Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 16.6.2019 den 18.18, AnonymBruker skrev:

Vi vurderer Johan som et mellomnavn, noen forslag til hva vi kan ha foran? 

Anonymkode: 0824a...39a

Felix Johan

Henry Johan

Anonymkode: d7c11...2b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
On 6/23/2019 at 3:45 PM, AnonymBruker said:

Jeg ønsker å bruke et kitt gammelt og "glemt" norsk navn til barnet i magen (vet ikke kjønn enda). Av guttenavn liker jeg godt Viljar og Mandius. Andre tips til guttenavn i samme gate?

Jentenavn er jeg veldig usikker! Liker godt Ellinor og Mathilde, men de er vel nokså vanlige nå? :) Andre tips til jentenavn?

Anonymkode: 59beb...fe9

23 hours ago, Millimani said:

Ellinor og Matilde er flotte jentenavn :) 

Leif
Gunnar
Knut
Jens
Arne
Peder
Bernhard
Olai
Erling
Haldor

Ruth
Magdele
Alvilda

Ingeborg
Margit
Solfrid
Elisa
Turid
Gerd

20 hours ago, AnonymBruker said:

De som er «glemt» er jo navn som ikke er helt i vinden igjen enda.. Typisk litt hardere enn Ellinor, Mathilde, Olivia osv. som er poppis nå. Et godt, gammelt navn er Harriet :) Av guttenavn, i samme gate som Mandius, har man Celius :) 

Flere forslag: Petra, Severine, Berta, Olene, Serine, Oktavia, Agnethe, Tobine, Thordis, Gurine, Ofelia, Lava, Palmine, Gunhilde, Borghild, Hjørdis, Edith.. 

Torkel, Tollak, Eilert, Bertil.. Når jeg ser i slektsbøker og navnetellinger bakover i tid så er det MYE de samme navnene aom går igjen! Og som også er vanlige i dag. Eller så er det en haug med sære navn som sikkert bare 1-2 i Norgenshistorien har vært døpt 😂 

Anonymkode: 62ad3...b8c

Mange gode forslag her :) Jeg har allerede svart på det spørsmålet, men nå må jeg bare framheve Magdele og Alvilda igjen ❤️ Det er ni kvinner som heter Alvilda, og  åtte som heter Magdele ifølge SSB sin navnestatistikk. Så det er på høy tid at de kommer opp av skuffen igjen :) Min ene oldemor het Magdeli, det er det 11 kvinner som heter nå, men jeg foretrekker Magdele. Et av min oldemors barnebarn heter det og er enn så lenge blant de åtte som bærer det navnet. Olanda er også et gammelt kvinnenavn, jeg husker det fra et gamlehjem jeg besøkte en del ganger da jeg var liten. Pleide å være med en som var en form for besøksvenn der. Fire kvinner i Norge i dag som heter det, så det er jo enda sjeldnere. 

Så har du de jentenavnene som er "inspirerte" av guttenavn. Varianter heter det kanskje. Fredrikke, Kristiane, Augusta for å ha nevnt noen.

Skrevet

Hvilket navn passer som mellomnavn til Andrea? 

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, Unisquirrel skrev:

Hvilket navn passer som mellomnavn til Andrea? 

Andrea Elea? 

Andrea Louise? 

Andrea Sofie? 

Andrea Mathea? 

Anonymkode: 64290...6d9

AnonymBruker
Skrevet
På 23.6.2019 den 15.45, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker å bruke et kitt gammelt og "glemt" norsk navn til barnet i magen (vet ikke kjønn enda). Av guttenavn liker jeg godt Viljar og Mandius. Andre tips til guttenavn i samme gate?

Jentenavn er jeg veldig usikker! Liker godt Ellinor og Mathilde, men de er vel nokså vanlige nå? :) Andre tips til jentenavn?

Anonymkode: 59beb...fe9

Vet om ei som heter Fie Alette :) begge er uvanlige og gamle navn! 🙂 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet om ei som heter Fie Alette :) begge er uvanlige og gamle navn! 🙂 

Det minner meg på navnet Taletta, som er i samme kategori :) Vet faktisk om flere som heter dette, men det er vel egentlig ganske sjelden.

Anonymkode: 62ad3...b8c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om navnene Betty, Nelly, Alida, Sigfrida, Alvilde, Coraline, Eivor, Dorte, Agnes, Venke, Line og Mia?

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om navnene Betty, Nelly, Alida, Sigfrida, Alvilde, Coraline, Eivor, Dorte, Agnes, Venke, Line og Mia?

Liker Alida, Alvilde og Dorte. 

Betty, Nelly, Sigfrida, Coraline og Eivor blir litt for spesielt for min smak, men det er sikkert fordi jeg syns navnene er uvant. Tror det er sånne navn som man kan like godt om man hører det noen ganger.

Agnes, Venke, Line og Mia syns jeg bare er litt kjedelige navn... og mye brukt for noen tiår siden.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for din mening. Hva med Lotte eller Selina? Det er mange fine navn. 

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Liker Nelly (evt. Nellie), Alida, Alvilde (eller Alvilda) og Mia

AnonymBruker
Skrevet

Lotta :) 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lotta :) 

Veldig fint :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eira eller Emmi?

Anonymkode: 7a05f...fd7

AnonymBruker
Skrevet

Eller Eiril eller Eirin?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eira eller Emmi?

Eira. Kjenner en hund som heter Emmi, så for meg er det et hundenavn. 

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Eira eller Emmi?

Liker begge, men ville skrevet Emmy, ikke Emmi.

AnonymBruker
Skrevet
På 25.6.2019 den 23.42, AnonymBruker skrev:

Jeg liker Nellie(skrivet på denne måten), Alida, Alvilde, Eivor, Dorte og Agnes :) 

Anonymkode: 1e316...e3c

AnonymBruker
Skrevet

Hva med Erle? 

Anonymkode: 253fd...b75

Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Eira eller Emmi?

Syns Eira er fint!  Eir er enda litt finere.

AnonymBruker
Skrevet
På 20.6.2019 den 14.05, AnonymBruker skrev:

Veldig fint! Vi bor ikke i Norge - her i UK har jeg møtt noen babyer med det navnet, særlig fra franske familier! 

Anonymkode: 5020c...367

Takk for tilbakemeldinger til alle som svarte på Margot-navnet! Gjorde meg tryggere på navnet, selv om det også var noen som ikke likte det så godt. Står mellom Astrid og Margot, og bikker mot Margot ☺️

Anonymkode: f1b47...de3

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...