Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 5.7.2019 den 13.44, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på navnet Enny Alice, har ei grandtante med det navnet og synes det er så fint 😊 Men usikker på om det er best å bruke Enny alene eller sammen med et annet navn😊

Anonymkode: d7c11...2b0

Enny Alice var et nydelig navn! 

Hvis du vil vri litt på det kan du jo bruke Emmy Alice eller Anny Alice. 

Anonymkode: 6c4ca...38f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 6.7.2019 den 13.46, AnonymBruker skrev:

Hva er det fineste navnet dere vet på fire bokstaver? 

Anonymkode: 7a05f...fd7

Guro

Ylva

Ebba

Ådne

Olav

AnonymBruker
Skrevet
På 5.7.2019 den 22.39, Minan skrev:

Merle, Mina

carla eller clara (dog jeg synes de ser mye penere ut skriftlig med k) 

Karla er et nydelig navn. Fungerer jo og med Carla. 

Liker og Clara. Og Karna er jo i samme sjanger. 

Merle har jeg aldri hørt og ville nok styrt unna. Mina er søtt. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva heter lillebror/søster til Olava?

Anonymkode: dbe16...546

Skrevet

Forslag til guttenavn som UTTALES relativt likt på norsk og engelsk, som ikke er bibelske navn (typ Lucas, Daniel, Thomas) og heller ikke veldig lange navn (typ Alexander, William og lignende)? (Flerspråklig familie; vi har mange kandidater på jentesiden men sliter skikkelig med guttenavn!)

AnonymBruker
Skrevet

Tim og Finn uttales helt likt :) 

Ellers kommer jeg på mange som er vanlige både på norsk og engelsk, men som ikke uttales heelt likt.. Som Felix, Dan, Simon, Tom, Chris, Adrian, Leo, Oliver, Aksel, Alex, Eric, Henry, Oscar, Liam, Isac, Lloyd, Ruben, Frank, Dennis, Casper, Olav :)

Anonymkode: 62ad3...b8c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om Evy Kristine? 

Anonymkode: 7ce4a...c7c

• Liker 2
Skrevet (endret)

Mari 💕

På 5.7.2019 den 20.06, AnonymBruker skrev:

Prøver igjen, hva syns dere om Anneli ?

Anonymkode: 5f1ea...beb

Veldig flott! Er på navnelisten min hvis vi skulle få flere barn😁

Jeg er litt opptatt av at navnene til barna mine skal passe dem i voksen alder også da de største delen av livet sitt er voksne mennesker. Og jeg vil jo alller helst at de skal bære navnet sitt med stolthet!:) Kunne aldri falt meg inn å kalle barna mine Nathaniel, Sander, Nora eller Minni og i den gata der... og Anneli er veldig fint til både barn og voksen synes jeg😊

Endret av Sizz-
AnonymBruker
Skrevet
På 2.7.2019 den 20.17, AnonymBruker skrev:

Det er et av de aller vanligste navnene i Norge.. så vanlig er det ja :P 

Anonymkode: c4123...df3

Vanlig på oss som er født på 70/80/90 tallet ja. Men ikke så vanlig å døpe barna sine det nå for tiden. Er jo liksom så «ut», for alle skal jo hete Sara, Emma, Nora og Leah.... 

Jeg synes Camilla er fint jeg:) 

• Liker 1
Skrevet

Anna

Alma

Elly

Erik

Gard

Hugo

Iver

Elfi

Else

June

Live

Nora

Tale

Ylva

AnonymBruker
Skrevet
På 24.6.2019 den 0.33, AlkoMann skrev:

Preben har alltid vært et vakkert guttenavn .

Preben Pengehaug

Anonymkode: 53169...3fc

Skrevet
11 timer siden, Sizz- skrev:

Mari 💕

Veldig flott! Er på navnelisten min hvis vi skulle få flere barn😁

Jeg er litt opptatt av at navnene til barna mine skal passe dem i voksen alder også da de største delen av livet sitt er voksne mennesker. Og jeg vil jo alller helst at de skal bære navnet sitt med stolthet!:) Kunne aldri falt meg inn å kalle barna mine Nathaniel, Sander, Nora eller Minni og i den gata der... og Anneli er veldig fint til både barn og voksen synes jeg😊

Jeg skjønner hva du mener, men Nora er et gammelt og verdig navn, synes jeg. Ibsen har jo til og med brukt det. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vanlig på oss som er født på 70/80/90 tallet ja. Men ikke så vanlig å døpe barna sine det nå for tiden. Er jo liksom så «ut», for alle skal jo hete Sara, Emma, Nora og Leah.... 

Ikke spesielt kult å hete det samme som mødrene til samtlige av venninnene heller da.. eller tantene.. :P 

Anonymkode: 64290...6d9

• Liker 5
Skrevet
10 timer siden, Bøttemedhull skrev:

Jeg skjønner hva du mener, men Nora er et gammelt og verdig navn, synes jeg. Ibsen har jo til og med brukt det. 

Enig i at det var det før ja. Men navnetoppen greier å ødelegge mange fine navn synes jeg. Navnene mister magien i seg når «alle» skal hete det, blir liksom så upersonlig. Det er nå min mening 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke spesielt kult å hete det samme som mødrene til samtlige av venninnene heller da.. eller tantene.. :P 

Ikke noe problem det vel så lenge navnet er fint og ikke er Linda, Mona eller Laila.. ;) 

Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Det er fint, men passer ikke på et barn i dag. Er ikke et gjennomgående navn som f.eks. Anna eller Ingrid. Jeg har selv et navn som hadde sin storhetstid mellom 1950 og 1970 en gang før det gikk nærmest rett til bunns. Iallefall opplever jeg uhyre sjeldent å treffe andre på min alder som heter det samme som meg, og jeg er født på 1980-tallet.Syntes ikke det var så gøy i min barndom og ungdom at jeg hadde lærere med samme navn som meg, eller at andre på min alder hadde mødre og tanter med samme navn som meg

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som en elev på barneskolen her som heter Aud. 

Anonymkode: adb87...956

Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Som en elev på barneskolen her som heter Aud. 

Anonymkode: adb87...956

Aud er et bestemor/oldemor-navn. Om ikke så altfor mange årene kan det fort være i vinden igjen ;) 

Skrevet

Hva synes dere om jentenavnet Linde?

Skrevet
2 hours ago, Lorieen said:

Hva synes dere om jentenavnet Linde?

Liker det ikke. Vet at det er et jentenavn ja, men fram til jeg plutselig fant ut det så var det et etternavn i mine ører, og det er det fortsatt 

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...