Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ovidia  er flott, og blir sikkert litt mer brukt med tida. Det er vel ca 60 som heter det i Norge. Jeg kjenner ei Eva Ovidia. :)

AnonymBruker
Skrevet

( PS Det de andre skriver her om sine assosiasjoner er bare ...sært. Ikke hør på dem. Hvem ville tenkt noe slikt? Er Vidar tjukk? Hvor kom vagina inn? Det blir for dumt. )

Anonymkode: 0c8ef...3d7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er veldig vakkert! Litt gammeldags, men ikke negativt.

Anonymkode: 75575...6fe

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

( PS Det de andre skriver her om sine assosiasjoner er bare ...sært. Ikke hør på dem. Hvem ville tenkt noe slikt? Er Vidar tjukk? Hvor kom vagina inn? Det blir for dumt. )

Anonymkode: 0c8ef...3d7

Åpenbart to stykker som umiddelbart tenker det, så tydeligvis noen som tenker det! o-VID-ia, derav assosiasjonen til vid. Hvis du kaller noen vid er det gjerne fordi man er romslig nedentil, derav assosiasjonen til vagina. Og hva i alle dager har navnet vidar med tjukk å gjøre? 

Anonymkode: c2ac7...cbe

• Liker 4
Skrevet

Tja, helt midt-på-treet navn. Høres veldig gammeldags ut, og liker du/dere det så er jo det bra :) 

• Liker 1
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet

Høres ut som stress. "Hæ, hva heter du sa du?" vil nok dette barnet høre ofte. Og "Hvordan staves det da?". 

Gjest HerrBæsjerumpehull
Skrevet

"Kven?"

"Ovidia."

"Å ja, ho vide, ja!"

AnonymBruker
Skrevet

@Påkrevd det er uttalen jeg vil ha vettu! :) 

@Trampe jeg har en annen kulturell bakgrunn og der er Noor jentenavn. Eventuelt også Nour, men med Noor uttale. 

Noor, Noora og Nora er fine navn, men vil ikke ha samme som venninna mi. Er også enig om det begynner å bli en del Nora/Noora der ute nå :) 

aller helst ønsker jeg meg et fint moderne navn som uttales likt omtrent alle steder. Jeg har jo ulempen med mitt egennavn som både skrives og uttales annerledes på mitt morsmål, norsk og engelsk 😂🙊 skal uke utsette lille frøken her for det :) 

Anonymkode: ca824...291

AnonymBruker
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvilken bakgrunn du har, men navnet vil fort tolkes som "jul".. Det kan jo være litt kjipt om dere er jøder feks 

Anonymkode: 364fa...d6e

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åpenbart to stykker som umiddelbart tenker det, så tydeligvis noen som tenker det! o-VID-ia, derav assosiasjonen til vid. Hvis du kaller noen vid er det gjerne fordi man er romslig nedentil, derav assosiasjonen til vagina. Og hva i alle dager har navnet vidar med tjukk å gjøre? 

Anonymkode: c2ac7...cbe

VID-ar. Er dialekter som bruker vid som et penere ord for tykk. F.eks "vid over baken" "vid over magen".

-

Ovidia kan funke som mellomnavn, men alene så syns jeg det smaker litt rart. En i klassen til datteren min heter Leah Ovidia, og jeg synes egentlig det klinger ganske bra. 

Anonymkode: 2e396...a2a

AnonymBruker
Skrevet

Noell. Synes ikke det passer i Norge, ser for meg vanskelig med uttale, staving osv

Anonymkode: 4db4d...2f1

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde uttalt det som det skrives, NoellE. Iallefall hvis det var jentenavn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet jeg ikke hvilken bakgrunn du har, men navnet vil fort tolkes som "jul".. Det kan jo være litt kjipt om dere er jøder feks 

Anonymkode: 364fa...d6e

Hehe, forstår hva du mener. 

Vi er muslimer, men kommer til å feire jul for lille sin skyld :) 

Anonymkode: ca824...291

Skrevet

Ovidia liker jeg ikke. Hva med Olivia eller Othilie som er mer sjeldent?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

No-elle nesten som novelle om personen var norsk, ruller liksom ikke naturlig i dialekten min.. Men om personen var fra et annet land hadde jeg vel prøvd meg på Noël eller noe i den duren..

Anonymkode: d5ca7...30e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker de kjedelige navnene, fordi de er navn. Så ville nok jeg tenkt, å herregud enda en #mitt-barn-er-for-spesielt-til-å-få-et-skikkelig-navn-mamma, og tenkt at sånn går det når man satset på hudpleie'n og ble gravid bak i en Volvo like etter at man fylte 17. 

Anonymkode: 6375c...e1b

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Litt tungt navn etter min smak, men så liker jeg nok «tradisjonelle/kjedelige» navner..

Anonymkode: 56c79...556

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker de kjedelige navnene, fordi de er navn. Så ville nok jeg tenkt, å herregud enda en #mitt-barn-er-for-spesielt-til-å-få-et-skikkelig-navn-mamma, og tenkt at sånn går det når man satset på hudpleie'n og ble gravid bak i en Volvo like etter at man fylte 17. 

Anonymkode: 6375c...e1b

Ovidia er et gammelt og klassisk navn som ikke passer i den kategorien

Anonymkode: 75575...6fe

• Liker 6
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...