AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #1021 Skrevet 17. juni 2014 Hvordan skal det uttales? Synes egentlig det er bedre enn alle de sukkersøte "hjemmesnekrede" jentenavnene som blir mye brukt (i alle fall blant visse sosiale grupper) nå for tiden... I NEderland uttales Daoutze(n) Anonymous poster hash: 12e2f...e37
Birdo Skrevet 17. juni 2014 #1023 Skrevet 17. juni 2014 Når tiden kommer har jeg og samboer blitt enige om å kalle opp sønnen vår(om vi får en da vel og merke) etter pappaen til svigerfar og pappa til min pappa som het Tor og Torstein. Men jeg vil ikke kalle han for en av de to navnene da jeg ikke liker det og føler det er gammelt om dere forstår.. Så jeg lurte på om dere vet om noen fine varianter av disse to navnene? Tenkt litt på Tarjei, da dette er et av mine favorittnavn, men er usikker på om det blir innafor mtp oppkalling? På wikipedia står det at det er en variant av Torgeir, som jo igjen er en variant av Tor..
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #1024 Skrevet 17. juni 2014 Sjekk navnetråden på gravid-og spedbarnforumet Anonymous poster hash: 995ab...e0b 1
Birdo Skrevet 17. juni 2014 #1026 Skrevet 17. juni 2014 Sjekk navnetråden på gravid-og spedbarnforumet Anonymous poster hash: 995ab...e0b Takk, da spør jeg der Eller Torjus eller Torben. Nei takk, ikke helt meg
Birdo Skrevet 17. juni 2014 #1027 Skrevet 17. juni 2014 Når tiden kommer har jeg og samboer blitt enige om å kalle opp sønnen vår(om vi får en da vel og merke) etter pappaen til svigerfar og pappa til min pappa som het Tor og Torstein. Men jeg vil ikke kalle han for en av de to navnene da jeg ikke liker det og føler det er gammelt om dere forstår.. Så jeg lurte på om dere vet om noen fine varianter av disse to navnene? Tenkt litt på Tarjei, da dette er et av mine favorittnavn, men er usikker på om det blir innafor mtp oppkalling? På wikipedia står det at det er en variant av Torgeir, som jo igjen er en variant av Tor..
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #1029 Skrevet 17. juni 2014 Hvorfor ikke bare Thor? Når hun ikke liker Tor, tror jeg ikke hun liker Thor heller Anonymous poster hash: f2087...477
Gjest Evel Skrevet 17. juni 2014 #1030 Skrevet 17. juni 2014 (endret) Når hun ikke liker Tor, tror jeg ikke hun liker Thor heller Anonymous poster hash: f2087...477 Men Thor er jo fint da Thormod, Thorkel.. Endret 17. juni 2014 av Evel
Gjest Belle âme Skrevet 17. juni 2014 #1031 Skrevet 17. juni 2014 Når tiden kommer har jeg og samboer blitt enige om å kalle opp sønnen vår(om vi får en da vel og merke) etter pappaen til svigerfar og pappa til min pappa som het Tor og Torstein. Men jeg vil ikke kalle han for en av de to navnene da jeg ikke liker det og føler det er gammelt om dere forstår.. Så jeg lurte på om dere vet om noen fine varianter av disse to navnene? Tenkt litt på Tarjei, da dette er et av mine favorittnavn, men er usikker på om det blir innafor mtp oppkalling? På wikipedia står det at det er en variant av Torgeir, som jo igjen er en variant av Tor.. Tore?
Ciara Skrevet 17. juni 2014 #1032 Skrevet 17. juni 2014 Når tiden kommer har jeg og samboer blitt enige om å kalle opp sønnen vår(om vi får en da vel og merke) etter pappaen til svigerfar og pappa til min pappa som het Tor og Torstein. Men jeg vil ikke kalle han for en av de to navnene da jeg ikke liker det og føler det er gammelt om dere forstår.. Så jeg lurte på om dere vet om noen fine varianter av disse to navnene? Tenkt litt på Tarjei, da dette er et av mine favorittnavn, men er usikker på om det blir innafor mtp oppkalling? På wikipedia står det at det er en variant av Torgeir, som jo igjen er en variant av Tor.. Liker du dem ikke, så er jo selvsagt det greit - men Tor virker det som er tilbake igjen, og selv synes jeg det er flott! Siden dere skal kalle opp bør gutten i hvert fall ha et navn på T og gjerne TO. Hva med: Tobias Tom Torbjørn (nydelig, synes jeg!) Tord (også flott!)
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #1033 Skrevet 17. juni 2014 Spansk (sør-amerikansk). Navnet er latin-amerikansk, tror jeg. Dermed er det vel den uttalen som er "riktig", selv om man selvsagt kan finne på en annen uttale på norsk. Men da mener jeg i alle fall at man må si "no-ell" og ikke "no-elle". Uansett høres det ut som noe en tenåring eller en veldig harry person ville kalt barnet sitt... Det er fransk I latin-amerika uttales det uansett Noej Anonymous poster hash: 33996...994 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #1034 Skrevet 17. juni 2014 Navnet er fransk og utalles Noell. Å si det uttales noedskji eller whatever er bare sprøyt. Anonymous poster hash: a11b7...f71 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #1035 Skrevet 17. juni 2014 Noelle uttales noe i retning av "noedsji", synes ikke akkurat det er veldig brukbart i Norge... For noe tull!Anonymous poster hash: 08651...0b8 1
Gjest Evel Skrevet 17. juni 2014 #1036 Skrevet 17. juni 2014 Jeg syns det var fint Noelle kan brukes alene også, og jeg ville fornorsket uttalelsen. Det blir fint 1
Chloe- Skrevet 17. juni 2014 #1037 Skrevet 17. juni 2014 Spansk (sør-amerikansk). Navnet er latin-amerikansk, tror jeg. Dermed er det vel den uttalen som er "riktig", selv om man selvsagt kan finne på en annen uttale på norsk. Men da mener jeg i alle fall at man må si "no-ell" og ikke "no-elle". Uansett høres det ut som noe en tenåring eller en veldig harry person ville kalt barnet sitt... Nei, det er et fransk navn. Noëlle, forenklet til Noelle. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #1038 Skrevet 17. juni 2014 Kjenner en nedelandsk jente som heter Noëlle. Foreldrene kaller henne Novelle, alle andre sier bare Noelle rett fram slik det skrives. Anonymous poster hash: b267d...dcf
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #1039 Skrevet 17. juni 2014 Hmm..ikke noe jeg ville gått for selv. Ada er jo greit det, men Noelle...av en eller annen grunn får det meg til å tenke på julenissen Anonymous poster hash: 244ba...2f8 1
Fremhevede innlegg