Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes begge er fine men med din uttale av Annie ville jeg valgt Ylva. 

Endret av Heisenberg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de to navnene liker jeg Gabriel best.  Kjenner en veldig søt gutt som heter det,  og da blir jo smaken litt påvirket.  Leon synes jeg er harry, som Theo, Matheo, Noah og lignende.  Men hvis dere ikke liker hverandres navn, så ville jeg prøvd å finne et navn som begge liker, ikke at en må gi seg og godta et navn man misliker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gabriel? Huff...mobbing uten tvil blir det. 

Anonymkode: 19d5a...893

Hvorfor mobbing? 

Vi hadde en i klassen som het Renate, hun ble kalt for Rennedrit. Du finner alltids noe å mobbe ut av den minste lille ting om man prøver. Eller Andreas, Andritas. Brith, Dritt. Jeg synes ikke de er typisk «mobbenavn» 😊 

Anonymkode: 50f9f...544

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Høva. Edru nordfra siden du uttaler e-en i Annie?

Anonymkode: 2b2c8...057

Ja 😊

Anonymkode: 5136e...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unger mobber ikke pga navn. De barna som blir mobbet blir mobbet uavhengig av hva de heter. De to som ble mobbet når jeg gikk på skolen på 80 tallet het Nina, Steinar og Erik. 
 

Jeg liker hverken Gabriel, for feminint, eller Leon, for harry. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gabriel og Leon.

Begge er inne på topp 50-lista fra 2018 på ssb.no/navn. Jeg synes dere skal finne et alternativ som er litt mindre populært.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok valgt Gabriel hvis jeg måtte velge mellom de to. Synes Leon er veldig "slapt" og intetsigende, Gabriel har mer karakter. Men det er jo et veldig religiøst navn, og jeg som ikke er kristen ville ikke kalt barnet mitt det. 

Når det gjelder navn må begge foreldrene være enige, så dere bør nok finne på noe annet.

Anonymkode: 91761...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med Leonard, forresten? Det synes jeg er mye finere og mye mer solid enn Leon, samt at man slipper de religiøse assosiasjonene som Gabriel gir.

Anonymkode: 91761...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabriel er terningkast seks for meg, Leon maks to. Men så er jeg vokst opp med Leon Latex. 

Anonymkode: 7f13a...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva med noe norsk? hvorfor skal alt være så internationalt nå om dagen?

Anonymkode: 84525...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Gabriel og Leon.

Hva tenker dere om disse navnene? Jeg og samboer klarer ikke bli enige om navn så vi «krangler» litt på disse to navna her, hehe. Jeg vil gjerne ha Gabriel for synes det klinger ganske greit når jeg sier det og har bare satt meg fast på det, han er veldig imot Gabriel (sikkert fordi han kjenner til noen ekle fyrer med det navnet) og sier at han synes det høres sleskt ut. Han bare liker det ikke så godt, og jeg forstår han sitt synspunkt kind of. På samme måte som jeg ikke liker noen navn for ingen seriøs grunn. 

Jeg har ingen spesielle grunner for at jeg er imot Leon, jeg bare liker Gabriel bedre egentlig. En liten Gabriel, i think its cute. Dessuten så føler jeg alle heter Leon, og det er et lite minus for meg. Er det et faktum, at det er populært? 

Jeg kunne godt tenkt meg noen innspill på hva dere tenker om de navna, på godt og vondt så kaanskje det blir litt enklere for oss å bli enige for vi kommer ingen vei som nå. Det er ikke en brutal sak, en av oss hadde gitt seg ved fødsel og godtatt uten sure miner etterpå. Vi bare finner ikke ut av det nå 🤣 Vi prøvde til og med å finne andre navn enn de to vi har valgt, og alt var bare neineinei. Så da var vi her igjen da 😅 

Ps, vil helst ikke ha dobbeltnavn. Bare et vanlig *navn* *etternavn* navn, hehe. Jeg dør forresten av alle disse «kreative» navna, Nathaniel Amadeus Leon Andersen Gundersen feks. Gurl, what is up with this... 😝 

Anonymkode: 50f9f...544

Gabriel.

Alt dette vil flettes inn i den store navnetråden, og forvirre folk.

Her kunne du ganske enkelt lagt spørsmålet inn i den tråden med en gang, og skrevet ganske enkelt "Gabriel eller Leon?" Uten å ha fire avsnitt under med dine begrunnelser for de to navnene. At du kommer med noe er helt ok, som at du og mannen har ulike meninger, men uansett hører dette innunder en klistret tråd

Jeg kan ikke forstå hvorfor ikke folk kan slutte å spamme ned forumet med slike ekstra navnetråder, når alle travere vet at det er en klistret :opplyser::daane:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig likte ingen av navnene, men smaken er som baken.

 

MEN hva jeg eller andre her synes er jo ikke viktig. Det som er viktig er hva du og mannen din synes. Men du vurderer vel ikke seriøst å gi sønnen din navnet Gabriel hvis mannen din misliker det såpass sterkt? Dere burde jo finne et navn begge liker/er enige om. Greit nok å prøve å overtale han hvis han synes navnet var ok, men ikke når han misliker det.. Jeg synes dere burde prøve å finne flere alternativer å velge i som begge liker :)

Anonymkode: 532ad...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...