Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal det uttales?

Synes egentlig det er bedre enn alle de sukkersøte "hjemmesnekrede" jentenavnene som blir mye brukt (i alle fall blant visse sosiale grupper) nå for tiden...

I NEderland uttales Daoutze(n)

Anonymous poster hash: 12e2f...e37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes veldig rart ut syntes jeg

Skrevet

Når tiden kommer har jeg og samboer blitt enige om å kalle opp sønnen vår(om vi får en da vel og merke) etter pappaen til svigerfar og pappa til min pappa som het Tor og Torstein. Men jeg vil ikke kalle han for en av de to navnene da jeg ikke liker det og føler det er gammelt om dere forstår.. Så jeg lurte på om dere vet om noen fine varianter av disse to navnene? :)

Tenkt litt på Tarjei, da dette er et av mine favorittnavn, men er usikker på om det blir innafor mtp oppkalling? På wikipedia står det at det er en variant av Torgeir, som jo igjen er en variant av Tor..

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk navnetråden på gravid-og spedbarnforumet :)

Anonymous poster hash: 995ab...e0b
  • Liker 1
Skrevet

Eller Torjus eller Torben.

• Liker 1
Skrevet

Sjekk navnetråden på gravid-og spedbarnforumet :)

Anonymous poster hash: 995ab...e0b

Takk, da spør jeg der :)

Eller Torjus eller Torben.

Nei takk, ikke helt meg :P

Skrevet

Når tiden kommer har jeg og samboer blitt enige om å kalle opp sønnen vår(om vi får en da vel og merke) etter pappaen til svigerfar og pappa til min pappa som het Tor og Torstein. Men jeg vil ikke kalle han for en av de to navnene da jeg ikke liker det og føler det er gammelt om dere forstår.. Så jeg lurte på om dere vet om noen fine varianter av disse to navnene? :)

Tenkt litt på Tarjei, da dette er et av mine favorittnavn, men er usikker på om det blir innafor mtp oppkalling? På wikipedia står det at det er en variant av Torgeir, som jo igjen er en variant av Tor..

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke bare Thor? :)

Når hun ikke liker Tor, tror jeg ikke hun liker Thor heller ;)

Anonymous poster hash: f2087...477

Skrevet (endret)

Når hun ikke liker Tor, tror jeg ikke hun liker Thor heller ;)

Anonymous poster hash: f2087...477

Men Thor er jo fint da :)

Thormod, Thorkel..

Endret av Evel
Gjest Belle âme
Skrevet

Tore?

Skrevet

Liker du dem ikke, så er jo selvsagt det greit - men Tor virker det som er tilbake igjen, og selv synes jeg det er flott!

Siden dere skal kalle opp bør gutten i hvert fall ha et navn på T og gjerne TO. Hva med:

Tobias

Tom

Torbjørn (nydelig, synes jeg!)

Tord (også flott!)

AnonymBruker
Skrevet

Spansk (sør-amerikansk). Navnet er latin-amerikansk, tror jeg. Dermed er det vel den uttalen som er "riktig", selv om man selvsagt kan finne på en annen uttale på norsk. Men da mener jeg i alle fall at man må si "no-ell" og ikke "no-elle".

Uansett høres det ut som noe en tenåring eller en veldig harry person ville kalt barnet sitt...

Det er fransk :) I latin-amerika uttales det uansett Noej

Anonymous poster hash: 33996...994

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Navnet er fransk og utalles Noell. Å si det uttales noedskji eller whatever er bare sprøyt.

Anonymous poster hash: a11b7...f71
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Noelle uttales noe i retning av "noedsji", synes ikke akkurat det er veldig brukbart i Norge...

For noe tull!

Anonymous poster hash: 08651...0b8

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det var fint :) Noelle kan brukes alene også, og jeg ville fornorsket uttalelsen. Det blir fint :)

• Liker 1
Skrevet

Spansk (sør-amerikansk). Navnet er latin-amerikansk, tror jeg. Dermed er det vel den uttalen som er "riktig", selv om man selvsagt kan finne på en annen uttale på norsk. Men da mener jeg i alle fall at man må si "no-ell" og ikke "no-elle".

Uansett høres det ut som noe en tenåring eller en veldig harry person ville kalt barnet sitt...

Nei, det er et fransk navn. Noëlle, forenklet til Noelle.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner en nedelandsk jente som heter Noëlle. Foreldrene kaller henne Novelle, alle andre sier bare Noelle rett fram slik det skrives.

Anonymous poster hash: b267d...dcf
AnonymBruker
Skrevet

Hmm..ikke noe jeg ville gått for selv. Ada er jo greit det, men Noelle...av en eller annen grunn får det meg til å tenke på julenissen :klo:

Anonymous poster hash: 244ba...2f8
  • Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...