Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
12 timer siden, Fersken90 skrev:

Hva synes dere om guttenavnet Selmer? :)

Liker det godt :) 

Anonymkode: 62ad3...b8c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 timer siden, Fersken90 skrev:

Hva synes dere om guttenavnet Selmer? :)

Det er et etternavn. 

Anonymkode: 89e96...2dc

• Liker 3
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er et etternavn. 

Det er både et fornavn og et etternavn. I likhet med f.eks Magnus, Aase, Roald, Helge, Hilde og Bjørn (sjekk ssb.no). 

Selmer er fint, synes jeg. 👍:)

• Liker 3
Skrevet

Hva heter lillesøsteren eller lillebroren til Josef? Gjerne litt eksotiske navn da fars familie er arabisk

Anonymkode: eb139...3f6

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva heter lillesøsteren eller lillebroren til Josef? Gjerne litt eksotiske navn da fars familie er arabisk

Jasmin :)

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Elena, Alena, Aleena, Helena, Amela, Neela (?), Nina, Venke, Amina, Noora/Noor, Ayla og Ayiah 😊

Anonymkode: d7c11...2b0

Skrevet

Er det rart å ha tre barn, hvor de to eldste har litt lange navn (8-9 bokstaver) med tre stavelser, og sistemann heter bare Ole? Når jeg sier det høyt høres det for meg som to stavelser, altså O-le. 

Anonymkode: 36c87...443

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meriana 😍

Skrevet
På 14.9.2019 den 13.02, Ullvott skrev:

Det er både et fornavn og et etternavn. I likhet med f.eks Magnus, Aase, Roald, Helge, Hilde og Bjørn (sjekk ssb.no). 

Selmer er fint, synes jeg. 👍:)

Er litt "følsom" på det siden mitt etternavn også blir brukt som fornavn (ikke Selmer altså :P ), men etternavnstradisjonen er myyyye lenger enn fornavnstradisjonen. Det gjelder forresten de fleste navn som både brukes som etternavn og fornavn - navnene er opprinnelig etternavn, og har først blitt fornavn i nyere tid. Det er en litt amerikansk tradisjon, dette med å bruke etternavn som fornavn. Synes ikke noe særlig om det.

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det rart å ha tre barn, hvor de to eldste har litt lange navn (8-9 bokstaver) med tre stavelser, og sistemann heter bare Ole? Når jeg sier det høyt høres det for meg som to stavelser, altså O-le. 

Mitt første barn har et langt navn, og jeg vurderte Jon til nummer to, synes det er et veldig fint navn, men kom til slutt til at det ble "for lite" i forhold til den andres navn. 

Det kommer jo litt an på hva slags navn de andre har. Er det veldig "sterke" navn med mye konsonanter, blir Ole kanskje litt puslete i forhold. Er de andre navnene mer "myke" og med mye vokaler, er kanskje ikke forskjellen så stor likevel.

Skrevet

Mitt første barn har et langt navn, og jeg vurderte Jon til nummer to, synes det er et veldig fint navn, men kom til slutt til at det ble "for lite" i forhold til den andres navn. 

Det kommer jo litt an på hva slags navn de andre har. Er det veldig "sterke" navn med mye konsonanter, blir Ole kanskje litt puslete i forhold. Er de andre navnene mer "myke" og med mye vokaler, er kanskje ikke forskjellen så stor likevel.

Det er relativt myke navn, L i begge, og S på det ene. Så vet ikke helt om Ole passer inn? Mannen har visst holdt hemmelig at det er det fineste navnet han vet om, og siden jeg bestemte forrige kunne jeg tenkt meg å glede han med det navnet nå. Men det virker litt kort i forhold til de andre (i kategorien Malene)

Skrevet
On 9/9/2019 at 8:44 PM, AnonymBruker said:

Ønsker forslag på robuste guttenavn ☺️

Anonymkode: f1b47...de3

Sverre og Eirik

Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Nora
Salma ( uttales Selma)
Mariama
Anna
Aminata
Mariama
Leila

...klarte noen jentenavn iallefall

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ikke det, men jeg syns egentlig ikke at det er så veldig viktig at søskens navn passer sammen. For meg er det viktigere å velge navn man liker godt, kanskje navn som betyr noe spesielt for foreldrene. Sånn sett syns jeg det høres fint ut å velge favorittnavnet til mannen denne gangen, som jeg så lenger ned her at det var :) 

Anonymkode: 90e12...898

Skrevet

Ina eller Ida?

Anonymkode: 7a05f...fd7

Skrevet

Jeg syns ikke det, men jeg syns egentlig ikke at det er så veldig viktig at søskens navn passer sammen. For meg er det viktigere å velge navn man liker godt, kanskje navn som betyr noe spesielt for foreldrene. Sånn sett syns jeg det høres fint ut å velge favorittnavnet til mannen denne gangen, som jeg så lenger ned her at det var :) 

Anonymkode: 90e12...898

Ja, jeg visste ikke at det navnet var noe han hadde som favoritt, tror han har tenkt at det er uaktuelt uansett. Så når han først sa det, så føler jeg for å bruke det også. Og dobbeltnavn vil vi ikke ha, ingen av de andre har det. Takk for svar! :) 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det minner meg om noe noen jeg kjenner gjorde med sine tre unger av samme kjønn. Nr.1 het noe lignende som Georgina. Sjeldent og langt. Så kom nr.2: Felicia. Litt kortere og mer vanlig, men fremdeles sjeldent. Så kom nr 3: Anna. Kjempevanlig og kjedelig. 

Tenker at dette paret håpet på gutten sin, men så kom jente etter jente og nr.3 fikk bare et navn for å få et navn. Teit tankegang, men ja; tenker slik.

Anonymkode: 1e316...e3c

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det minner meg om noe noen jeg kjenner gjorde med sine tre unger av samme kjønn. Nr.1 het noe lignende som Georgina. Sjeldent og langt. Så kom nr.2: Felicia. Litt kortere og mer vanlig, men fremdeles sjeldent. Så kom nr 3: Anna. Kjempevanlig og kjedelig. 

Tenker at dette paret håpet på gutten sin, men så kom jente etter jente og nr.3 fikk bare et navn for å få et navn. Teit tankegang, men ja; tenker slik.

Anonymkode: 1e316...e3c

Her er det forskjellig kjønn, men det er jo litt som du sier, eldste gutt fikk fineste guttenavnet vi visste om, eldste jente fikk fineste jentenavnet 😛 

Skrevet

Jeg liker Victor, men får ikke med meg samboer, og syntes kanskje selv det er for ti-på-topp-navn. Forslag til samme «kategori» som kanskje ikke er like poppulært? 

Anonymkode: 358e4...1fc

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Ina eller Ida?

Anonymkode: 7a05f...fd7

Ina :) 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...