Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Salka skrev:

Passer vel fint sammen det. Har aldri skjønt greia med matchende navn. Mye bedre med Selma og Ulrik enn Johanne og Johannes. Jeg kødder ikke, jeg vet om et søskenpar som heter det. :fnise: 

Der er jeg enig ja. Så like navn er ikke så fint egentlig. 

Anonymkode: 3bb58...717

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes de passer godt sammen, men tipper at Ulrik og Selma er mye mer populært på små barn i dag enn Bjørnar. Sånn hvis det er et poeng at ikke mange jevnaldrende heter det samme..:

Anonymkode: 255c9...9eb

AnonymBruker
Skrevet

Nei de passet ikke sammen, men hvorfor må de det?

For øvrig er de helt vanlige navn. 

Anonymkode: 5d18a...bc1

Skrevet

Ja, passer kjempefint! Fine navn og de går godt sammen også 

AnonymBruker
Skrevet

Selma er arabisk, Ulrik nordisk, sånn sett passer de ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei de passet ikke sammen, men hvorfor må de det?

For øvrig er de helt vanlige navn. 

Jeg har jobbet i barnehage i mange mange år (i to forskjellige) og til d.d.kun hatt 1 unge som het Ulrik. Så her over er det nok ikke et veldig vanlig navn enda. Men det blir sikkert etterhvert da slike navn oftere blir brukt i dag. 

TS. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Elise80 skrev:

Hei! Jeg lurer på hva dere synes mellom Adeline og Adelaine? Og synes dere at det passer idet hele tatt på ei liten jente med kinesisk foreldre? Blir kanskje litt rart? Noen forslag til jentenavn for ikke etnisk norsk baby? 

Jeg syns navna blir litt for engelske, men hvis foreldrene er kinesiske så tenker jeg faktisk at det er mer innafor :) 

Anonymkode: e1e20...d90

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet i barnehage i mange mange år (i to forskjellige) og til d.d.kun hatt 1 unge som het Ulrik. Så her over er det nok ikke et veldig vanlig navn enda. Men det blir sikkert etterhvert da slike navn oftere blir brukt i dag. 

TS. 

Det er bare å ta et navnsøk på SSB, så ser du at navnene ikke er så vanlige som enkelte vil ha det til her inne.

Anonymkode: 05787...d4f

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig! Dessuten er begge disse navnene vanlige blant barn født etter 2010. Så hvis du vil ha noe «originalt» som ikke alle andre har, ville jeg gått for andre navn.

Anonymkode: 4bf50...2e7

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Dessuten er begge disse navnene vanlige blant barn født etter 2010. Så hvis du vil ha noe «originalt» som ikke alle andre har, ville jeg gått for andre navn.

Anonymkode: 4bf50...2e7

Nei de er ikke veldig vanlige. De ligger ganske langt ned på listene begge to. Men at de kan være på vei oppover i årene fremover kan nok være. 

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Opprinnelse har forsåvidt ingen betydning, da begge navnene har vært brukt i flere land. Det er mer at de skal klinge greit sammen. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi får sønn nr 2 om 14 dager ( Planlagt keisersnitt ) og har bokstavelig talt ingen navn vi vurderer/liker eller tenker på. 

Vår første sønn heter Eros ( den greske kjærlighetsguden ) og vi vil finne et navn som er like spesielt - men det trenger ikke ligne-rime- eller slikt. 

Forslag? 

Anonymkode: 645b8...dd2

Skrevet

Erol.

Tyrkisk navn og betyr modig.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns navna blir litt for engelske, men hvis foreldrene er kinesiske så tenker jeg faktisk at det er mer innafor :) 

Takk for svar! Så du synes det er ok for ei kinesisk jente?😊 Hvilken av de to synes du er fines?

AnonymBruker
Skrevet

Ares, Hermes..

Anonymkode: bf853...d9e

AnonymBruker
Skrevet

Amor 😂😂😂

Anonymkode: 935b6...3ab

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, Salka skrev:

Passer vel fint sammen det. Har aldri skjønt greia med matchende navn. Mye bedre med Selma og Ulrik enn Johanne og Johannes. Jeg kødder ikke, jeg vet om et søskenpar som heter det. :fnise: 

Jeg tror folk legger ulike ting i "passer sammen". For meg betyr det at de er i noenlunde samme "stil", ikke at de må begynne på samme bokstav eller være nesten helt like (som Johanne og Johannes). Jeg synes f.eks det høres rart ut hvis to søsken heter Noah-Leander og Gudrun, hvis du skjønner hva jeg mener. 

Anonymkode: 89e96...2dc

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Elise80 skrev:

Takk for svar! Så du synes det er ok for ei kinesisk jente?😊 Hvilken av de to synes du er fines?

Jeg skjønner ikke hvorfor barnets hudfarge skal avgjøre hva han/hun skal hete? Hvis dere bor i Norge har det vel ingenting å si at deres genetiske opphav er kinesisk, barnet bør få et navn som passer i landet han/hun skal bo i, ikke landet som foreldrenes gener kommer fra.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Elise80 skrev:

Adeline :)

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror folk legger ulike ting i "passer sammen". For meg betyr det at de er i noenlunde samme "stil", ikke at de må begynne på samme bokstav eller være nesten helt like (som Johanne og Johannes). Jeg synes f.eks det høres rart ut hvis to søsken heter Noah-Leander og Gudrun, hvis du skjønner hva jeg mener. 

Enig med deg. Jeg vil heller ikke ha navn som begynner på det samme, men navnene må liksom ha samme stil. Ulrik passer ikke helt med Lise f eks. Heller ikke Selma og Bjørnar. 

Anonymkode: bb34e...ea4

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...