Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Imre

Mika

Kian

Yme

Aiden

Marlo

Evander

Konstantin

Apollo

Crispin

Ervin

Darvin

Emerik

Hugo

Ivo

Abel

Jonus

Leopold

Malvin

Milo

Otis

Timian

Sakarias

Anonymkode: bdf23...303

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Elida og Jens ❤️ 

Anonymkode: f3284...93e

Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Hei.

Lurer på om Selma og Ulrik passer sammen? Liker ikke typisk kjedelige navn som Aleksander, Bjørnar, Eirik hvis dere skjønner. Trenger et som er litt annerledes. 

Anonymkode: 3bb58...717

Selma og Ulrik er en fin kombinasjon :) 

22 hours ago, AnonymBruker said:

Tips: Navn som er lette å rope sammen i en streng tone. :ler:

Anonymkode: a5848...aa8

Eeee-mil! :laugh:

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor barnets hudfarge skal avgjøre hva han/hun skal hete? Hvis dere bor i Norge har det vel ingenting å si at deres genetiske opphav er kinesisk, barnet bør få et navn som passer i landet han/hun skal bo i, ikke landet som foreldrenes gener kommer fra.

Anonymkode: 89e96...2dc

Du har helt rett. Tenker kanskje bare litt langt. Du vet, mobbing og slik. Men du har rett🤗👍🏻

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Adeline :)

Anonymkode: e1e20...d90

Adeline blir sterkt vurdert👍🏻😊

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags stil er søstra til Iris? Siden dere snakker om stil her. 

Anonymkode: 7a05f...fd7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å bruke et kitt gammelt og "glemt" norsk navn til barnet i magen (vet ikke kjønn enda). Av guttenavn liker jeg godt Viljar og Mandius. Andre tips til guttenavn i samme gate?

Jentenavn er jeg veldig usikker! Liker godt Ellinor og Mathilde, men de er vel nokså vanlige nå? :) Andre tips til jentenavn?

Anonymkode: 59beb...fe9

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker å bruke et kitt gammelt og "glemt" norsk navn til barnet i magen (vet ikke kjønn enda). Av guttenavn liker jeg godt Viljar og Mandius. Andre tips til guttenavn i samme gate?

Jentenavn er jeg veldig usikker! Liker godt Ellinor og Mathilde, men de er vel nokså vanlige nå? :) Andre tips til jentenavn?

Viljar er det eneste norske navnet blant dem du lister opp. Mandius har jeg aldri hørt.

Mathilde har vært vanlig i minst 30 år. Ellinor har også blitt veldig populært de siste ti årene, sjekk ssb. Kurven går rett i været fra ca. 2005. Veldig lurt å sjekke ssb, generell oppfordring, er mange som tror et navn er mer sjeldent eller mer vanlig enn det er.

Anonymkode: 89e96...2dc

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags stil er søstra til Iris? Siden dere snakker om stil her. 

Sofia/Sofie, Hermine, Noelle, Tiril, Aurora/Aurore/Eurora, Mathilde, Luna, Linde, Ea, Lerke, Cornelia og Tilje er navn jeg syntes kan gå sammen med Iris. Ikke alle er samme «stil», men er fine sammen. 🙂

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Severine er fint, og litt uvanlig (er vel helst Severin som  begynner å ta seg opp) 🙂 ellers; Teodora, Gustava, Elfrida, Regine, Rikke :) 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Viljar er jo ikke glemt?? Vet om mange små gutter med det navnet :) 

Hva med Valdemar, Klaus, Noe, Tore, Ananias(jeg personlig digger dette navnet!), Melchior, Absalon, Torbjørn, Gustav, Halvor, Embret, Ellev, Harald?

Anonymkode: 1e316...e3c

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Ellinor og Matilde er flotte jentenavn :) 

Leif
Gunnar
Knut
Jens
Arne
Peder
Bernhard
Olai
Erling
Haldor

Ruth
Magdele
Alvilda
Ingeborg
Margit
Solfrid
Elisa
Turid
Gerd

AnonymBruker
Skrevet

Jentenavn kan være Konstanse, Jørgine, Jensine, Alma, Alette, Harriet, Oline, Anine, Hedvig, Mali, Emerense, Iselilja, Henrikke, Anea, Pernille.

Anonymkode: 1e316...e3c

AnonymBruker
Skrevet

Amadeus, Marselius, Selmer

Anonymkode: dbe16...546

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Greger

Gustav

Tidemann

Tellef

Erlend

Iver

Else

Albertine

Fredrikke

Inga

Lise

Oline

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg fikk barn igjen nå: 

jente = Konstanse

gutt = Edvin

Anonymkode: adb87...956

AnonymBruker
Skrevet
On 6/21/2019 at 9:58 PM, AnonymBruker said:

Hei.

Lurer på om Selma og Ulrik passer sammen? Liker ikke typisk kjedelige navn som Aleksander, Bjørnar, Eirik hvis dere skjønner. Trenger et som er litt annerledes. 

Anonymkode: 3bb58...717

Ulrik er et kjempefint navn, men tror sjansen er større for at han er eneste Bjørnar enn eneste Ulrik i klassen 🤣

Anonymkode: 5020c...367

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

De som er «glemt» er jo navn som ikke er helt i vinden igjen enda.. Typisk litt hardere enn Ellinor, Mathilde, Olivia osv. som er poppis nå. Et godt, gammelt navn er Harriet :) Av guttenavn, i samme gate som Mandius, har man Celius :) 

Flere forslag: Petra, Severine, Berta, Olene, Serine, Oktavia, Agnethe, Tobine, Thordis, Gurine, Ofelia, Lava, Palmine, Gunhilde, Borghild, Hjørdis, Edith.. 

Torkel, Tollak, Eilert, Bertil.. Når jeg ser i slektsbøker og navnetellinger bakover i tid så er det MYE de samme navnene aom går igjen! Og som også er vanlige i dag. Eller så er det en haug med sære navn som sikkert bare 1-2 i Norgenshistorien har vært døpt 😂 

Anonymkode: 62ad3...b8c

• Liker 1
Skrevet

Preben har alltid vært et vakkert guttenavn .

AnonymBruker
Skrevet
På 22.6.2019 den 0.04, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke å være blomsternavn.

Rose? Det er så fint😍 «Iris og Rose, kom inn! Middag er ferdig...»

Anonymkode: d7c11...2b0

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...