Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Helt greit, litt preppent.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blodharry. Men noen her blir visst fornærmet fordi de heter det selv.

Anonymous poster hash: 04b7d...499
  • Liker 5
Skrevet

Det er et harry navn utelukkende brukt av unge mødre med platinablondt hår, som bor i en trailerpark.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

F i H, jeg blir kvalm. Er dere virkelig seriøse? For det er nesten vanskelig å tro det. Blir helt sjokkert over hva det faktisk er mulig for enkelte å skrive.

For noen ekle og motbydelig fjols dere er. Tulle dere? Men uansett, normale mennesker har ikke så sterke fordommer og ihvertfall ikke mot noe så uskyldig som et navn. Er ikke rart mobbing eksisterer med slike foreldre. Synes synd på barna deres som blir oppdratt i et så fordomsfult hjem.

Vanessa er et vakkert navn og kunne godt kalt datteren min det, samme med Michelle. Michelle er en av mine topp 5 av alle navn og det har det vært fra jeg var 7 år. Ingen på KG kan ta det fra meg. Håper det samme gjelder TS. Liker du navnet Vanessa, ikke hør på andre og hvertfall ikke de som ikke greier å bruke andre ord som trash, harry og slikt.

Og ja, det er selvsagt lov å ikke like et navn. Jeg liker ikke alle navn i verden selv, men det får da vel være måte på til fordommer da. Kunne ikke en gang falle meg inn å oppføre meg så uintelligent og huleboeraktig som flere i denne tråden gjør.

Anonymous poster hash: 3e7bc...b32
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Fint navn :)

Anonymous poster hash: c041f...87c
AnonymBruker
Skrevet

F i H, jeg blir kvalm. Er dere virkelig seriøse? For det er nesten vanskelig å tro det. Blir helt sjokkert over hva det faktisk er mulig for enkelte å skrive.

For noen ekle og motbydelig fjols dere er. Tulle dere? Men uansett, normale mennesker har ikke så sterke fordommer og ihvertfall ikke mot noe så uskyldig som et navn. Er ikke rart mobbing eksisterer med slike foreldre. Synes synd på barna deres som blir oppdratt i et så fordomsfult hjem.

Vanessa er et vakkert navn og kunne godt kalt datteren min det, samme med Michelle. Michelle er en av mine topp 5 av alle navn og det har det vært fra jeg var 7 år. Ingen på KG kan ta det fra meg. Håper det samme gjelder TS. Liker du navnet Vanessa, ikke hør på andre og hvertfall ikke de som ikke greier å bruke andre ord som trash, harry og slikt.

Og ja, det er selvsagt lov å ikke like et navn. Jeg liker ikke alle navn i verden selv, men det får da vel være måte på til fordommer da. Kunne ikke en gang falle meg inn å oppføre meg så uintelligent og huleboeraktig som flere i denne tråden gjør.

Vanessa og Michelle er ikke vakkert i en norsk sammenheng. Det roper lav kulturell kapital og at mødrene valgte navn fra amerikanske såpeserier lang vei.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Vanessa og Michelle er ikke vakkert i en norsk sammenheng. Det roper lav kulturell kapital og at mødrene valgte navn fra amerikanske såpeserier lang vei.

Å, ja, da så ja. Ok. :facepalm: Så er du fra USA og kaller ungen Vanessa eller Michelle, så er det vakkert, ihvertfall greit, men er man norsk så er det ikke pent eller greit altså? Wow.

At det går an :riste på hodet til det faller av:

Hadde ikke giddet og hørt på det heller, jeg velger de navnene på mine barn som jeg og min mann liker, det samme går for klesstil og ellers hvordan jeg velger å leve livet mitt, ikke hva sinnsforrvirrede mennesker forteller meg hva jeg får lov til og ikke lov til.

Søk hjelp er mitt forslag til deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fint hvis ungen blir pen. Om ungen blir stygg derimot... mobbeoffer

Anonymous poster hash: e48af...9ae
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke, noen må jo innføre engelske navn om vi skal nå målet. Leste i en avis for en tid tilbake at om noen hundre år snakker vi kun engelsk i norge. Og da passer det dårlig å hete Odd og solfrid :P

Anonymous poster hash: 44a1c...fd3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nydelig :) Mine døtre heter Vanessa, Melissa, Isabella og Nathalie. Velg noe du liker, tross alt din datter!

Jeg er forresten ikke en ung mor, er lege og godt gift. Fordommer pga navn? Sprøyt og vås.

Anonymous poster hash: 7f7c7...9a5

• Liker 2
Skrevet

Er vel gjerne de under 20 som kaller ungen sin Vanessa, gjerne i kombinasjon med Raquelle. Vanessa Raquelle, det klinger bra. Anonymous poster hash: 267dd...a45

Glad det/de barna jeg evt får ikke skal vokse opp i Norge, med sånne trangsynte mennesker som mange her på KG er!

Å folk lurer på hvorfor barn og unge, hetser og mobber hverandre på nettet.

Vel de kan jo se på foreldrene sin. Eplet detter ikke langt fra stammen vetu...

Skrevet

Jeg synes det er et pent navn alene, men synes ikke det passer som dobbeltnavn.

Skrevet

Hei! Jeg driver å tenker litt på navn nå. Er i uke 14 så vet ikke kjønnet enda.

Hvis det blir gutt vil jeg ha Jonathan. Liker mathias også men det vil ikke mannen ha tror jeg.

Jentenavn jeg kunne tenkt meg å ha er Sunniva, Maria eller Andrea.

Hva syns dere om disse navnene?

Skrevet

Synes Vanessa er er nydelig navn.

AnonymBruker
Skrevet

Liker ikke det navnet.

Anonymous poster hash: 804b0...efd
  • Liker 3
Skrevet

For meg føles Vanessa som et litt horete navn.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om Serena? Har alltid likt det.

Anonymous poster hash: 97a8f...aae
Gjest Riskjeks
Skrevet

Hvorfor ikke, noen må jo innføre engelske navn om vi skal nå målet. Leste i en avis for en tid tilbake at om noen hundre år snakker vi kun engelsk i norge. Og da passer det dårlig å hete Odd og solfrid :P

Anonymous poster hash: 44a1c...fd3

:ler:

Det er ikke noe hold i slike påstander, kun spekulasjoner. Vi vet ved tidligere språkforskning at det tar flere hundre år bare for ulike lyder å forsvinne fra et språk, så for et helt språk å forsvinne, vil nok ta svært lang tid. Endre seg vil det selvsagt, men i hvilken retning er umulig å si. Om noen hundre år kan situasjonen i verden være totalt annerledes enn i dag - engelsk/europeisk/amerikansk dominans er slett ikke garantert. Dessuten lever ikke dagens barn om flere hundre år, så uansett lite vits i å ta i betraktning ;) De fleste norske navn er forresten helt greie å uttale på engelsk. Om man vil ha et internasjonalt navn, bør man vel velge et kinesisk? :P

Når det gjelder navnet Vanessa, så husker jeg at jeg leste bladet "Wendy" som barn/tenåring, og Vanessa var hovedpersonens snobbete og ufordragelige kusine. Det er derfor min assosiasjon til navnet :fnise: For å prøve å være objektiv så er det vel OK, bedre enn mye annet folk kaller ungene sine for tida.

• Liker 1
Gjest Sobril
Skrevet

Hva synes dere om Serena? Har alltid likt det.

Anonymous poster hash: 97a8f...aae

I utgangspunktet helt OK, men i og med at det bakes en del serinakaker her rundt juletider så får jeg assosiasjoner til disse.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...