

Ingunn Hansine

Ingunn Lillian

Anonymous poster hash: 1698a...94a
AnonymBruker
Skrevet

Ingunn er et navn som fint kan stå alene. Men vil du ha dobbeltnavn, så gå for et norskt et. Det høres meget rart ut med Ingunn og et av disse nyfancye navnene som er så poppis for tiden.

Anonymous poster hash: e06f1...14a
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Isobel liker jeg veldig godt. Iben også.

Liker ikke stavemåte på Constance, blir så gammeldags. Marina liker jeg ikke særlig.

Kaspara er dritstygt.

Jeg liker også navn mer brukt i Sverige, som Filippa og Wilma.

Liker ingen av Silas og Elian. Silas er eselpasser, og Elian er fra Cuba.

Liker også Isobel veldig godt :)

Hvordan ville du skrevet Constanse for å få en mer morderne måte å skrive det på? Syns Konstanse er mer "gammeldags" enn med C jeg da.

Kaspara syns jeg ikke noe om jeg heller gitt.

Wilma er fint, men for likt min sønns navn.

Liker Alice godt også, det er også ganske poppis i sverige. Liker uttalesen A-lice.

Anonymous poster hash: 0642b...508

Skrevet (endret)

Var nettopp vitne til en Facebookdiskusjon hvor ei spurte etter et guttenavn som ikke var så vanlig... 80% foreslo Leander, Leon og lignende navn :fnise:

Endret av Apocalypse
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingunn Elisabeth

Ingunn Cecilie

Ingunn Therese

Ingunn Sabrina

Ingunn Tinea

Ingunn Kristin(e)

Du må,ha et navn i tillegg som ikke er tungt å si, dersom du skal bruke begge navna til hverdags.Så spørs det jo og hva barnet skal hete til etternavn.

Anonymous poster hash: 9452c...95d

Skrevet

Liker også Isobel veldig godt :)

Hvordan ville du skrevet Constanse for å få en mer morderne måte å skrive det på? Syns Konstanse er mer "gammeldags" enn med C jeg da.7

Kaspara syns jeg ikke noe om jeg heller gitt.

Wilma er fint, men for likt min sønns navn.

Liker Alice godt også, det er også ganske poppis i sverige. Liker uttalesen A-lice.

Anonymous poster hash: 0642b...508

Jeg synes Konstanse eller til nød Konstance er finere enn Constance/Constanse. Det er mer klassisk for meg, mens med C er litt 1850 eller "2014-prøver å fiffe opp et gammelt navn så det blir unikt". Jeg hadde ikke valgt Konstanse til min datter uansett, da det flyter litt dårlig.

Alice er for vanlig på engelsk for meg, og er ikke klassisk nok. Litt sånn 80-talls engelsk navn på linje med Samantha og Jennifer og Maureen.

Jeg synes Alvin er kult guttenavn. Mannen la ned veto for det her.

AnonymBruker
Skrevet

Ingunn Amalie

Ingunn Petrine

Ingunn Elisa

Ingunn Elvira

Ingunn Kornelia

Ingunn Emilia

Ingunn Matilde

Ingunn Kristiane

Ingunn Benedikte

Ingunn Lovise

Anonymous poster hash: bac0a...2b0
Skrevet

Ville latt det stå alene eller droppet det. Hvorfor velge et navn du i utgangspunktet ikke liker? Det er mange navn mitt neste barn kunne arvet, bl.a. av nylig avdøde slektninger, men jeg går rett og slett for et navn som jeg liker og som jeg tror kommer til å passe.

AnonymBruker
Skrevet

Mai Ingunn eller Liv Ingunn (så kan dere evt kalle henne Mai eller Liv)

Anonymous poster hash: 956a3...da6

Skrevet

Jeg føler meg litt låst i egne tanker om mine forslag til navn, Ingunn er førstenavnet, det er bestemt. Men vi ønsker å se på mulighetene for et dobbeltnavn! :D Noen som har noen fine forslag eller kombinasjoner, evt innspill om at det ikke fungerer. :)

Mine tanker er;

Ingunn Amalie

Ingunn Cornelia

Anonymous poster hash: d26e1...eaf

Ingunn Alice.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke liker navnet så synes jeg dere ikke burde kalle jenta deres for det heller. Hvis dere absolutt må kalle henne opp etter noen, så er det vel sikkert mange andre navn, som du vil like bedre.

Anonymous poster hash: 05f3a...8b8
  • Liker 1
Skrevet

Jeg syns Ingunn er et fint navn. Fin kontrast til unge mødre-navnene. Dog står det, som de fleste har påpekt,seg best alene.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...