Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lina synes jeg er fint, og minner meg om min fars gamle tante som jeg var så glad i. 

Ella og Anita er også fine navn. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Elena

Sienna

Olivia

Viola

Leonora

Emilia

Anonymkode: 82a87...1e1

AnonymBruker
Skrevet

Aurora

Sabrina

Anonymkode: 91a26...d98

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er de fineste syns dere? Jeg syns Aurora og Linnea er fine navn men de er liksom blitt så trendy :fnise: Monica og Camilla liker jeg. Er vel en stund siden de var på navnetoppen.

Anonymkode: d4f96...a64

Navn som slutter på -a er navn vi synes er pene i dag. Alle navn på navnetoppen per i dag slutter vel på -a. Da jeg gikk på skole på 80-tallet hadde brorparten av jentene i klassen navn som sluttet på -e.

I løpet av de siste seks-sju årene har det blitt født mange jenter i min bekjentskapskrets. Av de 10-12 navnene jeg kommer på i farten er det kun ett navn som ikke slutter på -a. Alle a-navnene består stort sett av fire-fem bokstaver

Du nevner Monica. Det har ikke kommet tilbake på navnetoppen enda, men det kommer nok om noen ti-år. Når dagens Monicaer har blitt bestemødre og oldemødre.

Et kort -a-navn som ikke brukes så mye i dag (typisk 70-tallsnavn?) er Mona. Det synes jeg er litt kult. Mykt og feminint. Et annet er Lisa. I dette tilfellet hver for seg vel og merke:) 

AnonymBruker
Skrevet

Selma <3

Anonymkode: c1c0e...0d6

Skrevet

Irriterer meg nå at jeg ikke brukte det flotte navnet Sausages til min datter. Jeg var og er så glad i pølser, skjønner du :nori:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tipper folk tenker det samme om ditt navn også, slik du fremstår her i tråden. 

Anonymkode: 04e84...978

Hahaha.. Nei, det kan jeg garantere deg at de ikke gjør! 

Anonymkode: c6999...11e

AnonymBruker
Skrevet

Julia, Isabella, Cordelia, Aurelia, Evelina

Anonymkode: b37b4...422

AnonymBruker
Skrevet

Er aurora på vei opp? Det har jeg ikke fått med meg 

Anonymkode: 75d7e...5d7

Gjest Tutte
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

På KG vil man få negative reaksjoner på navn uansett. Spesielt om man velger noe annet enn de vanlige, norske navnene.

Mine barn har ikke noe typisk norsk navn, ikke akkurat Coco eller noe i den duren, men jeg vet at noen her inne uansett hva hadde sagt at navnene deres var direkte stygge fordi de er litt mer uvanlig.

Generelt, liker man et navn, så velg det navnet. Drit i hva alle andre mener, så kan alle de som mener barnet vil bli mobbet gå litt inn i seg selv, for barna som mobber har vel som regel hørt og sett litt på hvordan foreldrene oppfører seg. 

Anonymkode: ad0d3...398

Når man spør på KG så er det vel for å få en ærlig mening? Da må man regne med å få svar deretter. Eller skal folk si de synes navnet er fint bare for å være hyggelige.

AnonymBruker
Skrevet

Vurderte det til hunden min, men mannen sa nei..

Anonymkode: 9aa97...92d

AnonymBruker
Skrevet

Closetha

Anonymkode: 2d69a...784

AnonymBruker
Skrevet

Ariana

Awa

Ava 

Eva 

Evalina

Dina 

Frida 

Freja 

Nina

Binea 

Linnea 

Laura 

Lora 

Maya 

Anonymkode: 80d39...cae

AnonymBruker
Skrevet
På 8.5.2018 den 15.09, AnonymBruker skrev:

Hva syns dere om Peter?

Anonymkode: eab1f...f23

Pent navn

Anonymkode: 42e3c...8dd

AnonymBruker
Skrevet

Fride?

Anonymkode: 42e3c...8dd

Skrevet

Fride var et fint navn!  Finere enn Frida, synes jeg.:)

Skrevet

Flere tråder er blitt slått sammen. Elaine Marley, mod.

Skrevet

Enormt mange sider med bare jentenavn som slutter på a:daane:, men kanskje det er derfor det nå er to tråder som er slått sammen...

Hva skal lillebroren til Gaute og Sofie hete?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...