Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Solstråla88
Skrevet

Haakon Aleksander synes jeg klinger bra

Skrevet

Hugo Elias eller Heine Mathias likte jeg. :)

Skrevet

Listen din kunne vel egentlig fått tittelen "barneskolemobbernes favorittnavn".

• Liker 2
Skrevet

Hei.

Er gravid med tredjemann og venter nå en gutt. Termin er bare seks uker unna, og jeg synes det begynner å haste litt med å finne det rette navnet til vår sønn. Jeg trenger rett og slett hjelp til å finne gode forslag! :)

Jeg har to krav til navnet :

1) det skal være to navn (både jeg, barnefar og våre to andre barn har to navn)

2) det ene navnet MÅ begynne på H

(jeg er veldig opptatt av å kalle opp igjen etter familie, og jeg har igjen å bruke et navn på H)

Våre to andre barn har navnet Amalie Therese og Gry Malene.

Forslagene jeg og min mann har kommet på hittil er:

-Hugo Mathias

-Hugo Elias

-Kai Helge (min favoritt)

-Mads Henrik

-Heine Mathias

-Mads Håkon

Ellers liker jeg veldig godt navnene Håvard og Hermann, men min mann er ikke like glad i disse navnene..

Hva synes dere? Har dere forslag? *HJEEELP* :)

Liker Kai Helge veldig godt og synes det passer perfekt til søskens navn

Andre forslag:

Hans Hermann

Kjell Helge

Bjørn Halvor

Knut Hermod

Ivar Henry

• Liker 1
Skrevet

Liker godt et navn som har blitt "hatet" her på kg... :(

Har forstått av navnet har blitt mer og mer populært likevel :) Tenker å kalle datteren min for Nelly/Nellie, klarer ikke helt å bestemme meg for hvordan jeg vil skrive det. Har sett flere som har kalt ungen sin for det (ingen i min vennekrets enda, heldigvis) :)

Hva er så gale med det navnet? Jeg synes det er utrulig fint :)

Anonymous poster hash: 30857...236

Hvis barnet har norsk etternavn høres det bare harry ut.

Dessuten synes jeg Nelly høres ut som et kjælenavn i stedet for et ordentlig navn, litt som å kalle sønnen Jokke i stedet for Joakim :P

Skrevet

Hei.

Er gravid med tredjemann og venter nå en gutt. Termin er bare seks uker unna, og jeg synes det begynner å haste litt med å finne det rette navnet til vår sønn. Jeg trenger rett og slett hjelp til å finne gode forslag! :)

Jeg har to krav til navnet :

1) det skal være to navn (både jeg, barnefar og våre to andre barn har to navn)

2) det ene navnet MÅ begynne på H

(jeg er veldig opptatt av å kalle opp igjen etter familie, og jeg har igjen å bruke et navn på H)

Våre to andre barn har navnet Amalie Therese og Gry Malene.

Forslagene jeg og min mann har kommet på hittil er:

-Hugo Mathias

-Hugo Elias

-Kai Helge (min favoritt)

-Mads Henrik

-Heine Mathias

-Mads Håkon

Ellers liker jeg veldig godt navnene Håvard og Hermann, men min mann er ikke like glad i disse navnene..

Hva synes dere? Har dere forslag? *HJEEELP* :)

Heine Mathias var pent! Ellers er jo Håkon, Henrik og Halvard fine navn på H som også lar seg kombinere :-)

Lars Henrik

Ole/Kai Håkon

Håkon Johannes

Kai Henrik

Kai Halvard

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vi venter barn nummer to, og diskuterer i den forbindelse navn. Min manns mor gikk bort nylig, og dersom barnet blir en jente ønsker vi å gi henne navnet Kari som mellomnavn etter henne. Hvilke navn kan passe som forvavn med Kari som mellomnavn? Jeg er helt stuck. Noen som har noen forslag? :-)

På forhånd tusen takk :-)

Anonymous poster hash: 38ffd...56c

Hei!

Jeg har tenkt mye på dette nå, og tror at jeg kanskje begynner å bli åpen for å bruke navnet "Kari" som første fornavn.

Min første datter har imidlertid et litt spesielt navn, så da må "Kari" evt få et spesielt andre fornavn syns jeg.

Jeg har tenkt litt på "Kari Meline". Hva syns dere om det? Har dere evt forslag til andre litt spesielle navn? Kari Anne osv er jo flotte navn sammen, men det blir litt "vanlig" sammenlignet med min første datters navn.

Tusen, tusen takk for alle forslag til nå :-)

Anonymous poster hash: 1e033...f6b

AnonymBruker
Skrevet

KariAnder / Kariander høres jo fint ut:)

Anonymous poster hash: de115...adc

AnonymBruker
Skrevet

(Drep meg om jeg har posten dette feil nå...hehe)

Tenker litt på navn til den lille, og kom over navnet Oliva. Ble heeeelt forelsket, passet også utrolig bra da min tipp-oldemor heter Anna Oliva :) Men hva synes dere om Oliva? Andre navn jeg vurderer er Saga og Olivia. Saga er vel det jeg liker best, men har hørt mue negativt... Olivia er jo og utroooolig fint, men føler det er så vanlig... Hva synes dere? Oliva, Olivia eller Saga?

Anonymous poster hash: f90ef...454

AnonymBruker
Skrevet

Oliven

Anonymous poster hash: c447d...84b
  • Liker 2
Skrevet

1587 heter Olivia. 366 heter Saga.

AnonymBruker
Skrevet

Oliven

Anonymous poster hash: c447d...84b

Hmmm... bortsett fra det da?

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner en liten wom heter Olivia. Litt uvanlig i starten men ikke sånn at en må lage husleregler for å klare å huske navnet før du sier det. Sånn som med Tinea. Da er det Linea med T, Tinea, var det ja. Et anner barn har et enda mer spesielt navn der vi må tenke på et mannenavn før vi kan si hei til barnet, hun er en jente. Tror det bare er hun i Norge som heter det spesielle navnet.

Saga blir det sikkert mange som heter etter TV serien. Jeg er ikke glad i Saga.

Kommer jo og litt ann på hva hun skal hete til etternavn. Jeg synes og det er viktig at barnet ikke heter det samme som alle andre, sånn som Kari Pedersen Eller Anne Nilsen for å gi noen enkle eksempler.

Samtidig må det ikke bli så spesielt at nesten ingen skriver eller sier navnet riktig, det opplever jeg med mitt navn.

Anonymous poster hash: 74710...ab2

Gjest Belle âme
Skrevet

Anna Oliva er pent, men det er Saga og Olivia også.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg likte begge to veldig godt jeg :)

Anonymous poster hash: 19707...f4f
Gjest Tiaen
Skrevet (endret)

(Drep meg om jeg har posten dette feil nå...hehe)

Tenker litt på navn til den lille, og kom over navnet Oliva. Ble heeeelt forelsket, passet også utrolig bra da min tipp-oldemor heter Anna Oliva :) Men hva synes dere om Oliva? Andre navn jeg vurderer er Saga og Olivia. Saga er vel det jeg liker best, men har hørt mue negativt... Olivia er jo og utroooolig fint, men føler det er så vanlig... Hva synes dere? Oliva, Olivia eller Saga?

Jeg syns Olivia var finest :)

Endret av Tiaen
AnonymBruker
Skrevet

Datteren vår heter Olivia, så jeg synes naturligvis at det er penest :) Har forresten fått veldig mange kommentarer på hvor fint det navnet er.

Anonymous poster hash: ad608...68b

Skrevet

Olivia er fint, mye finere enn Saga, men det er nok et navn som vil krype seg enda mer opp navnetoppen. I fjor var det på plass 22, med 251 som fikk navnet. Jeg kjenner tre stykker som har fått døtre i 2014, samtlige heter faktisk Olivia. Ved siden av det kjenner jeg to til, men de er såpass store at de ikke kan regnes med i statistikken. Det kan være tilfeldig, eller så er det et tegn på hvor populært det kommer til å bli. Hvis du ikke bryr deg om det, stemmer jeg for Olivia.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...