Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvilket liker dere best av sunniva, Freya, Luna, Elida, Lola? Vi er en norsk-spansk familie som bor i spania. Dette er mine forslag og mannens forslag.. vi blir ikke enige :P

Anonymkode: 33961...f79

Sunniva og Freya

Videoannonse
Annonse
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvilket liker dere best av sunniva, Freya, Luna, Elida, Lola? Vi er en norsk-spansk familie som bor i spania. Dette er mine forslag og mannens forslag.. vi blir ikke enige :P

Sunniva og Elida er mine favoritter

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg foreslo Sunniva og Elida, men ble nedstemt av mannen. Så jeg liker dem veldig godt :) Elida fungerer kanskje hakket bedre i Spania, selv om det egentlig er et norrønt navn?

Anonymkode: 90e12...898

Ikke Lola! Det er så mange "hore/transe," referanser på det navnet dessverre 😕 men Freya er jo fint og ganske hipt nå! 

50 minutter siden, AnonymBruker said:

53 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva gjør man når man ikke har/finner et eneste guttenavn man ønsker kalle barnet sitt?😜  Har brukt opp guttenavna mine nå. Vet ikke kjønnet enda da men, men har et par gutter fra før så er sikkert gutt dette også😅  

Anonymkode: ded8b...29f

Jeg har jente, så har såpass mange guttenavn jeg liker, haha. Hva med  Espen, Morten, Vemund, Torbjørn, Lars, Trym, Fredrik, Sondre, Knut eller Olav? Hva heter de andre guttene dine?

Anonymkode: d4443...258

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke Lola! Det er så mange "hore/transe," referanser på det navnet dessverre 😕 men Freya er jo fint og ganske hipt nå! 

Jeg har jente, så har såpass mange guttenavn jeg liker, haha. Hva med  Espen, Morten, Vemund, Torbjørn, Lars, Trym, Fredrik, Sondre, Knut eller Olav? Hva heter de andre guttene dine?

Takk for tips. men jeg føler det er oppbrukte navn og jeg kjenner på min alder som heter det☺️ Jeg tørr ikke skrive navna her enda i fare for å bli gjenkjent☺️ Jeg har internasjonale navn på alle det kan jeg si☺️  

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for tips. men jeg føler det er oppbrukte navn og jeg kjenner på min alder som heter det☺️ Jeg tørr ikke skrive navna her enda i fare for å bli gjenkjent☺️ Jeg har internasjonale navn på alle det kan jeg si☺️  

Jeg syntes sånt er kult jeg,"alle" tenker de er for vanlig  for de kjenner noen voksne som heter det, men ikke så mange barn som heter det :)

Men internasjonalt, tenker på mest engelsk? Er jo mye gamle bibelske guttenavn som er fine, tidløse og internasjonale - Adam, Levi, Lukas, Michael, Peter, Thomas, Daniel, David, Joseph, Philip, Noah, Isak, Aron og Jacob. Andre navn som funker på mange språk er Oscar, Albert, Hugo, Leo,  Liam, Oliver, Alfred, Henry, Felix og Arthur. 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes sånt er kult jeg,"alle" tenker de er for vanlig  for de kjenner noen voksne som heter det, men ikke så mange barn som heter det :)

Men internasjonalt, tenker på mest engelsk? Er jo mye gamle bibelske guttenavn som er fine, tidløse og internasjonale - Adam, Levi, Lukas, Michael, Peter, Thomas, Daniel, David, Joseph, Philip, Noah, Isak, Aron og Jacob. Andre navn som funker på mange språk er Oscar, Albert, Hugo, Leo,  Liam, Oliver, Alfred, Henry, Felix og Arthur. 

Du foreslår mange navn i min gate. Har du forslag på jentenavn, helst uten bokstaven r, som er tradisjonelle og fungerer på både norsk og engelsk? 😅

Anonymkode: 13c7f...8cd

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Du foreslår mange navn i min gate. Har du forslag på jentenavn, helst uten bokstaven r, som er tradisjonelle og fungerer på både norsk og engelsk? 😅

Jente er vanskelig, og ihvertfall uten R, men noen tradisjonelle og internasjonale er Leah, Ada, Hanna, Dina, Eva, Julia, Elise, Sofia, Anne, Jenny, Amelia, Natalie, Helene, Elizabeth og Josefine. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jente er vanskelig, og ihvertfall uten R, men noen tradisjonelle og internasjonale er Leah, Ada, Hanna, Dina, Eva, Julia, Elise, Sofia, Anne, Jenny, Amelia, Natalie, Helene, Elizabeth og Josefine. 

Fint å høre at noen andre også synes jentenavn er vanskelig. 

Skulle nesten tro at vi var i slekt, for seks av de navnene er navn i min nære familie. Typisk de fineste. 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her har du mer min stil ja😀👍🏻 Jeg hadde Felix og Jacob på lists sist, men mannen likte de ikke. Jacob er nå litt for vanlig også. Ellers Levi er et stilig navn synst jeg, men kanskje det er på vei inn som et nytt ungemødre navn?😅 Mannen ville ha Matheo og det er et nydelig navn, men litt for vanlig synst jeg. Jeg hadde valgt Emanuel, men mannrn nekter😭 

Jeg har alltid elsket Amelia, men føler det er blitt ganske vanlig også nå. Helena var favoritten da jeg var liten. Ellers er Josefine nydelig men oppbrukt i slekta. Madeleine er en stor favoritt, men også oppbrukt!  Ellers Sannah, Adelia, Otheilia, Ulrikke, Tilia, Lilly, Felicia, Mathilde, Emmy etc☺️

Skrevet

Tips til gamle vakre litt uvanlige navn?

Liker godt fra før av:
Mathilde, Elida, Solveig, Johanna, Oline osv. 

Liker ikke: Hansine, Olga, Theoline, Gudrun osv.

Kom gjerne med både jente og guttenavn :)

Anonymkode: 229d2...380

Skrevet

Olava, Oleanna, Gjertrud, Hildur, Mildrid, Yngvild, Brynhild

Gudbrand, Gabriel, Hølje, Emanuel, Rafael

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Liker godt fra før av:

Othelia, Olea, Josefine, Alice, Alida, Anna, Marie, Helene/Helena, Lilly, Kristine, Agnes, Anine, Tomine.

Konrad, Nikolai, Jonas, Edward, Ludvik,  

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Liker godt fra før av:

Alvilda
Fredrikke
Kristiane
Kristi
Johanna
Elisa
Liv
Nanna
Alida
Othilie
Dorthea
Agathe
Rannveig
Dora
Edel
Natalia
Inga

Gisle
Anton
Bernhard
Gabriel
Edvard
Gunnar
Realf
Amund
Hilmar
Bendik

Skrevet

Luka eller Luca til jente?

Anonymkode: 0d963...2b8

Skrevet

Vi sliter sånn med å finne navn til gutten vår. Vi liker begge veldig godt Teis, men jeg er så redd at han kommer til å bli mobbet når det rimer så alt for godt på feis. Hadde det stoppet dere? 

Skrevet
58 minutter siden, lille-sjøstjerne said:

Vi sliter sånn med å finne navn til gutten vår. Vi liker begge veldig godt Teis, men jeg er så redd at han kommer til å bli mobbet når det rimer så alt for godt på feis. Hadde det stoppet dere? 

Teis uttales vel Te-is? Så rimer vel ikke på feis. Hva med Theis? Ellers foreslår jeg Tønnes, Tollef, Johs og Tarjei. 

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Teis uttales vel Te-is? Så rimer vel ikke på feis. 

Det rimer da, men jeg syntes det er et fint navn og hadde ikke latt det stoppe meg

• Liker 1
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Luka

14 hours ago, lille-sjøstjerne said:

Det er et fint navn. Jeg foretrekker skrivemåten Theis

Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Luka

Med c er det alltid noen som vil uttale c'en som "s" og si Lusa eller tro at hun heter "Lucia" ol. 

Skrevet
På 3.11.2018 den 22.00, henniie skrev:

Jeg har tenkt litt på Emrik/Emmerik eller Lauritz om det blir gutt til i fremtiden. Men jeg er helt blank på jentenavn. Jeg har liksom Henriette - Heidi (mamma) - Haldis (mormor) - Helene (oldemor) - Helga (tipp oldemor) på morssiden, bokstavelig talt på den første jenten i familien, men jeg har ikke, til nå, funnet jentenavn på H som jeg synst er pene, eller som mannen liker.
Farmor var også en person som betydde mye for meg, og hun het Oline Hansine - men ble kallet Oli. Så jeg har tenkt litt på Olivia, men vet ikke helt om jeg er villig til å bryte med "tradisjonen" med navn på H... :S 

Hillevi 😍 Ellers elsker jeg Hedvig og Hermine som andre har foreslått.. Andre flotte navn er Henrikke eller Herborg :) 

Guttenavn: Marcelius, Hartvig, Konrad, Amadeus, Vincent, Lavrans, Tristan, Elliot ?

Anonymkode: 62ad3...b8c

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...