Longgone Skrevet 16. juli 2014 #1201 Skrevet 16. juli 2014 Electra? Anonymous poster hash: ef3f8...658 Trykket meg innpå bare for å svare det! :-P
kaprifolen Skrevet 16. juli 2014 #1203 Skrevet 16. juli 2014 Carmen er så nydelig! Carmen Olivia, kanskje? Men signerer at da kan man ikke Fjellhaug, Hansen eller andre typiske, norske etternavn...
Gjesten Skrevet 16. juli 2014 #1204 Skrevet 16. juli 2014 Hei! Jeg har veldig lyst til å kalle min kommende datter Miley. Hva synes dere om dette? Jeg vil at det skal uttales som det gjør på engelsk (miley cyrus). Wow, nei. Bare nei.
Gjest Riskjeks Skrevet 16. juli 2014 #1205 Skrevet 16. juli 2014 En Miley født nå blir det samme som en Madonna eller Pamela født på åttitallet. Hadde det vært stas å hete? Akkurat det samme som jeg tenkte. Tror ikke barnet nødvendigvis blir mobbet, men jeg synes det høres litt harry ut, rett og slett. Eller, ikke litt harry. Veldig harry. Akkurat som Carmen på norske barn.
wilmap Skrevet 16. juli 2014 #1206 Skrevet 16. juli 2014 Jeg tenker på Silas eller Adam Anonymous poster hash: 0642b...508 Jeg liker Silas,men liker ikke Adam.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #1207 Skrevet 17. juli 2014 Hei! Vi venter barn nummer to, og diskuterer i den forbindelse navn. Min manns mor gikk bort nylig, og dersom barnet blir en jente ønsker vi å gi henne navnet Kari som mellomnavn etter henne. Hvilke navn kan passe som forvavn med Kari som mellomnavn? Jeg er helt stuck. Noen som har noen forslag? :-) På forhånd tusen takk :-)Anonymous poster hash: 38ffd...56c
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #1208 Skrevet 17. juli 2014 Hvis Kari ikke skal brukes til daglig kan det vel være hvilket som helst navn? Skal Kari brukes så passer Anne, Anna, Siv, Liv, Linn. Anonymous poster hash: c9024...ecd 1
Surriball Skrevet 17. juli 2014 #1209 Skrevet 17. juli 2014 Hm, jeg synes det er vanskelig å bruke Kari som mellomnavn, lettere med Kari først. Men kan jo prøve: Anne-Kari Liv Kari May Kari Kari først er lettere: Kari Elise Kari Sofie Kari Helen Kari Maria Kari Susanne 1
Arianna Skrevet 17. juli 2014 #1210 Skrevet 17. juli 2014 Enig i at det er lettere med Kari som førstenavn. Første som falt meg inn var Kari Marie
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #1211 Skrevet 17. juli 2014 Anne Kari Gunn Kari Liv Kari Anonymous poster hash: f1214...d00
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #1212 Skrevet 17. juli 2014 Det er vel et navn som passer oftest best først, men det er jo ingen grunn til at dere ikke kan bruke mellomnavnet til daglig. Det åpner seg fler muligheter med Kari først, enn sist for at det skal klinge bra. Kari Cecilie går eksempel, men Cecilie Kari høres rart ut i mitt hode. Anonymous poster hash: d0160...466
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #1213 Skrevet 17. juli 2014 Jeg er ikke noe glad i navnet "Kari" - pga. En utspekulert mobber på barneskolen som het Kari, men jeg forstår hvorfor du ønsker å bruke navnet. Elisabeth Kari?Anonymous poster hash: 98936...53e
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #1214 Skrevet 17. juli 2014 Aud Kari Hanne Kari Britt Kari Kari Merethe Kari Marthe Kari Mette Kari Reidun Kari Ann Kari Helene Kari Sofie Kari Synnøve Kari Anita Kari Hilde (Anne Kari er det mange som heter) Anonymous poster hash: f1214...d00
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #1215 Skrevet 17. juli 2014 Litt vanskelig å skal finne et navn som passer til siden dere vil ha det som mellomnavn. Kommer litt an på hvordan dere vil uttale det. Om det blir uttalt som Ka-ri er det nok best å ha det som første navn, men om dere uttaler det som Kar-i, men lang i så kan det passe med mange navn (å uttale det slik er kanskje litt sjeldent). Stine Kar-i Sofie Kari-i Ka-ri Sofie Ka-ri Linnea Anonymous poster hash: 59a0c...00f
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #1216 Skrevet 17. juli 2014 Liker godt et navn som har blitt "hatet" her på kg... Har forstått av navnet har blitt mer og mer populært likevel Tenker å kalle datteren min for Nelly/Nellie, klarer ikke helt å bestemme meg for hvordan jeg vil skrive det. Har sett flere som har kalt ungen sin for det (ingen i min vennekrets enda, heldigvis) Hva er så gale med det navnet? Jeg synes det er utrulig fint Anonymous poster hash: 30857...236
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2014 #1217 Skrevet 17. juli 2014 Hei! Vi venter barn nummer to, og diskuterer i den forbindelse navn. Min manns mor gikk bort nylig, og dersom barnet blir en jente ønsker vi å gi henne navnet Kari som mellomnavn etter henne. Hvilke navn kan passe som forvavn med Kari som mellomnavn? Jeg er helt stuck. Noen som har noen forslag? :-) På forhånd tusen takk :-)Anonymous poster hash: 38ffd...56c Aud Karin er et vakkert og mye brukt navnekombinasjon. Dersom du kan bruke Karin i steden for Kari når du skal kalle barnet opp etter farmoren, er det et navn som jeg falt for Anonymous poster hash: f1214...d00
Gjest Riskjeks Skrevet 17. juli 2014 #1218 Skrevet 17. juli 2014 Liker godt et navn som har blitt "hatet" her på kg... Har forstått av navnet har blitt mer og mer populært likevel Tenker å kalle datteren min for Nelly/Nellie, klarer ikke helt å bestemme meg for hvordan jeg vil skrive det. Har sett flere som har kalt ungen sin for det (ingen i min vennekrets enda, heldigvis) Hva er så gale med det navnet? Jeg synes det er utrulig fint Anonymous poster hash: 30857...236 Ville skrevet Nelly i alle fall. Nellie ser bare dumt ut. Og stavekontrollen min sier Nelly er riktig, Nellie er feil
Gjest Riskjeks Skrevet 17. juli 2014 #1219 Skrevet 17. juli 2014 Kari er ikke et mellomnavn, det er et fornavn. Utrolig mange som ikke forstår hva mellomnavn er. Mellomnavn er ikke navn nummer to av to fornavn, det er etternavn nummer en av to etternavn! Heter man F.eks Anne Kari Hansen Jensen, har man fornavn fornavn mellomnavn etternavn. Bare navn som er registrert som etternavn, kan brukes som mellomnavn. Kari er et fornavn, og kan derfor bare brukes som fornavn. Om det er fornavn nummer en eller to eller fem, så heter det fortsatt fornavn. 1
Sol79 Skrevet 17. juli 2014 #1220 Skrevet 17. juli 2014 Kari er ikke et mellomnavn, det er et fornavn. Utrolig mange som ikke forstår hva mellomnavn er. Mellomnavn er ikke navn nummer to av to fornavn, det er etternavn nummer en av to etternavn! Heter man F.eks Anne Kari Hansen Jensen, har man fornavn fornavn mellomnavn etternavn. Bare navn som er registrert som etternavn, kan brukes som mellomnavn. Kari er et fornavn, og kan derfor bare brukes som fornavn. Om det er fornavn nummer en eller to eller fem, så heter det fortsatt fornavn. Joda, alle skjønner det du skriver, men så nøye er det da ikke. Flisespikkeri. 5
Fremhevede innlegg