Muskath Skrevet 8. november 2018 #6661 Skrevet 8. november 2018 39 minutter siden, AnonymBruker said: Hvilket liker dere best av sunniva, Freya, Luna, Elida, Lola? Vi er en norsk-spansk familie som bor i spania. Dette er mine forslag og mannens forslag.. vi blir ikke enige Anonymkode: 33961...f79 Sunniva og Freya
Millimani Skrevet 8. november 2018 #6662 Skrevet 8. november 2018 40 minutter siden, AnonymBruker said: Hvilket liker dere best av sunniva, Freya, Luna, Elida, Lola? Vi er en norsk-spansk familie som bor i spania. Dette er mine forslag og mannens forslag.. vi blir ikke enige Anonymkode: 33961...f79 Sunniva og Elida er mine favoritter
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #6663 Skrevet 8. november 2018 15 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg foreslo Sunniva og Elida, men ble nedstemt av mannen. Så jeg liker dem veldig godt Elida fungerer kanskje hakket bedre i Spania, selv om det egentlig er et norrønt navn? Anonymkode: 90e12...898 Ikke Lola! Det er så mange "hore/transe," referanser på det navnet dessverre 😕 men Freya er jo fint og ganske hipt nå! 50 minutter siden, AnonymBruker said: Hvilket liker dere best av sunniva, Freya, Luna, Elida, Lola? Vi er en norsk-spansk familie som bor i spania. Dette er mine forslag og mannens forslag.. vi blir ikke enige Anonymkode: 33961...f79 53 minutter siden, AnonymBruker said: Hva gjør man når man ikke har/finner et eneste guttenavn man ønsker kalle barnet sitt?😜 Har brukt opp guttenavna mine nå. Vet ikke kjønnet enda da men, men har et par gutter fra før så er sikkert gutt dette også😅 Anonymkode: ded8b...29f Jeg har jente, så har såpass mange guttenavn jeg liker, haha. Hva med Espen, Morten, Vemund, Torbjørn, Lars, Trym, Fredrik, Sondre, Knut eller Olav? Hva heter de andre guttene dine? Anonymkode: d4443...258
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #6664 Skrevet 8. november 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke Lola! Det er så mange "hore/transe," referanser på det navnet dessverre 😕 men Freya er jo fint og ganske hipt nå! Jeg har jente, så har såpass mange guttenavn jeg liker, haha. Hva med Espen, Morten, Vemund, Torbjørn, Lars, Trym, Fredrik, Sondre, Knut eller Olav? Hva heter de andre guttene dine? Anonymkode: d4443...258 Takk for tips. men jeg føler det er oppbrukte navn og jeg kjenner på min alder som heter det☺️ Jeg tørr ikke skrive navna her enda i fare for å bli gjenkjent☺️ Jeg har internasjonale navn på alle det kan jeg si☺️ Anonymkode: ded8b...29f
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #6665 Skrevet 8. november 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Takk for tips. men jeg føler det er oppbrukte navn og jeg kjenner på min alder som heter det☺️ Jeg tørr ikke skrive navna her enda i fare for å bli gjenkjent☺️ Jeg har internasjonale navn på alle det kan jeg si☺️ Anonymkode: ded8b...29f Jeg syntes sånt er kult jeg,"alle" tenker de er for vanlig for de kjenner noen voksne som heter det, men ikke så mange barn som heter det Men internasjonalt, tenker på mest engelsk? Er jo mye gamle bibelske guttenavn som er fine, tidløse og internasjonale - Adam, Levi, Lukas, Michael, Peter, Thomas, Daniel, David, Joseph, Philip, Noah, Isak, Aron og Jacob. Andre navn som funker på mange språk er Oscar, Albert, Hugo, Leo, Liam, Oliver, Alfred, Henry, Felix og Arthur. Anonymkode: d4443...258
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #6666 Skrevet 9. november 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syntes sånt er kult jeg,"alle" tenker de er for vanlig for de kjenner noen voksne som heter det, men ikke så mange barn som heter det Men internasjonalt, tenker på mest engelsk? Er jo mye gamle bibelske guttenavn som er fine, tidløse og internasjonale - Adam, Levi, Lukas, Michael, Peter, Thomas, Daniel, David, Joseph, Philip, Noah, Isak, Aron og Jacob. Andre navn som funker på mange språk er Oscar, Albert, Hugo, Leo, Liam, Oliver, Alfred, Henry, Felix og Arthur. Anonymkode: d4443...258 Du foreslår mange navn i min gate. Har du forslag på jentenavn, helst uten bokstaven r, som er tradisjonelle og fungerer på både norsk og engelsk? 😅 Anonymkode: 13c7f...8cd
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #6667 Skrevet 9. november 2018 17 minutter siden, AnonymBruker said: Du foreslår mange navn i min gate. Har du forslag på jentenavn, helst uten bokstaven r, som er tradisjonelle og fungerer på både norsk og engelsk? 😅 Anonymkode: 13c7f...8cd Jente er vanskelig, og ihvertfall uten R, men noen tradisjonelle og internasjonale er Leah, Ada, Hanna, Dina, Eva, Julia, Elise, Sofia, Anne, Jenny, Amelia, Natalie, Helene, Elizabeth og Josefine. Anonymkode: d4443...258
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #6668 Skrevet 9. november 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jente er vanskelig, og ihvertfall uten R, men noen tradisjonelle og internasjonale er Leah, Ada, Hanna, Dina, Eva, Julia, Elise, Sofia, Anne, Jenny, Amelia, Natalie, Helene, Elizabeth og Josefine. Anonymkode: d4443...258 Fint å høre at noen andre også synes jentenavn er vanskelig. Skulle nesten tro at vi var i slekt, for seks av de navnene er navn i min nære familie. Typisk de fineste. Anonymkode: 13c7f...8cd
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #6669 Skrevet 9. november 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syntes sånt er kult jeg,"alle" tenker de er for vanlig for de kjenner noen voksne som heter det, men ikke så mange barn som heter det Men internasjonalt, tenker på mest engelsk? Er jo mye gamle bibelske guttenavn som er fine, tidløse og internasjonale - Adam, Levi, Lukas, Michael, Peter, Thomas, Daniel, David, Joseph, Philip, Noah, Isak, Aron og Jacob. Andre navn som funker på mange språk er Oscar, Albert, Hugo, Leo, Liam, Oliver, Alfred, Henry, Felix og Arthur. Anonymkode: d4443...258 Her har du mer min stil ja😀👍🏻 Jeg hadde Felix og Jacob på lists sist, men mannen likte de ikke. Jacob er nå litt for vanlig også. Ellers Levi er et stilig navn synst jeg, men kanskje det er på vei inn som et nytt ungemødre navn?😅 Mannen ville ha Matheo og det er et nydelig navn, men litt for vanlig synst jeg. Jeg hadde valgt Emanuel, men mannrn nekter😭 Jeg har alltid elsket Amelia, men føler det er blitt ganske vanlig også nå. Helena var favoritten da jeg var liten. Ellers er Josefine nydelig men oppbrukt i slekta. Madeleine er en stor favoritt, men også oppbrukt! Ellers Sannah, Adelia, Otheilia, Ulrikke, Tilia, Lilly, Felicia, Mathilde, Emmy etc☺️ Anonymkode: ded8b...29f
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #6670 Skrevet 9. november 2018 Tips til gamle vakre litt uvanlige navn? Liker godt fra før av: Mathilde, Elida, Solveig, Johanna, Oline osv. Liker ikke: Hansine, Olga, Theoline, Gudrun osv. Kom gjerne med både jente og guttenavn Anonymkode: 229d2...380
Muskath Skrevet 9. november 2018 #6671 Skrevet 9. november 2018 Olava, Oleanna, Gjertrud, Hildur, Mildrid, Yngvild, Brynhild Gudbrand, Gabriel, Hølje, Emanuel, Rafael
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #6672 Skrevet 9. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tips til gamle vakre litt uvanlige navn? Liker godt fra før av: Mathilde, Elida, Solveig, Johanna, Oline osv. Liker ikke: Hansine, Olga, Theoline, Gudrun osv. Kom gjerne med både jente og guttenavn Anonymkode: 229d2...380 Othelia, Olea, Josefine, Alice, Alida, Anna, Marie, Helene/Helena, Lilly, Kristine, Agnes, Anine, Tomine. Konrad, Nikolai, Jonas, Edward, Ludvik, Anonymkode: ded8b...29f
Millimani Skrevet 9. november 2018 #6673 Skrevet 9. november 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Tips til gamle vakre litt uvanlige navn? Liker godt fra før av: Mathilde, Elida, Solveig, Johanna, Oline osv. Liker ikke: Hansine, Olga, Theoline, Gudrun osv. Kom gjerne med både jente og guttenavn Anonymkode: 229d2...380 Alvilda Fredrikke Kristiane Kristi Johanna Elisa Liv Nanna Alida Othilie Dorthea Agathe Rannveig Dora Edel Natalia Inga Gisle Anton Bernhard Gabriel Edvard Gunnar Realf Amund Hilmar Bendik
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #6674 Skrevet 10. november 2018 Luka eller Luca til jente? Anonymkode: 0d963...2b8
lille-sjøstjerne Skrevet 10. november 2018 #6675 Skrevet 10. november 2018 Vi sliter sånn med å finne navn til gutten vår. Vi liker begge veldig godt Teis, men jeg er så redd at han kommer til å bli mobbet når det rimer så alt for godt på feis. Hadde det stoppet dere?
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #6676 Skrevet 10. november 2018 58 minutter siden, lille-sjøstjerne said: Vi sliter sånn med å finne navn til gutten vår. Vi liker begge veldig godt Teis, men jeg er så redd at han kommer til å bli mobbet når det rimer så alt for godt på feis. Hadde det stoppet dere? Teis uttales vel Te-is? Så rimer vel ikke på feis. Hva med Theis? Ellers foreslår jeg Tønnes, Tollef, Johs og Tarjei. Anonymkode: d4443...258 1
minister-mio Skrevet 10. november 2018 #6677 Skrevet 10. november 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Teis uttales vel Te-is? Så rimer vel ikke på feis. Anonymkode: d4443...258 Det rimer da, men jeg syntes det er et fint navn og hadde ikke latt det stoppe meg 1
Millimani Skrevet 10. november 2018 #6678 Skrevet 10. november 2018 16 hours ago, AnonymBruker said: Luka eller Luca til jente? Anonymkode: 0d963...2b8 Luka 14 hours ago, lille-sjøstjerne said: Vi sliter sånn med å finne navn til gutten vår. Vi liker begge veldig godt Teis, men jeg er så redd at han kommer til å bli mobbet når det rimer så alt for godt på feis. Hadde det stoppet dere? Det er et fint navn. Jeg foretrekker skrivemåten Theis
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #6679 Skrevet 10. november 2018 16 hours ago, AnonymBruker said: Luka eller Luca til jente? Anonymkode: 0d963...2b8 Luka Med c er det alltid noen som vil uttale c'en som "s" og si Lusa eller tro at hun heter "Lucia" ol. Anonymkode: d4443...258
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #6680 Skrevet 11. november 2018 På 3.11.2018 den 22.00, henniie skrev: Jeg har tenkt litt på Emrik/Emmerik eller Lauritz om det blir gutt til i fremtiden. Men jeg er helt blank på jentenavn. Jeg har liksom Henriette - Heidi (mamma) - Haldis (mormor) - Helene (oldemor) - Helga (tipp oldemor) på morssiden, bokstavelig talt på den første jenten i familien, men jeg har ikke, til nå, funnet jentenavn på H som jeg synst er pene, eller som mannen liker. Farmor var også en person som betydde mye for meg, og hun het Oline Hansine - men ble kallet Oli. Så jeg har tenkt litt på Olivia, men vet ikke helt om jeg er villig til å bryte med "tradisjonen" med navn på H... :S Hillevi 😍 Ellers elsker jeg Hedvig og Hermine som andre har foreslått.. Andre flotte navn er Henrikke eller Herborg Guttenavn: Marcelius, Hartvig, Konrad, Amadeus, Vincent, Lavrans, Tristan, Elliot ? Anonymkode: 62ad3...b8c 1
Fremhevede innlegg