Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvilket kjønn vi får enda, men vi har begynt å snakke om navn! Hva syntes dere om navnene Mandius og Morgan? (gutt) Ellinor og Eldbjørg? (Jente)

Anonymkode: 59beb...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva syns dere om Hector. Vi tenkte at gutten i magen må ha litt alternativer til navn. Så vi har valgt et litt mer "feminint" navn, og tenkte at vi må ha et litt mer røslig navn.

Aner jo ikke hvordan han kommer til å se ut, så da er det jo ikke sikkert favorittnavnet passer til han.

Pappaen er høy, bredskuldret og mannemann, men jeg er liten sped og feminin. Så ikke godt å se hvem han tar mest etter da :)

Anonymkode: 11ff3...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/15/2019 at 7:17 PM, AnonymBruker said:

Hva heter lillesøstra til Iris?

Anonymkode: 37ed2...b34

Lisa

Anonymkode: 6a0c8...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.12.2019 den 15.58, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om Hedvig? 😊

Anonymkode: df33b...757

Fint!

På 15.12.2019 den 19.17, AnonymBruker skrev:

Hva heter lillesøstra til Iris?

Anonymkode: 37ed2...b34

Eira synes jeg er fint til Iris :) Evt Eir. 

På 15.12.2019 den 23.51, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvilket kjønn vi får enda, men vi har begynt å snakke om navn! Hva syntes dere om navnene Mandius og Morgan? (gutt) Ellinor og Eldbjørg? (Jente)

Anonymkode: 59beb...fe9

Aldri hørt Mandius, så må venne meg til det. Men sikkert et ok navn. Morgan synes jeg blir for internasjonalt. Ellinor er superfint og Eldbjørg er skikkelig kult! Ville valgt Eldbjørg om det ble jente, får navnet mer alene da. 

Anonymkode: f1b47...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.12.2019 den 22.51, AnonymBruker skrev:

Asbjørn. Ja eller nei? 

Anonymkode: f1b47...de3

Jeg tenker ja. Synes det er fint med de Norske, tradisjonelle navnene. Torbjørn, Vebjørn og Bjørn er også fine alternativer.

Anonymkode: f1b47...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2019 den 23.51, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvilket kjønn vi får enda, men vi har begynt å snakke om navn! Hva syntes dere om navnene Mandius og Morgan? (gutt) Ellinor og Eldbjørg? (Jente)

Anonymkode: 59beb...fe9

Ellinor er det eneste som går. Noe av det verste jeg vet om er sånne Eldbjørg, Asbjørg, Oddbjørg, Torbjørg type navn.

Anonymkode: 1e316...e3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forslag til navn som går til ei storesøster ved navn Emily? 😊

Vi har bare foreløpig noen forslag 😅

Jente: Tuva eller Hedda

Gutt: Isak, Eskil eller Nikolay. 

Synes forsåvidt verken Eskil eller Nikolay klinger fint inntil Emily🙈

Anonymkode: 8f077...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forslag til navn som går til ei storesøster ved navn Emily? 😊

Vi har bare foreløpig noen forslag 😅

Jente: Tuva eller Hedda

Gutt: Isak, Eskil eller Nikolay. 

Synes forsåvidt verken Eskil eller Nikolay klinger fint inntil Emily🙈

Anonymkode: 8f077...2f3

Jeg syns både Tuva og Hedda er veldig fine navn. Av guttenavnene liker jeg Eskil best. Og så syns jeg nesten Nicolay klinger best til storesøsters navn, ut i fra opprinnelsen. Men jeg er egentlig blant dem som ikke syns det er så viktig at søskens navn passer helt sammen. Våre barn har navn fra norrøn mytologi, og folk kommenterer ofte at de passer sammen, men jeg syns nesten de passer for godt. Det viktigste er å velge navn man liker, syns jeg, og kanskje unngå at de rimer, eller egentlig er varianter av samme navnet (som hvis dere skulle valgt Emilia eller Emil).

Anonymkode: 90e12...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns både Tuva og Hedda er veldig fine navn. Av guttenavnene liker jeg Eskil best. Og så syns jeg nesten Nicolay klinger best til storesøsters navn, ut i fra opprinnelsen. Men jeg er egentlig blant dem som ikke syns det er så viktig at søskens navn passer helt sammen. Våre barn har navn fra norrøn mytologi, og folk kommenterer ofte at de passer sammen, men jeg syns nesten de passer for godt. Det viktigste er å velge navn man liker, syns jeg, og kanskje unngå at de rimer, eller egentlig er varianter av samme navnet (som hvis dere skulle valgt Emilia eller Emil).

Anonymkode: 90e12...898

Nei, det blir absolutt ikke noe Emil eller Emilia 😅 Er vel kanskje ikke så opptatt at de "passer" sammen i den forstand. Men heller at det ikke føles tungvint å si navnene sammen. Jentenavn er greit, men synes det er uhyre vanskeligere med guttenavn.

Anonymkode: 8f077...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, hobbykokken said:

Hva tenker dere om navnet Bernhard? Er redd det er et mobbenavn, men klarer ikke finne ut hvordan 😅

Et godt, gammelt navn som fint kan fiskes opp av skuffen igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, hobbykokken skrev:

Hva tenker dere om navnet Bernhard? Er redd det er et mobbenavn, men klarer ikke finne ut hvordan 😅

Beinhard? St.Bernhard om det blir en stor gutt..? 

Anonymkode: 64290...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beinhard? St.Bernhard om det blir en stor gutt..? 

Anonymkode: 64290...6d9

Uff, ja. Nettopp noe sånne vitser jeg tenkte litt på å unngå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Prudence said:

Jentenavn som passer til Theodor? Gjerne på T, men ikke det viktigste. Og gjerne noe som kan fungerer internasjonalt 😊

Tale, Tiril, Lotte, Ulrikke, Taran, Tomine

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Navnet Andor? Gammelt norsk guttenavn.

Anonymkode: c528e...f59

Satt akkurat og tenkte på det navnet selv. Venter en gutt, og er blank. Andor gir meg gode assosiasjoner. Er fra Hedmark, og tenker på en gammal, grom og god mann fra bygda ☺️

Kan hende det er skivebom på dine ønsker, men ikke noe feil i mine ører. Snarere tvert imot. 

Anonymkode: f1b47...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Satt akkurat og tenkte på det navnet selv. Venter en gutt, og er blank. Andor gir meg gode assosiasjoner. Er fra Hedmark, og tenker på en gammal, grom og god mann fra bygda ☺️

Kan hende det er skivebom på dine ønsker, men ikke noe feil i mine ører. Snarere tvert imot. 

Anonymkode: f1b47...de3

Jeg syns det er veldig fint, men redd det kan vris på til noe slemt (?)

Anonymkode: c528e...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er veldig fint, men redd det kan vris på til noe slemt (?)

Anonymkode: c528e...f59

Har litt dårlig fantasi nå kjente jeg... Hva skulle det vært? Noe det rimer eller ligner på? 

Anonymkode: f1b47...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Navnet Andor? Gammelt norsk guttenavn.

Anonymkode: c528e...f59

Føler det «mangler» noe på en måte. I vår dialekt blir navnet uttalt «flatt» liksom. Hva med f.eks Ansgar?

Anonymkode: dbe16...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...