Pringle Skrevet 31. mai 2014 #941 Skrevet 31. mai 2014 (endret) Kun hvis jeg fikk en gutt. Edit: Ser at tråden jeg svarte i er blitt flettet sammen med den store navnetråden, så det jeg svarte på var altså "ville du kalt barnet ditt Anders?" Endret 31. mai 2014 av Pringle 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 31. mai 2014 #942 Skrevet 31. mai 2014 Enig med han over, tenker ikke på 22. Juli når jeg hører navnet. Anonymous poster hash: e777c...541 Ikke jeg heller, tenker på en venn av broren min som heter det om jeg i det hele tatt tenker over det.
kaprifolen Skrevet 31. mai 2014 #943 Skrevet 31. mai 2014 Mens jeg ville aldri kalt en sønn Anders, og stusser to ganger på nordmenn som gjør det også i våre dager... Jeg hadde heller ikke kalt barnet Vidkun, Adolf, Osama, Krekar eller andre navn vi forbinder med terrorisme, ekstremisme og massedrap. (Jeg har forøvrig aldri vært noen fan av navnet, da jeg utelukkende har kjent kvalme fyrer ved navn Anders) 1
Gjesten Skrevet 1. juni 2014 #944 Skrevet 1. juni 2014 Mens jeg ville aldri kalt en sønn Anders, og stusser to ganger på nordmenn som gjør det også i våre dager... Jeg hadde heller ikke kalt barnet Vidkun, Adolf, Osama, Krekar eller andre navn vi forbinder med terrorisme, ekstremisme og massedrap. (Jeg har forøvrig aldri vært noen fan av navnet, da jeg utelukkende har kjent kvalme fyrer ved navn Anders) Jeg synes ikke man kan la en gal mann ødelegge et så vanlig norsk navn. Jeg tenker overhodet ikke over det, og jeg kjenner flere som heter Anders. Det er et pent navn, og jeg kunne lett brukt det hvis jeg fikk en sønn. 2
Musaleem Skrevet 1. juni 2014 #945 Skrevet 1. juni 2014 Anders er et flott navn, det har en lang historie og er såpass mye brukt gjennom tidene at det ikke er sammenlignbart med navn som Vidkun.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #946 Skrevet 1. juni 2014 Edit: Ser at tråden jeg svarte i er blitt flettet sammen med den store navnetråden, så det jeg svarte på var altså "ville du kalt barnet ditt Anders?" Er det bare jeg som synes det er en uting å flette alle navnetråder? Det blir totalt uoversiktlig etter en stund. Hadde vært bedre med eget navneforum da, og separate tråder. Anonymous poster hash: ec016...93f 7
kaprifolen Skrevet 1. juni 2014 #947 Skrevet 1. juni 2014 Er det bare jeg som synes det er en uting å flette alle navnetråder? Det blir totalt uoversiktlig etter en stund. Hadde vært bedre med eget navneforum da, og separate tråder.Anonymous poster hash: ec016...93f Det er majoritetens oppfatning også, men noen grinete hurper har tydeligvis mast nok på moddene til å få viljen sin... 5
Musaleem Skrevet 1. juni 2014 #948 Skrevet 1. juni 2014 Er det bare jeg som synes det er en uting å flette alle navnetråder? Det blir totalt uoversiktlig etter en stund. Hadde vært bedre med eget navneforum da, og separate tråder.Anonymous poster hash: ec016...93f Helt enig, men jeg har forstått at det å klage er som å tale for døve ører. 1
kaprifolen Skrevet 1. juni 2014 #949 Skrevet 1. juni 2014 Jeg synes ikke man kan la en gal mann ødelegge et så vanlig norsk navn. Jeg tenker overhodet ikke over det, og jeg kjenner flere som heter Anders. Det er et pent navn, og jeg kunne lett brukt det hvis jeg fikk en sønn. Vi er alle forskjellige, jeg kom bare med min mening... Som sagt har jeg heller aldri likt navnet eller noen som bærer det, så jeg var nok ikke helt objektiv før det satans svinet ødela en bit av sjela mi heller.
kaprifolen Skrevet 1. juni 2014 #950 Skrevet 1. juni 2014 Anders er et flott navn, det har en lang historie og er såpass mye brukt gjennom tidene at det ikke er sammenlignbart med navn som Vidkun. Nå husker jeg ikke historisk statistikk på Vidkun, men Adolf var også en vanlig navn med lang historie før ww2.
Pringle Skrevet 1. juni 2014 #951 Skrevet 1. juni 2014 Anders er et flott navn, det har en lang historie og er såpass mye brukt gjennom tidene at det ikke er sammenlignbart med navn som Vidkun. Nå husker jeg ikke historisk statistikk på Vidkun, men Adolf var også en vanlig navn med lang historie før ww2. Hvilke navn som blir tabu er ganske tilfeldig - i den helt andre enden av "skalaen" har vi Jesus, som er vel er direkte ulovlig å bruke i Norge, men veldig vanlig i spansktalende land, samtidig som Maria er ett av de vanligste navnene i mange land, også Norge.
Tøytigern Skrevet 1. juni 2014 #952 Skrevet 1. juni 2014 Skjønner ikke hvorfor Vidkun er bannlyst. Syns folk burde begynne å bruke det. Quisling, javel. Det er blitt et begrep med landssviker som synonym. Men Vidkun. Seriøst? Det er er ordinært fornavn. Trist at folk ikke bruker det. Hva med Jonas (Lie), Karl (Marthinsen) og Henry (Rinnan)? Eller Håkon (Meyer), Halvard (Olsen) og Knut (Hamsun)? Disse fornavnene brukes fortsatt... 1
Tøytigern Skrevet 1. juni 2014 #953 Skrevet 1. juni 2014 Det er ikke noe annerledes å kalle et barn for Anders enn å kalle det for Jonas, Henry og Karl...
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2014 #954 Skrevet 6. juni 2014 Hva synes dere om Georg?Anonymous poster hash: 7e20d...593
Millimani Skrevet 6. juni 2014 #955 Skrevet 6. juni 2014 Georg får meg til å tenke på en gammel gubbe...ja fetteren til bestemor han het Georg. Tror han er død. Men Georg blir sikkert populært om noen år det
Gjest lurven Skrevet 7. juni 2014 #956 Skrevet 7. juni 2014 Og for å svare på spørsmålet: Anders hadde nok ikke vært et alternativ her uansett, uavhengig av 22. juli men hvorfor er det ingen som kaller barna sine adolf
Gjesten Skrevet 8. juni 2014 #957 Skrevet 8. juni 2014 Hva synes dere om Georg?Anonymous poster hash: 7e20d...593 Jeg synes det er kjempefint!
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #960 Skrevet 10. juni 2014 Ett av mine absolutt favorittnavn er Eirik, men broren min heter det. Blir det da rart å kalle sønnen min det, eller hva syns dere? Anonymous poster hash: fd021...8bd
Fremhevede innlegg