Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Liker navn som er satt sammen av to navn

Eks: Eirik + Daniel = Eiriel

Sofie + Nora = Sora

William + Oliver = Williver

Noah + Elias = Eliah

Lukas + Oskar = Lukar

Unike navn, men lette å uttale 😁

Anonymkode: ddce1...632

Videoannonse
Annonse
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bea? Bianca?

Anonymkode: 0d963...2b8

Ingen som liker dem?

Skrevet
1 hour ago, henniie said:

Jeg satt i ett klasserom en gang i tiden, og vi var ikke mindre enn 5 jenter med samme navn. Da lovet jeg meg selv at mine barn aldri kom til å oppleve det samme. Jeg heter noe så vanlig som Henriette (f. 1990) og som dere ser i grafen, er jeg heldig og være født når navnet mitt var på topp. YAY! 

Nå heter guttene mine Wilhelm (Johannes) og Zakarias. Men jeg føler jeg har gjort det litt vansklig for meg selv, mtp. eventuell barn nr 3. 

Vil dere være noen engler og hjelpe meg med å finne noen pene, litt spesielle - ikke sære, navn som passer? Både jente og guttenavn taes i mot med stooor takk ❤️ 

henriette.gif

Elias, Sebastian, Silas. Kornelius, Kornelia, Josefine, Aurora, Gjertrud

• Liker 1
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Bea? Bianca?

Bea er  fint! 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sofie + Nora = Sora

Noah + Elias = Eliah

Lukas + Oskar = Lukar

Eliah er jo et gammelt bibelsk navn og Sora er hovedpersonen i kingdom hearts serien(og han er en gutt) . 

Anonymkode: 9231c...9f4

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sofie + Nora = Sora

Noah + Elias = Eliah

Lukas + Oskar = Lukar

Lukar er en plass i Serbia :)

Skrevet

Jeg har tenkt litt på Emrik/Emmerik eller Lauritz om det blir gutt til i fremtiden. Men jeg er helt blank på jentenavn. Jeg har liksom Henriette - Heidi (mamma) - Haldis (mormor) - Helene (oldemor) - Helga (tipp oldemor) på morssiden, bokstavelig talt på den første jenten i familien, men jeg har ikke, til nå, funnet jentenavn på H som jeg synst er pene, eller som mannen liker.
Farmor var også en person som betydde mye for meg, og hun het Oline Hansine - men ble kallet Oli. Så jeg har tenkt litt på Olivia, men vet ikke helt om jeg er villig til å bryte med "tradisjonen" med navn på H... :S 

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, henniie skrev:

Jeg har tenkt litt på Emrik/Emmerik eller Lauritz om det blir gutt til i fremtiden. Men jeg er helt blank på jentenavn. Jeg har liksom Henriette - Heidi (mamma) - Haldis (mormor) - Helene (oldemor) - Helga (tipp oldemor) på morssiden, bokstavelig talt på den første jenten i familien, men jeg har ikke, til nå, funnet jentenavn på H som jeg synst er pene, eller som mannen liker.
Farmor var også en person som betydde mye for meg, og hun het Oline Hansine - men ble kallet Oli. Så jeg har tenkt litt på Olivia, men vet ikke helt om jeg er villig til å bryte med "tradisjonen" med navn på H... :S 

Hva med Hennie? :) 

Anonymkode: e1e20...d90

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, henniie skrev:

Jeg satt i ett klasserom en gang i tiden, og vi var ikke mindre enn 5 jenter med samme navn. Da lovet jeg meg selv at mine barn aldri kom til å oppleve det samme. Jeg heter noe så vanlig som Henriette (f. 1990) og som dere ser i grafen, er jeg heldig og være født når navnet mitt var på topp. YAY! 

Nå heter guttene mine Wilhelm (Johannes) og Zakarias. Men jeg føler jeg har gjort det litt vansklig for meg selv, mtp. eventuell barn nr 3. 

Vil dere være noen engler og hjelpe meg med å finne noen pene, litt spesielle - ikke sære, navn som passer? Både jente og guttenavn taes i mot med stooor takk ❤️ 

henriette.gif

Cornelia, Kristense, Marikken, Mikaela(som står lengre her oppe er kjempefint), Eivor, Åsta, Denise, Evita, Fredrikke, Hortense, Maiken, Runa, Alvilde, Solea, Hansine, Jørgine, Konstanse, Pauline, Adine, Bolette, Nellie.

Kåre, Syver, Severin, Jesper, James, Edvard, Albert, Ørjan, Pelle Frans, Bernt, Ananias, Aurelius, Tjostolv, Imre, Alvin, Hannes, Olve, Lyder, Waldemar, Ferdinand, Amadeus, Lavrans, Elander, Heine, Eindride, Cornelius, Cedric. 

Anonymkode: 1e316...e3c

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, henniie skrev:

Hedvig, Hedda og Henny. 

Anonymkode: d5819...bd1

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, henniie said:

henriette.gif

Angelica
Kristiane
Nanna
Ulrikke
Natalia
Elisa
Konstanse
Johanna
Alvilda
Vilda
Augusta
Magdele

Herman
Tobias
Bernhard
Severin
Brigt
Flemming
Tristan
Olai
Nils
Finn
Erling

2 minutter siden, henniie said:

Emrik og Lauritz er fine navn :) 

Jeg liker også Heidi, Helene, og til en viss grad Helga. Det går jo fint an med oppkalling :) 

Andre forslag på H:

Hennika
Heidrun
Harriett

Helle
Henrikke
Hermine

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med Hennie? :) 

Anonymkode: e1e20...d90

Det er liksom meg? Så det tror jeg mange hadde stusset på. Det er et kallenavn som har blitt mitt, om du skjønner?

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Cornelia, Kristense, Marikken, Mikaela(som står lengre her oppe er kjempefint), Eivor, Åsta, Denise, Evita, Fredrikke, Hortense, Maiken, Runa, Alvilde, Solea, Hansine, Jørgine, Konstanse, Pauline, Adine, Bolette, Nellie.

Kåre, Syver, Severin, Jesper, James, Edvard, Albert, Ørjan, Pelle Frans, Bernt, Ananias, Aurelius, Tjostolv, Imre, Alvin, Hannes, Olve, Lyder, Waldemar, Ferdinand, Amadeus, Lavrans, Elander, Heine, Eindride, Cornelius, Cedric. 

Anonymkode: 1e316...e3c

Wow, masse kule navn! 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hedvig, Hedda og Henny. 

Anonymkode: d5819...bd1

Hedda er alt brukt i familien, og henny blir for likt mitt kallenavn. Men Hedvig går kanskje 😛 

2 minutter siden, Millimani skrev:

Angelica
Kristiane
Nanna
Ulrikke
Natalia
Elisa
Konstanse
Johanna
Alvilda
Vilda
Augusta
Magdele

Herman
Tobias
Bernhard
Severin
Brigt
Flemming
Tristan
Olai
Nils
Finn
Erling

Emrik og Lauritz er fine navn :) 

Jeg liker også Heidi, Helene, og til en viss grad Helga. Det går jo fint an med oppkalling :) 

Andre forslag på H:

Hennika
Heidrun
Harriett

Helle
Henrikke
Hermine

Wow, takk!! 

• Liker 1
Skrevet
På 1.11.2018 den 13.11, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om Malin? Er det utdatert eller harry nå? Funker det hvor halve familien er engelskspråklig? 

Anonymkode: 13c7f...8cd

Synes Malin er nydelig, men skjønner hva du mener med at det er et navn som "ble brukt før". Jeg ville vurdert Malin eller Marlene/Malene selv, men har navnene familien :) 

På 2.11.2018 den 9.14, AnonymBruker skrev:

Fungerer Michaela i Norge, eller høres det tacky ut? Etter litt for mange år i utlandet, så klarer jeg ikke helt å bestemme meg.

Anonymkode: 6f14e...017

Jeg synes det er mer tacky å si at andres navn er tacky 😛 Men det ser litt rart ut, som noen over ville Mikaela være bedre mener jeg :) 

10 timer siden, henniie skrev:

Åh, dilemma! Jeg skjønner deg godt! Jeg hadde tenkt å foreslå Hedvig, Hermine, Hilde og Henny selv :) 

Hedvig Olivia? Hedvig Olivie? (Olivie er et gammelt navn det også)

Anonymkode: d7c11...2b0

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sofie + Nora = Sora

Noah + Elias = Eliah

Lukas + Oskar = Lukar

Jeg vet om ei jente som het Eiriell, og som flere sier er det lurt å gjøre reseach på sammensatte navn når man egenkomponerer de :) Eliah er "vanlig" fra før f.eks :) 

Anonymkode: d7c11...2b0

Skrevet

Hva synes dere om Alida?

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om Alida?

Et av de vakreste navnene jeg vet om :)

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet

Tips til mellomnavn til Ailin? 

Har lyst å ha mellomnavnet oppkalt etter min mormor, som het Klara, men Ailin Klara blir litt feil 😅 

Vet Ailin Kristine passer, men vil ikke bruke «Kristine» 🙈

Skrevet
11 minutter siden, Pia_1991 skrev:

Tips til mellomnavn til Ailin? 

Har lyst å ha mellomnavnet oppkalt etter min mormor, som het Klara, men Ailin Klara blir litt feil 😅 

Vet Ailin Kristine passer, men vil ikke bruke «Kristine» 🙈

Hvordan uttaler du det? 

AI-LINN, AI-LIIIN, eller AI-LINN?

• Liker 2
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Hva synes dere om Alida?

Nydelig :) 

Skrevet
3 timer siden, bopera skrev:

Hvordan uttaler du det?