Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Kun hvis jeg fikk en gutt.

Edit: Ser at tråden jeg svarte i er blitt flettet sammen med den store navnetråden, så det jeg svarte på var altså "ville du kalt barnet ditt Anders?"

Endret av Pringle
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med han over, tenker ikke på 22. Juli når jeg hører navnet.

Anonymous poster hash: e777c...541

Ikke jeg heller, tenker på en venn av broren min som heter det om jeg i det hele tatt tenker over det.

Skrevet

Mens jeg ville aldri kalt en sønn Anders, og stusser to ganger på nordmenn som gjør det også i våre dager... Jeg hadde heller ikke kalt barnet Vidkun, Adolf, Osama, Krekar eller andre navn vi forbinder med terrorisme, ekstremisme og massedrap.

(Jeg har forøvrig aldri vært noen fan av navnet, da jeg utelukkende har kjent kvalme fyrer ved navn Anders)

• Liker 1
Skrevet

Mens jeg ville aldri kalt en sønn Anders, og stusser to ganger på nordmenn som gjør det også i våre dager... Jeg hadde heller ikke kalt barnet Vidkun, Adolf, Osama, Krekar eller andre navn vi forbinder med terrorisme, ekstremisme og massedrap.

(Jeg har forøvrig aldri vært noen fan av navnet, da jeg utelukkende har kjent kvalme fyrer ved navn Anders)

Jeg synes ikke man kan la en gal mann ødelegge et så vanlig norsk navn. Jeg tenker overhodet ikke over det, og jeg kjenner flere som heter Anders. Det er et pent navn, og jeg kunne lett brukt det hvis jeg fikk en sønn.

• Liker 2
Skrevet

Anders er et flott navn, det har en lang historie og er såpass mye brukt gjennom tidene at det ikke er sammenlignbart med navn som Vidkun.

AnonymBruker
Skrevet

Edit: Ser at tråden jeg svarte i er blitt flettet sammen med den store navnetråden, så det jeg svarte på var altså "ville du kalt barnet ditt Anders?"

Er det bare jeg som synes det er en uting å flette alle navnetråder? Det blir totalt uoversiktlig etter en stund. Hadde vært bedre med eget navneforum da, og separate tråder.

Anonymous poster hash: ec016...93f

• Liker 7
Skrevet

Er det bare jeg som synes det er en uting å flette alle navnetråder? Det blir totalt uoversiktlig etter en stund. Hadde vært bedre med eget navneforum da, og separate tråder.

Det er majoritetens oppfatning også, men noen grinete hurper har tydeligvis mast nok på moddene til å få viljen sin...:roll:

• Liker 5
Skrevet

Helt enig, men jeg har forstått at det å klage er som å tale for døve ører.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke man kan la en gal mann ødelegge et så vanlig norsk navn. Jeg tenker overhodet ikke over det, og jeg kjenner flere som heter Anders. Det er et pent navn, og jeg kunne lett brukt det hvis jeg fikk en sønn.

Vi er alle forskjellige, jeg kom bare med min mening... Som sagt har jeg heller aldri likt navnet eller noen som bærer det, så jeg var nok ikke helt objektiv før det satans svinet ødela en bit av sjela mi heller.

Skrevet

Anders er et flott navn, det har en lang historie og er såpass mye brukt gjennom tidene at det ikke er sammenlignbart med navn som Vidkun.

Nå husker jeg ikke historisk statistikk på Vidkun, men Adolf var også en vanlig navn med lang historie før ww2.

Skrevet

Nå husker jeg ikke historisk statistikk på Vidkun, men Adolf var også en vanlig navn med lang historie før ww2.

Hvilke navn som blir tabu er ganske tilfeldig - i den helt andre enden av "skalaen" har vi Jesus, som er vel er direkte ulovlig å bruke i Norge, men veldig vanlig i spansktalende land, samtidig som Maria er ett av de vanligste navnene i mange land, også Norge.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor Vidkun er bannlyst.

Syns folk burde begynne å bruke det.

Quisling, javel. Det er blitt et begrep med landssviker som synonym.

Men Vidkun. Seriøst?

Det er er ordinært fornavn.

Trist at folk ikke bruker det.

Hva med Jonas (Lie), Karl (Marthinsen) og Henry (Rinnan)? Eller Håkon (Meyer), Halvard (Olsen) og Knut (Hamsun)? Disse fornavnene brukes fortsatt...

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke noe annerledes å kalle et barn for Anders enn å kalle det for Jonas, Henry og Karl...

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om Georg?

Anonymous poster hash: 7e20d...593

Skrevet

Georg får meg til å tenke på en gammel gubbe...ja fetteren til bestemor han het Georg. Tror han er død. Men Georg blir sikkert populært om noen år det ;)

Gjest lurven
Skrevet

Og for å svare på spørsmålet: Anders hadde nok ikke vært et alternativ her uansett, uavhengig av 22. juli :)

men hvorfor er det ingen som kaller barna sine adolf

Skrevet

Hva synes dere om Georg?

Anonymous poster hash: 7e20d...593

Jeg synes det er kjempefint!

Skrevet

Hva med Evelina?

Skrevet

Evelina er fint.

AnonymBruker
Skrevet

Ett av mine absolutt favorittnavn er Eirik, men broren min heter det. Blir det da rart å kalle sønnen min det, eller hva syns dere?

Anonymous poster hash: fd021...8bd
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...