Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel også en sjanse for at hun ender opp som glamour-modell eller i kassa på Rimi fordi ingen klarer å ta henne seriøst pga navnet.

Anonymous poster hash: 8529f...096
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kall datteren din Miley. Innen hun er gammel nok til å forstå noe av sin navnesøster vil Cyrus være en middelaldrende kvinne som ingen skolebarn bryr seg om!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk et slikt navn og så med nødt til å bytte fordi arbeidsgivere vraket meg fra bunken på grunn av navnet mitt.

Syntes det er helt greit men velg det som mellomnavn ikke fornavn og husk at alle sjefer på alle arbeidsplasser om 20 år kommer til å vite hvem hun er oppkalt etter og være skeptiske til deg som mor.

Anonymous poster hash: 458f2...ef0
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk et slikt navn og så med nødt til å bytte fordi arbeidsgivere vraket meg fra bunken på grunn av navnet mitt.

Syntes det er helt greit men velg det som mellomnavn ikke fornavn og husk at alle sjefer på alle arbeidsplasser om 20 år kommer til å vite hvem hun er oppkalt etter og være skeptiske til deg som mor.

Og bare sånn for å følge opp, så syntes jeg alle navn burde tilfredsstille følgende kriterier:

* Fungerer på alle språk, skal ikke bety rævslikker på tysk eller ha helt jævlig uttale på engelsk. Og heller ikke på norsk (Hei Miley..)

* Bør matche etternavnet. Være litt melodiøst og ikke for skarpt i uttale.

* Bør helst ikke være et åpenbart mobbenavn eller oppfordre til stygge kallenavn. Tenk Musa eller feks Bjarne (kjent barnefigur) som blir til andre meninger i ungdomstiden eller Bjarne Betjent. Heller ikke noe sånt som -bert navn. (Dilbert - Rompert osv)

* Bør være i moderne form (ikke for moderne men ikke for gammeldags).

Gjest Kaffelattn
Skrevet

Hei! Jeg har veldig lyst til å kalle min kommende datter Miley. Hva synes dere om dette? Jeg vil at det skal uttales som det gjør på engelsk (miley cyrus).

Anonymous poster hash: 65e03...1eb

Anonymous poster hash: 65e03...1eb

Du kan kalle ditt barn alt som er lov?

AnonymBruker
Skrevet

Det er i tilfelle foreldrene som vil tenke Miley Cyrus, ikke barna. Og navn er aldri noen garanti for mobbing uansett. Hun som ble mobbet i mitt årskull het forøvrig Tonje.

Jeg kjenner forøvrig to 80-tallsbarn som heter Sabrina og Julius. Ingen har blitt mobbet.

Anonymous poster hash: aa38e...7a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er i tilfelle foreldrene som vil tenke Miley Cyrus, ikke barna. Og navn er aldri noen garanti for mobbing uansett. Hun som ble mobbet i mitt årskull het forøvrig Tonje.

Jeg kjenner forøvrig to 80-tallsbarn som heter Sabrina og Julius. Ingen har blitt mobbet.

Anonymous poster hash: aa38e...7a6

Jeg trodde det bare var de med rart navn som blir mobba :( som f.eks. Ølløv.

Anonymous poster hash: 8529f...096

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke heller kalle henne Milla feks, og ha Miley som kallenavn?

Anonymous poster hash: 8f0a3...c8e
AnonymBruker
Skrevet

Kall henne heller May Lie.

Eller May-Linn

Anonymous poster hash: edca2...b84

Skrevet

Du kan kalle datteren din hva enn du vil!

AnonymBruker
Skrevet

Det er så klart fullt mulig. Navnet gir meg dog negative assosiasjoner, og jeg tror ikke jeg er den eneste...

Anonymous poster hash: 03215...5e0
AnonymBruker
Skrevet

Har dere et enkelt etternavn, tja, skal hun ha både et spesielt fornavn og etternavn, finn på noe annet.

Har vokst opp med et spesielt fornavn og et etternavn som lett kan bli et fornavn.

Dette har det blitt mye, mye erting av, merkelige navn av, og navn som skjelden skrives riktig. Forferdelig frustrerende, irriterende osv.

Det har dog hjulpet meg en del å bli kjent med, utrolig nok, en litt eldre person med samme navn, seov om det nesten ikke finnes personer som heter dette navnet.

så tenk deg om, finnes der ikke andre navn, og hva sier den andre foreldren?

Anonymous poster hash: e2e39...9b5

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ingen lov mot det, men det er jo en garanti for mobbing gjennom hele oppveksten. Dessverre. Og det er jo synd, men man må nesten forholde seg til realitetene.

Anonymous poster hash: 60b4b...111

Hvilken realitet? :klo:

Mobbeofrene på min skole het: Anna, Hallvard og Ståle.

Og sånn for orientering så var det helt normale navn på den tida.

Om barn mobber "Miley" så gjør de det utelukkende fordi mor/far har fortalt dem at det er et stygt og snodig navn. Fordi barn ofte lytter når foreldrene på kveldstid sitter i stua og slenger dritt om folk de kjenner, og så gjenntar de det høyt. Så om du ikke snakker negativt om "Miley" så har ingen 4-åring begrep om at det er mer snodig enn "Beate".

Anonymous poster hash: ff40f...7ba

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kjenner ei som heter Maili, med norsk skrivemåte, oppkalt etter sin engelske farmor.

Endret av Lindiana
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke kalle henne White-trash?

Anonymous poster hash: 08a97...b0e
  • Liker 2
Gjest Jørild
Skrevet

Mitt ene barn har et veldig uvant navn. Han har aldri blitt mobbet for navnet. Derimot har både Christian og Sebastian blitt mobbet.

Barn mobber ikke på grunn av navn, men fordi de anser personen som svakere og lett og ta. Da hjelper det ikke å hete Maria framfor Miley.

Skrevet

Jeg har et veldig vanlig navn og ble selv mobbet fra barneskolen til ungdomsskolen. Men noen navn kan kanskje være en liten faktor for hvem som mobbeofferet da... Anyways, hvis du liker et spesielt navn syns jeg du skal gå for det, uten å bry deg om andres meninger. Alle skal alltid ha en mening. Jeg forteller nesten ingen hva min lille jente skal hete, for jeg vil ikke andres negative assosiasjoner. :)

Skrevet

En Miley født nå blir det samme som en Madonna eller Pamela født på åttitallet. Hadde det vært stas å hete?

• Liker 1
Skrevet

Miley er pent :) Bruk det om du vil. Jeg er også for engelske navn selv om du bor i Norge. Mange på min alder som har engelske navn, kjenner bla en Jack, Melanie og en Christine. Alle med engelsk uttale. Jeg tror dette bare er uvant for de litt eldre som måtte svare her, men det begynner å bli nokså normalt.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...