Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Marte, Julie, Oline, Jenny, Amalie og Olave går igjen i min familie.

Anonymkode: a4c31...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om navnet Irene? Kanskje litt gammeldags, men mulig det kan bli bedre som et mellomnavn eller en annen vri? 

Anonymkode: c4d0f...a3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om navnet Irene? Kanskje litt gammeldags, men mulig det kan bli bedre som et mellomnavn eller en annen vri? 

Anonymkode: c4d0f...a3d

Fint, mitt navn det 😊

Anonymkode: 5f1ea...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om navnet Irene? Kanskje litt gammeldags, men mulig det kan bli bedre som et mellomnavn eller en annen vri? 

Anonymkode: c4d0f...a3d

Jeg elsker dette👍👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en søt dame som heter Minken, så nå har jeg begynt å like det navnet :) ikke så mange som heter det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.11.2019 den 19.05, AnonymBruker skrev:

Hva kan jeg kalle bror/søster til Johannes?😊 Noen tips? Trenger ikke være religiøst navn

Anonymkode: 01194...8b6

Eva, Marie, Kornelia, Karoline. 

Anonymkode: feeb4...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2019 den 19.35, AnonymBruker skrev:

Kan dere liste opp de fem fineste guttenavnene dere vet? Trenger inspirasjon og er open minded. 

Anonymkode: f1b47...de3

Aslak, Sivert, Sjur, Jeremias og Ask :) 

Anonymkode: feeb4...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, WhiteSwan skrev:

Vet om en søt dame som heter Minken, så nå har jeg begynt å like det navnet :) ikke så mange som heter det

Tilfeldigvis Hotel Cæsar Vilde? :P 

Anonymkode: 1e316...e3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om navnet Indianna/Indianne? For de som er i tvil er det altså et kvinnenavn, norsk som sådan ;)

Anonymkode: aabf7...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg kalle dattera mi for Anna, når jeg selv heter Hanna? Eller, jeg kan jo det, men er det veldig rart? Synes det er så fint navn. 

Anonymkode: df33b...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg kalle dattera mi for Anna, når jeg selv heter Hanna? Eller, jeg kan jo det, men er det veldig rart? Synes det er så fint navn. 

Anonymkode: df33b...757

Litt. Også finnes det ikke et kjedeligere navn enn Anna.

Anonymkode: 1e316...e3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.12.2019 den 20.59, AnonymBruker skrev:

Kan jeg kalle dattera mi for Anna, når jeg selv heter Hanna? Eller, jeg kan jo det, men er det veldig rart? Synes det er så fint navn. 

Anonymkode: df33b...757

Blir litt vanskelig i lengden fordi det rimer 

Anonymkode: feeb4...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/29/2019 at 11:42 PM, tussi680 said:

He

Rams opp noen gamle dame/ jentenavn som ble brukt før, sånn ca årsskifte mellom 18 og 1900 tallet f.eks.

Elisa

Kristine

Berthe

Alvilda

Augusta

Hanny

Henny

Fredrikke

Emilie

Bergliot

Borgny

Sofie

Marie

Margit

Kristi

Madli

Magdele

Johanna

On 12/3/2019 at 8:59 PM, AnonymBruker said:

Kan jeg kalle dattera mi for Anna, når jeg selv heter Hanna? Eller, jeg kan jo det, men er det veldig rart? Synes det er så fint navn. 

Anonymkode: df33b...757

Tja... Folk kaller jo ellers opp seg selv på barna sine i sjeldne tilfeller, så det er da bare å kjøre på

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 12/3/2019 at 8:59 PM, AnonymBruker said:

Kan jeg kalle dattera mi for Anna, når jeg selv heter Hanna? Eller, jeg kan jo det, men er det veldig rart? Synes det er så fint navn. 

Anonymkode: df33b...757

 Jeg syns det reddes av at Anna og Hanna uttales med ulikt trykk - Anne og Hanne hadde vært verre i så måte. Om du liker det hadde jeg kjørt på. 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Linus... venter en gutt på senvinteren og har så lyst til å kalle han det. Så var det noen som sa at det er fint på en liten gutt, men ikke på en voksen mann...og da ble jeg i tvil. Hva tenker dere?

Anonymkode: 60d90...0ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker pinglegutt. Men uansett hva folk tenker så er det personen som preger navnet, ikke navnet som preger ungen. Folk lærer seg å like navn når de blir kjent med ungen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

...Linus... venter en gutt på senvinteren og har så lyst til å kalle han det. Så var det noen som sa at det er fint på en liten gutt, men ikke på en voksen mann...og da ble jeg i tvil. Hva tenker dere?

Anonymkode: 60d90...0ea

Er ikke veldig fan av navnet, men det er meg da. Syns ikke det passer dårligere til en voksen mann enn en liten gutt da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...