Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Olivia er up and coming, ja. Er nok på vei til å bli et nytt motenavn!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Olivia er kjempefint, synes jeg :). Om du kaller datteren Oliva tror jeg mange vil tro det er en trykkfeil og kalle henne Olivia uansett.

Skrevet

Olivia er kjempefint, synes jeg :). Om du kaller datteren Oliva tror jeg mange vil tro det er en trykkfeil og kalle henne Olivia uansett.

Tviler jeg egentlig på. Men det ser vitterlig ut som det er et barn man hadde ønsket var en gutt så man kunne kalt han Oliver...

Skrevet

KariAnder / Kariander høres jo fint ut:)

Anonymous poster hash: de115...adc

Eller Karius.

Skrevet

Hei! Jeg har veldig lyst til å kalle min kommende datter Miley. Hva synes dere om dette? Jeg vil at det skal uttales som det gjør på engelsk (miley cyrus).

Anonymous poster hash: 65e03...1eb

Anonymous poster hash: 65e03...1eb

Du vet at Miley Cyrus ikke heter Miley, sant? Hun heter Destiny Hope.

• Liker 1
Skrevet

Hei!

Jeg har tenkt mye på dette nå, og tror at jeg kanskje begynner å bli åpen for å bruke navnet "Kari" som første fornavn.

Min første datter har imidlertid et litt spesielt navn, så da må "Kari" evt få et spesielt andre fornavn syns jeg.

Jeg har tenkt litt på "Kari Meline". Hva syns dere om det? Har dere evt forslag til andre litt spesielle navn? Kari Anne osv er jo flotte navn sammen, men det blir litt "vanlig" sammenlignet med min første datters navn.

Tusen, tusen takk for alle forslag til nå :-)

Anonymous poster hash: 1e033...f6b

Jeg synes Kari er pent, men jeg synes det høres veldig rart ut å kombinere et sånt navn med noe spesielt. Kari Meline høres helt merkelig ut.

• Liker 1
Skrevet

Nora Louise, er det er veldig vanlig navn? For vanlig? Greier liksom ikke helt å legge det fra meg.

Skrevet

Nora Louise, er det er veldig vanlig navn? For vanlig? Greier liksom ikke helt å legge det fra meg.

Vanlig? Tja, 42 kvinner i Norge som heter Nora Louise. Men nærmere 9000 som heter Nora. Så Nora er vanlig, mens kombinasjonen er ikke så vanlig. Uansett, pent.

Skrevet (endret)

Noen som har noen forslag på fine typisk norske/norrøne guttenavn? Jeg syntes Brage er veldig fint.

Endret av embla1807
Skrevet

God morgen!

Var på UL på mandag og vi venter en deilig liten lillebror i desember!

Og nå kommer jo den lille panikken over navnevalg. Vi er ikke fan av disse toppnavnene som sirkulerer, og navn som er smeltet inn i hverandre er bare rart. Ikke meningen å trakke noen på føttene her. Men navn som Chrisander, Leander osv.

Vil ha et navn som assosieres med en trygg og sterk person, om derre skjønner. Men hva det er, er jo veldig individuelt:p storebror heter Jacob. Så i ettertid at det egentlig var på topplista, men dog ikke øverst heldigvis.

Liker litt sjeldne navn. Men navn som Njål, Balal, og Peik blir for sært. Hehe.

Herregud så vanskelig det skal være.

Uansett! Forslag taes i mot med takk! STOR takk!

Skrevet

God morgen!

Og nå kommer jo den lille panikken over navnevalg. Vi er ikke fan av disse toppnavnene som sirkulerer, og navn som er smeltet inn i hverandre er bare rart. Ikke meningen å trakke noen på føttene her. Men navn som Chrisander, Leander osv.

Vil ha et navn som assosieres med en trygg og sterk person, om derre skjønner. Men hva det er, er jo veldig individuelt:p storebror heter Jacob. Så i ettertid at det egentlig var på topplista, men dog ikke øverst heldigvis.

http://www.norskenavn.no/guttenavn.php

Skrevet

Noen som har noen forslag på fine typisk norske/norrøne guttenavn? Jeg syntes Brage er veldig fint.

Tor.

Skrevet (endret)

Hei!

Brage er fint!

Jeg er ikke helt sikker på opprinnelsen på disse, men kan jo foreslå de fordi:)

Gard eller Heine?

For meg er navnet Gard et veldig Robust navn.

Jeg er sånn som assosierer navn med ting og personligheter, da.

Heine synes jeg begynner å bli bedre for hver gang jeg tenker på det. Men vi kjenner en som heter det, så det blir bare rart.

Men norrønt er ved det kanskje ikke :sjenert:

Forresten!

Et navn som det ikke er mange som har er Olve! Uttales ikke ned O, slik som mange prøver seg på, men heller en Å. Synes det er veldig stilig. Men norrønt? Hehe. Aner ikke.

Endret av Johanne88
Skrevet

Takk for link, Tøytigern:)

Men jeg finner ingen navn der jeg liker, jeg:/

Har du vært gjennom alle navnene i hele alfabetet?

Da vil jeg si du sliter...

AnonymBruker
Skrevet

Skjalg er tøft syns jeg, men enten så liker man det, eller man syns det er stygt. Men sånn er det med mange av disse navnene. Bård, Gard, Tord, Torstein, Sveinung, Snorre, Sigurd?

Anonymous poster hash: be178...cbf

Skrevet

Har du vært gjennom alle navnene i hele alfabetet?

Da vil jeg si du sliter...

Haha, ja jeg sliter :sjenert:

Skrevet

Haha, ja jeg sliter :sjenert:

Håper du får noen bra forslag, da.

Hva med Carsten? Foreksempel...

Skrevet

God morgen!

Du kan jo alltids fortsette med den kristne trenden med navn som Abraham, Rafael, Emanuel, Enok, Levi, Linus, Natan, Ruben, Sakkarias, Isak, Filip, Felix og i det hele tatt. Masse å velge mellom.

AnonymBruker
Skrevet

Oliven

Anonymous poster hash: c447d...84b

Oliveniander

Anonymous poster hash: de115...adc

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...