Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Turid?

Det er snakk om oppkalling. Vet det er litt kjerringnavn, men er det helt håpløst? Vi vurderer et mellomnavn for å gjøre det enklere for henne hvis navnet skulle bli helt håpløst...

Anonymkode: 81884...917

Jeg kjenner ei Turid på min egen alder (tidlig i 30-åra) som er ei veldig koselig dame, så jeg har positive assosiasjoner til navnet. 

Jeg kan tenke meg at det er en del som umiddelbart vil tenke "kjerringnavn" eller at det er rart på et barn, og så er det en del som meg, som kjenner flotte Turid eller Turi'er og egentlig liker navnet. Assosiasjoner vil endres når man møter ei lita jente med navnet, tenker jeg. Og egentlig er det jo et navn som ligner på Astrid, Sigrid og Ingrid som er populære nå :) 

Anonymkode: 90e12...898

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Turid?

Det er snakk om oppkalling. Vet det er litt kjerringnavn, men er det helt håpløst? Vi vurderer et mellomnavn for å gjøre det enklere for henne hvis navnet skulle bli helt håpløst...

Koselig navn, vet ikke om noen under trettifem som heter det, men flere over, og alle er steke, fine damer. Kjør på! Syns dobbeltnavn her er vanskelig, men hva med Turid Oline, Turid Mathilde, Turid Margrethe, Anne Turid eller Liv Turid?

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Turid?

Skikkelig kjærring.

Anonymkode: 1e316...e3c

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Turid?

Synes det er et flott navn jeg! Skjønner ikke hvorfor Turid ikke er greit, mens Tiril er superpopulært. Det er veldig like lyder i begge navnene. Samme med Toril. Så jeg sier kjør på :) 

Anonymkode: 36c87...443

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Turid?

Grøss... 😬 Hva med en «oppkalling» som Tuva? 

Anonymkode: 64290...6d9

Skrevet

Turid er jo så gammelt at det snart blir kult :) Enkelt og pent. 

Anonymkode: 62ad3...b8c

• Liker 3
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Turid?

Om noen år blir det populært igjen :) Kjør på!

• Liker 2
Skrevet
På 31.8.2019 den 16.30, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker meg ett forslag på ett fint og koselig jentenavn som slutter på en konsonant. 

Anonymkode: bec17...b54

Ingen

Skrevet
På 31.8.2019 den 16.30, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker meg ett forslag på ett fint og koselig jentenavn som slutter på en konsonant. 

Magda

Olga

Gerda

Hilda

Kanutte

Anonymkode: 53169...3fc

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Magda

Olga

Gerda

Hilda

Kanutte

Anonymkode: 53169...3fc

Alle de slutter på en vokal 🙃

Anonymkode: e1e20...d90

• Liker 6
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen

Agnes, Iris, Astrid, Hedvig, Esther, Frigg, Annabell, Isabell, Ariel, April, Aileen, Ann, Ellinor, Solveig 

Skrevet (endret)
On 8/31/2019 at 4:30 PM, AnonymBruker said:

Iben
Miriam
Tiril
Linn
Maren
Anniken
Ruth
Malin
Lillian
Margaret
Elisabet
Emmelin
Ingeborg

Endret av Millimani
Skrevet

Liker Ellinor godt men tenker så mye på Telinor.

Skrevet
På 1.9.2019 den 22.57, Snurrepurre skrev:

Agnes, Iris, Astrid, Hedvig, Esther, Frigg, Annabell, Isabell, Ariel, April, Aileen, Ann, Ellinor, Solveig 

14 timer siden, Millimani skrev:

Iben
Miriam
Tiril
Linn
Maren
Anniken
Ruth
Malin
Lillian
Margaret
Elisabet
Emmelin
Ingeborg

Hvilket navn av disse liker du best?

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingeborg, Solveig og Astrid. I tillegg Ingrid, Sigrid og Margot. 

• Liker 1
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Ett forslag ja :fnise: 

Da må jeg velge Anniken :) 

• Liker 1
Skrevet

Vi har svensk familie men de hadde ikke hørt om navnet Tiril før. Betyr Tiril noe på svensk? Trodde bare det var populært i Sverige når navnet er på topplistene i Norge. 

Skrevet

Tanker om navnet Alba? Klarer ikke bestemme meg om det er litt søtt, eller helt fjernt

Skrevet

Guttenavn på tre stavelser som passer med Marius? Gjerne litt gammelt, men ikke topp 50. 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Guttenavn på tre stavelser som passer med Marius? Gjerne litt gammelt, men ikke topp 50. 

Theodor & Severin

Anonymkode: 64290...6d9

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...