Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

1. Her f.eks http://www.betydning-babynavn.com/n/Noelle

2+3. OK, men da er vel hun jeg snakker om fra et av de landene da. Poenget er at det er uttalen der. Om det er en uvanlig uttale, kan du vel strengt tatt ikke uttale deg om hvis det bare er noe du tror fordi du ikke har hørt det... Mange navn og uttaler jeg ikke har hørt heller, det betyr ikke at de er uvanlige.

Uansett, det er et fælt navn som høres harry ut, på linje med de andre sukkerspinn-navnene enkelte bruker nå for tiden.

1. Det der er ikke en kilde, men en brukerstyrt side. Du kunne like gjerne linket til Kvinneguiden.

2. Nå har jeg pratet med en fra Argentina. Han sier de ALDRI "sh'er" egennavn (proper nouns) som er "elied" - altså med dobbel l.

Isabella var Argentinas mest populære jentenavn i 2011, uttales med L.

Hvorfor dine bekjente radbrekker navnet kan jeg fortsatt ikke forstå meg på. Sikker på at det er Noelle hun heter? :klo:

Endret av Chloe-
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner jeg legger meg på hoggestabben her;

Men hva syns man om Edvin?

For det er det det blir. :)

• Liker 1
Gjest Riskjeks
Skrevet

1. Det der er ikke en kilde, men en brukerstyrt side. Du kunne like gjerne linket til Kvinneguiden.

2. Nå har jeg pratet med en fra Argentina. Han sier de ALDRI "sh'er" egennavn (proper nouns) som er "elied" - altså med dobbel l.

Isabella var Argentinas mest populære jentenavn i 2011, uttales med L.

Hvorfor dine bekjente radbrekker navnet kan jeg fortsatt ikke forstå meg på. Sikker på at det er Noelle hun heter? :klo:

1. Det er jo wikipedia også ;)

2. Nei vel.

3. Ja.

Skrevet

1. Det er jo wikipedia også ;)

2. Nei vel.

3. Ja.

Wikipedia er strenge på at alle påstander skal være kildet. Prøv selv å legge ut en artikkel.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Wikipedia er strenge på at alle påstander skal være kildet. Prøv selv å legge ut en artikkel.

Jeg har skrevet/endret flere artikler på Wikipedia. Selvsagt med kilder.

Uttale av navn er vel litt vanskelig å finne kilder som "bevis" på.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med Noelle Noor?

Anonymous poster hash: f6e62...e4f
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to gutter, Henrik og Edvard, og nå venter vi en jente. Jeg er ikke opptatt av navnene skal være kongelige, det er en tilfeldighet at guttene har det.

Hittil har vi disse på blokka:

Helle

Liv

Vivi

Ellen

Juni

Irene

Hva synes dere om disse? Og har dere andre forslag til navn som passer til Henrik og Edvard?

Anonymous poster hash: 51ce8...b24
AnonymBruker
Skrevet

Det blir det her og, men vi staver det nok Edwin :hjerte:

Anonymous poster hash: f8b8b...0b4

AnonymBruker
Skrevet

Er dere veldig opptatt av at navnene til barna skal "passe" i forhold til hverandre? Vi har ikke tenkt så mye på det egentlig.. Vi venter ei lita jente nå og vurderer å kalle henne Amalie eller Emilie, men jeg har allerede lovt samboeren at hvis vi får gutt nesten gang skal han få lov til å oppkalle gutten etter hans oldefar, Jesper. Og Jesper og Amalie klaffer ikke i det hele tatt. Men så er det jo ikke sikkert det blir en gutt neste gang heller, så blir litt rart å droppe et fint navn bare just-in-case liksom?

Hva passer sammen med Jesper uansett?

Anonymous poster hash: 79336...b9f

AnonymBruker
Skrevet

Synes Jesper og Amalie passer kjempefint ilag jeg :-)

Anonymous poster hash: 5d757...8af
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Synes Jesper og Amalie passer kjempefint ilag jeg :-)

Jesper og Emilie også :-)

• Liker 2
Skrevet

Veldig fint. Det står på min liste også :-)

Skrevet

Jeg har to gutter, Henrik og Edvard, og nå venter vi en jente. Jeg er ikke opptatt av navnene skal være kongelige, det er en tilfeldighet at guttene har det.

Helle

Liv

Vivi

Ellen

Juni

Irene

Hva synes dere om disse? Og har dere andre forslag til navn som passer til Henrik og Edvard?

Falt mest for Vivi :)

Lena

Lisa

Sanne

Maia

Skrevet

Helt greit :)

Skrevet (endret)

Det blir det her og, men vi staver det nok Edwin :hjerte:

Skal dere uttale det med "w"? Hvis ikke, er det jo ganske tullete å stave det slik.

Er dere veldig opptatt av at navnene til barna skal "passe" i forhold til hverandre? Vi har ikke tenkt så mye på det egentlig.. Vi venter ei lita jente nå og vurderer å kalle henne Amalie eller Emilie, men jeg har allerede lovt samboeren at hvis vi får gutt nesten gang skal han få lov til å oppkalle gutten etter hans oldefar, Jesper. Og Jesper og Amalie klaffer ikke i det hele tatt. Men så er det jo ikke sikkert det blir en gutt neste gang heller, så blir litt rart å droppe et fint navn bare just-in-case liksom?

Hva passer sammen med Jesper uansett?

Anonymous poster hash: 79336...b9f

Jeg synes Jesper og Emilie passer kjempefint sammen :) (men er enig i at Jesper og Amalie ikke helt fungerer).

Endret av Gjesten
Skrevet

Helle

Liv

Vivi

Ellen

Juni

Irene

Huff, liker ingen av de jentenavnene. Hva med Helene? Eller Eline?

Skrevet

Jeg har skrevet/endret flere artikler på Wikipedia. Selvsagt med kilder.

Uttale av navn er vel litt vanskelig å finne kilder som "bevis" på.

Da burde du vite at man ikke kan sammenligne KG og Wikipedia. KG finnes jo ikke kildekontrollert.

Det var uansett ikke uttale du skulle finne kilde på, men påstanden om at det var et latin-Amerikansk navn. ;)

• Liker 1
Skrevet (endret)

*slettet*

Endret av HopsiDeisi
AnonymBruker
Skrevet

Skal dere uttale det med "w"? Hvis ikke, er det jo ganske tullete å stave det slik.

Hvordan uttales w? :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Tobias er veldig fint, men føler ikke at det blir oppkalling da navnene for meg er to helt forskjellige :P

Tord syns jeg er kjempe fint også, men samboer vet ikke helt hva han syns om det :P

terjej ligner jo aboslutt ikke.. jeg ville uansett gått for noe med tor i seg. Jeg synes tor er kult hvis det skrives thor.

Anonymous poster hash: 12015...43d

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...